Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får lite känslan av att du redan hade bestämt dig: "jag frågar vad ni tycker men gör som jag vill ändå".
Man kan garanterat hitta uppfödare som vill sälja till en oavsett ras, frågan är bara hur seriös och noga den uppfödaren är och hur mycket den ser till djurets bästa.
Och majoriteten här tycker husky går bort men många har tex rekommenderat labbe.
Och om inte annat finns det en stor FB grupp om Husky. På i stort sett alla bilder ligger huskys och sover tillsammans med mindre hund eller katt i familjens säng. Så några monster lär dom inte vara
Är det utställningskennel eller riktigt arbetande dobbisar du kollar på?Ja som sagt, vi kommer att köpa en hund vi tycker är estetisk vacker och så anpassar vi motionen efter rasen, end of story
Kan spoila lite med att jag redan nu är i kontakt med uppfödare av både Labb, Dobbis och Husky och dessa tycker att vi är lämpliga så fort vi har hus och tomt = vi köper ingen hund innan dess Redan nu egentligen men vi vill inte ha hund i lägenhet pga rumsrenhetsträningen och katten
Är det utställningskennel eller riktigt arbetande dobbisar du kollar på?
Det är två av varje faktiskt, men det är ju mer åt utställning jag lutar givetvis Jag kan ju inte erbjuda ett arbete som ex polis eller narkotikaroteln kan så
Finns det ens dobbisar inom polis?
En brukshund kräver ju inte att få arbeta inom polis.. De kräver dock rejält med motion och mental stimulans. Men de lär ju vara lättare att tillfredsställa på en gård än ett par huskys iaf.. Dock finns det ju brukshundar med lägre jaktlust.. Jag får uppfattningen att ni/du har väldigt lite erfarenhet av hundar med lite mer drifter i sig. Om man är van vid hundar som är så lätta som du beskriver att de du träffat är.
Kelpie kanske skulle kunna vara något? Eller labbe då.
Alla hundraserna du räknat upp är ju dock otroligt olika. Typ varandras motsatser. Jag får svårt att få grepp av vad du faktiskt gillar för typ av hund och vad ni vill göra med den mer än att ni vill att den ska vara estetiskt tilltalande..
Skojar du? En liten kelpie?
Ja som sagt de hundar vi räknat upp förutom de vi redan ägt på varsitt håll bakåt i tiden med familjen osv är de vi vill ha nu och när vi bestämt oss för de 1 eller 2 vi vill ha så ser vi till att ordna livet för dem så att deras behov blir tillfredsställda och vi får på köpet en estetiskt snygg familjemedlem
Du frågar i ditt ursprungsinlägg efter erfarenheter av Husky då du inga har. Du får flera svar både från folk som har eller har haft rasen samt folk med rasen i sin närhet, alltså precis vad du frågat efter.
Alla dessa svar avfärdar du som bullshit och anser istället att du vet bättre än de här personerna för du har sett vissa bilder
Om du är helt ovillig att ta till dig information och anser dig veta bättre än alla andra så förstår jag inte varför du ens bryr dig om att skapa en tråd?
Är det utställningskennel eller riktigt arbetande dobbisar du kollar på?
Skojar du? En liten kelpie?
Ja som sagt de hundar vi räknat upp förutom de vi redan ägt på varsitt håll bakåt i tiden med familjen osv är de vi vill ha nu och när vi bestämt oss för de 1 eller 2 vi vill ha så ser vi till att ordna livet för dem så att deras behov blir tillfredsställda och vi får på köpet en estetiskt snygg familjemedlem
Och ang "göra med", vad menar du då? Vi ser till att hunden får den motion och den hjärngympa som krävs för att den ska må bra, annars är den med oss som en normal hund?
Vi har 0 intresse av att tävla med hundarna annat än utställning och kanske brukshundsklubb för träning 1 gång i veckan eller så
Som 3 månaders så drog Ammo in i en hästhage för att jaga hästar, nån månad efter stötte han upp sin första hare och drog som en avlöning. Redan då sket han i vart jag tog vägen.Och ang Dobbs så har jag haft hand om ett flertal och mysigare hundar finns inte, dom "jobbar" i ett stall och hänger med runt och vill bara mysa, brukar jaga katten i ridhuset men hallå, något roligt får man väl ha
Jag har läst på om rasen och vet redan att det inte är några problem, men eftersom att jag aldrig ägt någon så startade jag tråden för att få så att säga "exempel ifrån verkligheten".
Men då de flesta av er inte heller ägt någon och kan ge mer än "jag har hört" så blir det inte den infon jag vill ha
Men till skillnad från folk på buke så genomskådar inte uppfödarna dina luftslott. Så självklart säger de att ni verkar vara toppenköpare.Ja som sagt, vi kommer att köpa en hund vi tycker är estetisk vacker och så anpassar vi motionen efter rasen, end of story
Kan spoila lite med att jag redan nu är i kontakt med uppfödare av både Labb, Dobbis och Husky och dessa tycker att vi är lämpliga så fort vi har hus och tomt = vi köper ingen hund innan dess Redan nu egentligen men vi vill inte ha hund i lägenhet pga rumsrenhetsträningen och katten
Men till skillnad från folk på buke så genomskådar inte uppfödarna dina luftslott. Så självklart säger de att ni verkar vara toppenköpare.