Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kan jag pusta ut, de har hämtat sadeln och är jättenöjda med den :up:. Jag var såå tveksam till att skicka med blocketpaket, men det var skönt att allt gick bra! Nu ska jag "bara" hitta och köpa och ny sadel då...:cool:
 
Nu kan jag pusta ut, de har hämtat sadeln och är jättenöjda med den :up:. Jag var såå tveksam till att skicka med blocketpaket, men det var skönt att allt gick bra! Nu ska jag "bara" hitta och köpa och ny sadel då...:cool:
Jag gjorde samma sak för några veckor sen, vilken pärs det var att gå och vänta på ett besked:nailbiting: mitt slutade också bra:up:
 
Inte köp och sälj direkt, men jag hyr ut en stallplats och har haft annons om sommarbete. Det är konstigt hur svårt det kan vara för folk ibland.
Hyrde ut box för två månader sedan. Gick noga igenom alls om stallet. Hon flyttar hit och vill inte betala stallhyran. Får tjata i två veckor innan betalningen kom. (enligt kontraktet ska det betalas senast den sista i månaden). Sen skulle vi få höleverans. Enligt kontraktet betalar vi vid leverans för den del som hästen äter. Då ville hon inte köpa hö för hon hade inga pengar..... Jaha. Slutar hästen att äta då? Jag sa att antingen betalar hon som det står i kontraktet eller så får hon flytta hästen. Hon valde då att flytta. Bra, men varför skriver man på ett avtal som man inte tänkt följa? Bara extrajobb för mig.
Annonserade ut betesplats. En hästägare ringde och ville bara titta på betet först innan hon bestämde sig. Klart förståeligt. Vi bestämde att hon skulle ringa mig på tisdagen och göra upp vilken dag hon skulle komma. Det är tre veckor sedan och jag har inte hört av henne än. Det är ju bara att ringa och säga att man har ångrat sig.
Sånt här stör mig.
Eller för ett par månader sedan då jag lade ut en äldre sadel som jag ville skänka bort. (typ "vänja hästen vid sadel"). En tjej ville ha den. Skulle komma och hämta den samma vecka och sen har jag inte hört något alls. Den hänger här än.
En annan skulle köpa ett bett som jag hade på en salusida. Vi gjorde upp dag och tid och jag skulle ta med det till jobbet. Ja...det ligger här än. Detta var för ett år sedan.

Är det verkligen så svårt att höra av sig? Man kan ändra sig, man kan ha glömt bort tiden eller vad som helst, men då kan man väl höra av sig sen? Det hör till normalt hyfs tycker jag. :(

Har däremot själv köpt mycket begagnat och är väldigt nöjd med de allra flesta säljare. :)
 
Om nio dagar har det gått en månad från att mitt returpaket anlände till säljarens ombud.
Jag är ju lite nyfiken av mig, så var eller varannan dag kollar jag om det blivit uthämtat :p

Vad tror ni, blir det uthämtat i sista stund eller kommer säljaren att strunta i det? :nailbiting:
 
För övrigt köpte jag nyss en bok på Tradera. När den anlände så visade det sig att den luktade rök.
Som astmatiker och ickerökare tyckte jag den luktade :wtf:
 
Jag är mest less på att alla prutar. Jag sätter ett i mitt tycke lågt pris eftersom jag vill bli av med sakerna, och ändå ska det prutas. Frakten har jag nästan alltid gått back på för att jag har räknat för snällt. Eget fel förstås. Men jag säljer inte för att jaga inkomster, jag vill bara slippa slänga saker.
 
För övrigt köpte jag nyss en bok på Tradera. När den anlände så visade det sig att den luktade rök.
Som astmatiker och ickerökare tyckte jag den luktade :wtf:

Jag köpte en ring från tradera en gång som verkligen stank rök.. En RING.. Nog för att det var en liten saltsten i så den hade ju "ruffig yta" men hur jävla mycket måste man bolma inne för att det ska sätta sig i en liten ring?

Har efter detta förstått varför det i vissa annonser står "rökfritt hem" trots att det typ är ett mynt de säljer :)
 
Jag köpte en ring från tradera en gång som verkligen stank rök.. En RING.. Nog för att det var en liten saltsten i så den hade ju "ruffig yta" men hur jävla mycket måste man bolma inne för att det ska sätta sig i en liten ring?

Har efter detta förstått varför det i vissa annonser står "rökfritt hem" trots att det typ är ett mynt de säljer :)

Fast att en ring luktar rök är kanske inte så konstigt? Den kan ju ha suttit på handen rökaren höll ciggen i :)
 
Fast att en ring luktar rök är kanske inte så konstigt? Den kan ju ha suttit på handen rökaren höll ciggen i :)

Ja så kan det ju vara såklart men det är ju ändå ett litet objekt i metall, tycker inte lukt borde fästa så bra där.

