Vilket gör att man får leta efter stationer där det stannar Stockholms-, Göteborgs-, Norrköpingståg.Jaså? Inte när jag kollar. Räknar med resvägen till tåget då, inte bara själva tåget.
Sverige är fullt av mindre stationsorter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket gör att man får leta efter stationer där det stannar Stockholms-, Göteborgs-, Norrköpingståg.Jaså? Inte när jag kollar. Räknar med resvägen till tåget då, inte bara själva tåget.
Ja, men nu går vi ot.Jaså? Inte när jag kollar. Räknar med resvägen till tåget då, inte bara själva tåget.
Jag tror att vi har olika syn på "skapligt billiga" eftersom dessa hus helt enkelt inte finns när jag letar på hemnet.Vilket gör att man får leta efter stationer där det stannar Stockholms-, Göteborgs-, Norrköpingståg.
Sverige är fullt av mindre stationsorterDär hus är skapligt billiga.
Skapligt billiga= 850 - 1,5 mkr?Jag tror att vi har olika syn på "skapligt billiga" eftersom dessa hus helt enkelt inte finns när jag letar på hemnet.
Visst har jag lite andra krav, jag vill tex inte bo i ett samhälle, ha grannar nära eller nära en trafikerad väg med mycket trafik, men även om jag skulle gå ifrån dessa krav så är det inte direkt som att det öppnar upp sig med fullt med hus.
Men då fort man ska bygga (ställa dit villavagn etc) då drar det med sig en massa kostnader dom redan är betalda då att säga, om det redan står ett hus på tomten, även om det är ruckligt.
Bara att ordna bygglov, och få plats för huset godkänd kostar, att ordna en enkel grund kostar, att ordna VA och el kostar...
Det är mycket dyrare stt bygga än vad summan av kataloghus/villvagn plus tomt
Det har jag gjort. Kollade på sålda för att se om det fanns, givet att det bara är de som har officiellt pris som visas, men de flesta hamnade då runt 2015 och tidigare för att ha den prislappen i det området. Så lätt verkar det inte vara.Skapligt billiga= 850 - 1,5 mkr?
Nä det regnar inte sådana hus. Men de finns! Bestäm att hårdbevaka ett område?
Jag vet att flera i denna tråden skriver att det inte lönar sig att bygga nytt, men jag som är uppvuxen med en förälder som varit försäljningschef på ett av de största husbolagen i Sverige kan meddela att det finns gott om människor som byggt betydligt billigare än det kostar att köpa i samma område. Ju populärare område ju billigare att bygga är det ju. Ett nybyggt hus kostar ungefär lika mycket att bygga oavsett vart i landet du bygger, men hus kostar inte samma överallt. Så det kan bli betydligt billigare att bygga nytt än att köpa samma motsvarighet.Lite så. Blir det billigare att köpa en tomt och ställa dit en villavagn? Bygga helt nytt? Köpa något riktigt litet och bygga ut? Osv.
Det blir litet annorlunda nu med de höga räntorna.Det har jag gjort. Kollade på sålda för att se om det fanns, givet att det bara är de som har officiellt pris som visas, men de flesta hamnade då runt 2015 och tidigare för att ha den prislappen i det området. Så lätt verkar det inte vara.
Det blir inte godkänt på vissa ställen.Sen beror det ju på hur man vill leva. Jag vill ärligt talat inte ha en förbränningstoalett eller separett. Då har jag hellre en vanlig vattenklosett med septitank som måste tömmas. Jag vet inte vad en tömning kostar i Norrtälje, men jag betalar ca 800:-/två gånger per år för att tömma min septitank. Hur ofta man behöver tömma beror ju givetvis på hur stor tank man har, men jag är själv med 3 kubiktank.
Här gäller det att tänka på att husvagnen behöver bygglov om den står längre tid än 3 månader.Jag har vänner som just nu bygger. De har en vanlig husvagn på tomten.
Under miljonen med bergvärme i Norrtälje kommun.
https://www.svenskfast.se/hus/stock...m_campaign=till-salu&utm_content=kustvagen+69
Jo men håll med om att det är prisvärt och att bygga inte lönar sig i den jämförelsen.Tyvärr för långt från Norrtälje för mig. Nog för att Hallstavik har en egen depå med jättetrevliga förare, men jag vill inte vara fast där.
Jo men håll med om att det är prisvärt och att bygga inte lönar sig i den jämförelsen.
Nackdelen är avsaknaden av ett riktigt avlopp.Det här skulle jag definitivt kunna tänka mig att titta närmare på om jag kunde köpa nu!
https://www.hemnet.se/bostad/fritid...rrtalje-kommun-anderssvedjavagen-101-20036195
Du skrev Norrtälje kommun.Nej, just i Hallstavik är väl inte riktigt där alla vill bygga heller? Kanske inte det bästa stället att jämföra med...
Nackdelen är avsaknaden av ett riktigt avlopp.
Och priset är högre för ett mer ensligt läge.
Du skrev Norrtälje kommun.
Det är Norrtälje kommun.
Rånäs är inte mycket annorlunda.
Här är en färdig bostad med bra läge.Det här skulle jag definitivt kunna tänka mig att titta närmare på om jag kunde köpa nu!
https://www.hemnet.se/bostad/fritid...rrtalje-kommun-anderssvedjavagen-101-20036195