MissFideli
Trådstartare
På fritidshus som ska bli permanentboende (?) behöver du titta på vad det är för typ av va och norrtälje extra viktigt att kolla om det inte finns vilka möjligheter du har att skaffa eget va eller ansluta till kommunalt. Fritidshus är inte alltid isolerade och har ofta eluppvärmining, eller luft/luftpump. Viktigt att titta på i dagens läge med elpriser etc.
Men bra period att titta nu, gillar man huset nu i november lär man älska det på sommaren.
Här är villor i mindre attraktiva samhällen billigare än fritidshus på landsbygden utanför samma samhälle. Det är helt enkelt två olika marknader med olika prisklasser. Så kolla i de mindre attraktiva orterna typ Rimbo, Hallstavik och jämför vad du får för samma pris beroende på läge.
Jag har koll på Norrtäljes regler och eftersom jag inte räknar med att bo vattennära, är det rätt säkert. Men kommer absolut kolla det med kommunen när det är dags att börja titta mer noga. Jag är mest intresserad av Rimbo/Edsbro/Lohärad, då har jag drygt 2,5 mil både till Norrtälje och Rimbo där jag kan jobba.