Köpa Siberian Husky!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har aldrig mött en Dobermann hör jag eller en Vorsteh eller någon av de större vinthundsraserna. De dobbisar jag stött på har man kunnat ta nacksving på utan att de bryr sig. Totala betongskallar.
Ska tilläggas, Ammo blir ledsen om jag är arg på honom förutom vid 2 tillfällen - om han vill dra efter vilt eller om det står en figurant i närheten.
Då kan jag som du skriver ta nacksving på honom utan resultat.

Den Huskyägare jag minns (från Brukshundsklubbens kurs i grundlydnad) blev biten när hon försökte korrigera sin tik. Ideligen. Den hoppade upp och bet henne, jag minns att det mest såg frustrerat ut från hunden. Den var allt utom förig. Tjejjen var SÅ förtvivlad och ingen kunde komma på nån lösning, inte ens Brukshundsklubbens luttrade instruktörer. Den hunden hade nog varit gladare med kompisar i ett spann...!

Nog för att jag håller med om att det nog inte är den bästa idén för TS att skaffa en Siberian Husky (alls), och att uppfostringsmetoder á la alfarull osv inte är någon höjdare, så börjar kommentarerna om nackskinnsruskningarna gå över gränsen för vad som är mobbing.

Nog för att jag håller med om att det nog inte är den bästa idén för TS att skaffa en Siberian Husky (alls), och att uppfostringsmetoder á la alfarull osv inte är någon höjdare, så börjar kommentarerna om nackskinnsruskningarna gå över gränsen för vad som är mobbing.

Med tanke på att TS verkar ha en del skinn på näsan överlever hon nog. Dessutom var tråden rätt tolerant tycker jag innan TS själv satte tonen med:
"Allvarligt talat vad är ni för mesiga hundägare här på Buke?
Ingen pli på era hundar öht? Blir helt chockad!"

Att först kasta skit på en hel grupp och sedan få gensvar i samma anda torde knappast kvalificera som mobbning. Imho. (Själv tolkade jag det som att TS sannolikt ledsnade på folket i tråden och trollade lite för att jävlas. Det ser jag som en snällare tolkning än alternativet, dvs att hon var helt uppriktig med frågan. TS är hur som helst inte korkad och fattade högst sannolikt att hon skulle få igen för den posten.)

Då vet du nog inte vad mobbing är, om du på riktigt tycker det.
Joda, jag har varit utsatt för det själv och vet alldeles utmärkt väl att vad en person tycker är "ingenting" kan någon annan tycka vara ordentligt jobbigt.
Jag har ingen aning om hur TS uppfattar diskussionen som går, @Lenis kan säkert ha rätt i sin tolkning, men jag kan bara gå på hur jag uppfattade kommentarerna, och jag fick ont i magen. Ska jag inte säga ifrån när jag tycker något går över gränsen? (Även om många av kommentarerna var ordentligt roande? :) )

Joda, jag har varit utsatt för det själv och vet alldeles utmärkt väl att vad en person tycker är "ingenting" kan någon annan tycka vara ordentligt jobbigt.
Jag har ingen aning om hur TS uppfattar diskussionen som går, @Lenis kan säkert ha rätt i sin tolkning, men jag kan bara gå på hur jag uppfattade kommentarerna, och jag fick ont i magen. Ska jag inte säga ifrån när jag tycker något går över gränsen? (Även om många av kommentarerna var ordentligt roande? :) )
Jag tror att det i ett sådant fall är bättre att anmäla olämpliga inlägg till moderator. Att skriva ett allmänriktat inlägg om att folk skriver dumheter riskerar nog bara att göra så att fel personer tar åt sig och att de som eventuellt bör ta åt sig fortsätter som vanligt. När de som skrivit bra men tagit åt sig i onödan försvinner, då blir diskussionerna bara otrevligare.

Att kalla en ras labil för att man hört om ett par som är det är ju inte samma sak som att säga att husky är en arbetshund. Jag förstår inte ens jämförelsen.

Det är som att jag skulle gå in i en tråd om schäfer och säga att folk är elaka för att de har hög arbetslust. Det har dom ju, och så ska det vara.
Jag märker det. Det var ju inte direkt att jag argumenterade emot att Huskyn är arbetshund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 313
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 433
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Jag hjälper en bekant att välja ras för framtida hundköp och behöver lite tips :) De har haft hund innan, världens snällaste lugnaste...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 499
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Familjen ska utökas med en familjemedlem men det råder velande och funderingar. Familjen består av mig som kommer ha huvudansvar över...
2
Svar
33
· Visningar
6 266
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar