Köpa, renovera...

Sv: Köpa, renovera...

usch vad illa om det är så! Byte vart 5e år?!

Sar: vi ska också byta fönster nu nart, på nedervåningen är det fula perspektivfönster, de ska vara kvar. Nu när vi ändå blåser ut precis allt på övervåningen byter vi fönstrena där, där är såna gamla gamla. Dock är det ju bara tvåglas

Vi flyttade in i vårt hus för ett år sedan. Det var bara tvåkammarbrunn så vi har grävt ner en ny avloppsanläggning för ca 100 000. Köket gick på ca 50 000. Plus nytt golv och ny isolering under golvet. Drygt 15 000 det oxå .Vi gör allt själva. Sambon är golvläggare med massor med hantverkarkompisar. Men det blir alltid dyrare och tar längre tid än man tänkt sej. Håller på med lösdriften och den blir i en del av ladan men har nog kostat 15 000 nu iaf... Bläää vad dyrt allt blir när man tänker efter. Luftvärmepumpen kostade 22 000. Ja det sticker iväg. Så en bra buffert är inte så tokigt att ha.

Tvåglas kan komma i samma värde som treglas (eller så nära att det rent praktiskt inte är någon skillnad). Det handlar om vilken sorts glas och lösning man byter till.

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 270
Senast: Lisen82
·
Hemmet Ännu en köpa hus tråd, jaaa vad kul tänker alla. Har tittat på ett hus som ser helt okej ut. Börjar bli dags renovera typ allt men om...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
17 843
Senast: Pudlan
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 227
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 147
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar