Okej! Har i nuläget, vad jag vet, inga i närheten. Men det är ju också ett tag tills jag tänkt köpa hunden så då kanske man ska på utställningar och sånt och snacka innan man bestämmer sig?
Men annars låter det ju som en bra hund för mig. Kanske lite liten men man får göda den mycket som valp så kanske den växer sig större haha, skämtar
Men min nuvarande är lite så som du beskriver. Hon går hellre och luktar på blommorna (som Ferdinand) än springer och hoppar... Men hon föredrar att lunka runder i skogen framför träning. Fast jag hade förväntat mig ett motionsfreak när jag köpte en Schäfer/Jänthund/Kungspudel korsning :O Blev istället en hund som knappt kräver en långrunda i veckan haha Men det är skönt när man är sjuk att man inte behöver gå ut så mycket. Men annars är det ju roligare med en aktivare hund som vill träna
Lapphundsklubben, södra.
"Lapphundsutställning i Röstånga i september, vi håller till på den fina campingen där"
(Vet ju inte hur långt du har till Röstånga, men det står att du är från Skåne så det kanske funkar?)