Litet OT, men jag hör till dem som menar att det blir litet hämmande om man absolut inte kan ta sig upp på sin häst utan pall eller sten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag hittat en estnisk häst 150 cm vad tycks om såna då?
Nu har jag hittat en estnisk häst 150 cm vad tycks om såna då?
Vad tycker din tränare? För du rider väl för instruktör om du har tävlingsambitioner och inte håller på och laborerar som du gör med shettisen?Jag menar hur dom är som ridhästar? Tävling etc. vad dom passar bäst till.
Sen när är hopphästar inte ridhästarHar möjlighet att ta på prov en estnisk häst. Lätt i typen och inte så grov, just över ponnymåttet. Vet inte om dessa är bra ridhästar eller mer hopphästar men denna kan lätt A dressyr och hoppar bra. Rör sig mjukt, har dock inte kanske samma rörelser som ett halvblod eller ser lika snygg ut då den springer. Är ju i alla fall dressyr jag vill rida.
Litet OT, men jag hör till dem som menar att det blir litet hämmande om man absolut inte kan ta sig upp på sin häst utan pall eller sten.
Jag menar hur dom är som ridhästar? Tävling etc. vad dom passar bäst till.
De flesta, lite jobb och träning...Så alla hästar kan också gå lätt A dressyr och gör det bra?
Så alla hästar kan också gå lätt A dressyr och gör det bra?
Jag tänker att det kallas lätt klass av en anledningSå alla hästar kan också gå lätt A dressyr och gör det bra?
Om man är ut och rider kan man behöva sitta av inte har man ju då tagit med sig pallen.
Jag är nu främst ute efter en häst att känna mig trygg på, då jag inte ridit regelbundet på många år + knäskada, även om jag gärna vill ha en fin välutbildad häst.