Vogue
Trådstartare
Fast ts ska ju dra med hunden ?
Dvs göra det hunden är avlad för, sen får väl ts läsa på mer och tänka själv att en mil en ingenting, men det lär ju märkas vad hunden behöver
Precis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dvs göra det hunden är avlad för, sen får väl ts läsa på mer och tänka själv att en mil en ingenting, men det lär ju märkas vad hunden behöver
Men vad ska hunden göra mer då än den där milen då och då?Precis!
Kan du inte svara istället? Varför skulle folk vara avundsjuka över ett liv du inte ens lever?
Finns ju ingen anledning alls, eftersom många här redan har det så som TS drömmer om; med gård, barn, hästar, hundar etc.Varför skulle folk vara avundsjuka över ett liv du inte ens lever?
Men skulle inte du plugga till advokat? Och pendla över halva Sverige? Eller har jag blandat ihop dig med någon annan? Så jag tänker att du har hunddagis då åt din Husky?Som sagt, jag har endast ögnat igenom de sista inläggen och bryr mig inte speciellt mycket om vad som skrivs, jag vet att många tycker att det är bra med jante och gissa vad jag tycker? INTE SÅ BRA!
Just därför rör det mig inte i ryggen att alla här äger en hundras som passar in i moralkakornas värld. Tycker bara att det känns hemskt att köpa en golvmopp om man vill ha en schäfer för att kunna skriva på ett forum att man är en realistisk hundägare. (Har inget emot små hundar, har haft Boston själv )
Jag köper den hund jag vill ha och den hunden får anpassa sig efter sina ägare och vill vi att hunden skall vara lycklig så ser även vi till att anpassa oss efter den, enkelt uträknat för vem som.
Oavsett vilken ras vi köper så lär det bli en kraftfull ras med gårdspower och blir det en Labbe, Husky eller Staff så nog fan har vi läst på och anpassat både miljö och förhållningssätt mer än de flesta gör under en hunds livstid redan innan hunden kommer, men det går ju inte att skriva här för här inne på forumet klarar ingen av det som alla andra runt omkring klarar och mer därtill.
Jag undrar ibland över hur folk här inne lever sina liv, jag känner MÅNGA som har gård, familj med flera barn, hästar, hundar, ankor, intressen och vänner samt åker på semester med vanliga jobb och lite framförhållning, inga problem!
Så vad skulle en eller två hundar i just min familj ställa till med mer än för familjen XX som har 5 hundar, 4 ponnyer, ett gäng ankor och ett antal katter?
Båda jobbar heltid, 3 barn på detta och minst en vecka utomlands per år samt hjälp av svärföräldrar så ofta det hinns med.
det ska det vara inom rimliga gränser som man vet man klarar och orkar med
Att en husky inte betyder ex. uppätna katter, farlig bland barn etc. . Exempel från tråden.
Att den är svår på brukshundskurser är jag inte ett dugg förvånad över. Redan där har man misslyckas tycker jag i tanken .
Fast det måste vara ovanligt med huskys som funkar med smådjur? Jag har aldrig träffat någon, har ändå ett par i bekantskapskrets och släkt.
Angående barn så handlar det ju snarare om att en understimulerad driftstark hund kan bli väldigt brötig. Vilket ju ger en mer eller mindre höjd skaderisk hos mindre människor.. Det är ju inget elakt och det finns ju flera raser som kan bli det.
Angående barn så handlar det ju snarare om att en understimulerad driftstark hund kan bli väldigt brötig. Vilket ju ger en mer eller mindre höjd skaderisk hos mindre människor.. Det är ju inget elakt och det finns ju flera raser som kan bli det.
Precis så. Sen hamnar de på Blocket "pga allergi". Så trist.det här är ju problemet med hundar som kräver mycket stimulans. Om de inte får den stimulansen genom styrda aktiviter kommer de hitta på egna grejor.
end of story
Men då så? Vad är poängen med att fråga i en tråd då?
Så varför kollade du inte med olika uppfödare på en gång?Jag ville veta om vi har det som krävs och det har vi ju uppenbarligen
Så varför kollade du inte med olika uppfödare på en gång?
Och majoriteten här tycker husky går bort men många har tex rekommenderat labbe.För att jag ville ha en erfarenhetsmässig inblick i vad som krävs först så att man inte slösar tid på något som ändå inte är lämpligt