Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är i och för sig inte heller så billiga om de är skapligt inridna.Jag hade kikat efter welsh cob, var inne på en sån själv tills jag köpte mitt senaste halvblod. Ville ha en trevlig, frisk häst med okej gångarter som jag kunde rida som jag alltid använt mina halvblod, behövde ingen jättehäst.
Vad är det hos de hästarna som du gillar?Jag har svårt att hitta någon häst jag gillar, dom jag brukar gilla är alltid för svåra för mig att rida.
Exteriört snygga hästar med snygga gångarter och mycket personlighet.
Fast du kan ju ändå hitta en häst med personlighet?Ja hästar som det känns som att jag borde gilla, åsiktslösa hästar med mediokra gångarter och inte så mycket kapacitet.
Ursäkta men nu låter du precis som dom som bara vill rida ponny och vägrar häst för dom är så opersonliga och tråkiga. Samma inställning. Öppna ögonen lite så ska du se att du hittar nått. Ta av skygglapparna. Det finns faktiskt såna hästar som du söker. Men du hittar dom inte för du tittar inte. Du tittar åt fel håll och då lär du inte hitta nått heller.Ja hästar som det känns som att jag borde gilla, åsiktslösa hästar med mediokra gångarter och inte så mycket kapacitet.
Ja hästar som det känns som att jag borde gilla, åsiktslösa hästar med mediokra gångarter och inte så mycket kapacitet.
Ja hästar som det känns som att jag borde gilla, åsiktslösa hästar med mediokra gångarter och inte så mycket kapacitet.
Jag tror man alltid har 50'-100' för liteJag tycker alltid att det är så. Man tänker att det finns ju massor av fina hästar på annons, men när man väl tittar blir man besviken. Kanske ffa vanligt i den lägre prisklassen kan jag tänka mig.
Alltså jag har världens problem, ska köpa häst och hittar fel på dom alla. För höga, för dyra, fel mankhöjd, fel temperament osv. Vet inte vad jag ska göra.
Tycker det är svårt att köpa häst då ingen ger på prov. Man kan inte hinna märka om den är lätt att rida, hur den är med andra hästar, om den är frisk etc.
Nej, och det går att förstå.Tycker det är svårt att köpa häst då ingen ger på prov. Man kan inte hinna märka om den är lätt att rida, hur den är med andra hästar, om den är frisk etc.
Bra idé men antagligen svårgenomfört när man ska beställa vilka faktorer som tillåter återlämnande.Som säljare är det en väldigt stor risk att lämna bort en häst på prov. Vad händer om hästen skadar sig så pass allvarligt att den förlorar i värde eller ännu värre dör under provperioden?
I såna fall kan det vara bättre att skriva någon form av återköpsklausul i kontraktet så att köparen har betalt hästen innan den åker men får lämna tillbaka den om vissa typer av problem som man noggrant får lista i kontraktet visar sig inom en viss period.
Bra idé men antagligen svårgenomfört när man ska beställa vilka faktorer som tillåter återlämnande.