Jag sålde min första grej på Tradera för ett tag sen och det verkar ha gått bra (tvekat i typ ett år för jag har inte vågat eller nåt..) fick dock inget omdöme vad jag kan se :meh:
 
Jag sålde min första grej på Tradera för ett tag sen och det verkar ha gått bra (tvekat i typ ett år för jag har inte vågat eller nåt..) fick dock inget omdöme vad jag kan se :meh:

Köparen kanske är som mig, lite lätt totalförvirrad och som i omgångar köper mycket eller ingenting och i ibland helt enkelt glömmer av att ge omdöme :)
 
Kanske inte ett riktigt gnäll-inlägg, men sålde mitt hästsläp i dag. Affären genomförd och de kopplar på släpet och alla lampor kör disco på släpet?! :eek::grin::banghead:

Det har aldrig hänt mig och alltid fungerat felfritt, jösses vad jag kände mig "dum"... Mannen trodde dock att det var någon vajsning med jordningen på deras bil, men ändå :crazy: Erbjöd mig och koppla den på min bil och visa, men det behövdes iaf inte tyckte köparen..
 
Jag sålde min första grej på Tradera för ett tag sen och det verkar ha gått bra (tvekat i typ ett år för jag har inte vågat eller nåt..) fick dock inget omdöme vad jag kan se :meh:

Själv har jag tvingats sluta lämna omdöme för tillfället. Ingen annan som märkt att det blir fel ibland? Både jag och min man har varit med om det i Nya Tradera att man trycker positivt och det blir ändå negativ. Så står det typ "Allt jättebra, toppen! +++" med en fet röd tummen ned bredvid -.- vågar inte lämna fler just nu. Har hänt flera gånger och jag kollar ändå riktigt OCD-noga att jag trycker på rätt så mitt fel är det definitivt inte... Går förstås ta bort omdömena, och det är ju gjort, men inte utan att krångla massa med det först. (och japp, felet är såklart rapporterat, men hur man att det är löst liksom?) >.<
 
Kanske inte ett riktigt gnäll-inlägg, men sålde mitt hästsläp i dag. Affären genomförd och de kopplar på släpet och alla lampor kör disco på släpet?! :eek::grin::banghead:

Det har aldrig hänt mig och alltid fungerat felfritt, jösses vad jag kände mig "dum"... Mannen trodde dock att det var någon vajsning med jordningen på deras bil, men ändå :crazy: Erbjöd mig och koppla den på min bil och visa, men det behövdes iaf inte tyckte köparen..
Är nog ngt med jordningen, mitt släp är totalrenoverat i elen, allt nytt och fint. Besiktade det i förra veckan och på väg till besiktningen så blinkar inget rätt såklart :arghh:, men så fort vi körning på besiktningen så är allt helt perfekt! Inget glapp eller ngt nånstans! gick igenom utan ngt problem:banana:.
För att sen börja leka disko igen då vi körde ut från besiktningen :rofl:. Men det är besiktigat nu i alla fall, får se till att ordna bättre jord bara :p.
 
Letar häst igen och har lagt ut en sökes-annons. Har beskrivit ganska noga vilken typ av häst jag letar efter, ena stunden bjuds det ut en het tävlingsponny (vilket jag absolut inte letar efter) och ett annat svar var "jag har en häst som kan passa" och ett telefonnummer.. Lite mer info hade varit relevant tycker jag så man ens vet om det är lönt att ringa eller om hästen finns nånstans i andra änden av landet..
 
Letar häst igen och har lagt ut en sökes-annons. Har beskrivit ganska noga vilken typ av häst jag letar efter, ena stunden bjuds det ut en het tävlingsponny (vilket jag absolut inte letar efter) och ett annat svar var "jag har en häst som kan passa" och ett telefonnummer.. Lite mer info hade varit relevant tycker jag så man ens vet om det är lönt att ringa eller om hästen finns nånstans i andra änden av landet..

Haha, folk chansar hej vilt.. Som när jag hade en köpes-annons där det också var väldigt noga beskrivet vad jag letade efter. En yngre häst för dressyrtävling, grundriden (krav - inriden), bra gångarter osv.

Fick bl.a erbjudande om en hingståring :angel:
 
Letar häst igen och har lagt ut en sökes-annons. Har beskrivit ganska noga vilken typ av häst jag letar efter, ena stunden bjuds det ut en het tävlingsponny (vilket jag absolut inte letar efter) och ett annat svar var "jag har en häst som kan passa" och ett telefonnummer.. Lite mer info hade varit relevant tycker jag så man ens vet om det är lönt att ringa eller om hästen finns nånstans i andra änden av landet..
Vad jag avskyr det där hej ring för mer info..
Nej du kan skriva din info
. Tack
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 652
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 791
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Färg
  • Osäker och rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp