Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har du under tiden gjort hur? Ridit barbacka? Eller haft sådan ekonomi att du kunnat ha X osålda och köpa en till ändå?

Olika hästar. Men ja, om jag inte har någon passande sadel blir det barbacka, tömkörning, löshoppning, promenader, körning.
Och ja på nästa frågan också :)
Har två ivägskickade på försäljning för stunden.
Köpte sadel i helgen, men den var ju inte särskilt dyr med sina 1700:- :)
 
Olika hästar. Men ja, om jag inte har någon passande sadel blir det barbacka, tömkörning, löshoppning, promenader, körning.
Och ja på nästa frågan också :)
Har två ivägskickade på försäljning för stunden.
Köpte sadel i helgen, men den var ju inte särskilt dyr med sina 1700:- :)

Ah, jag har ju letat (och köpt/provat) i prisklass 4 - 7000 kr ungefär. Helst vill jag landa kring 5' men det är mycket man vill. Och jag har inte råd att låsa 15 - 20' i sadlar som inte passar och ska säljas vidare. Hade det varit sådana som kostat kanske 2', då har man ju lite mer spelrum.
 
Ah, jag har ju letat (och köpt/provat) i prisklass 4 - 7000 kr ungefär. Helst vill jag landa kring 5' men det är mycket man vill. Och jag har inte råd att låsa 15 - 20' i sadlar som inte passar och ska säljas vidare. Hade det varit sådana som kostat kanske 2', då har man ju lite mer spelrum.

Ja... i år har jag köpt sadlar för mellan 1000-8000 och lämnade in två till försäljning för 7000 resp 15´000 kr. Mycket pengar!
Och sen hittade jag en jättefin sadel (som passade!) för 1700 kr, det är ju rena drömpriset för en passande sadel! Enda nackdelen är att det är syntet eftersom jag gillar läder, men till unghäst är det ju perfekt.
 
Jag köpte ju en sadel som skickades med Blocketpaket.
Sadeln var inte som utannonserat och returnerades mot säljarens vilja.
Sadeln har nu kommit fram till säljarens ombud.

Vad händer om sadeln inte hämtas ut?
Kommer paketet tillbaka till mig? Måste jag betala retur-returfrakten då också? Vad händer då med pengarna?
Någon med koll? Jag kanske ska ta och maila Blocket också :idea:
 
Jag köpte ju en sadel som skickades med Blocketpaket.
Sadeln var inte som utannonserat och returnerades mot säljarens vilja.
Sadeln har nu kommit fram till säljarens ombud.

Vad händer om sadeln inte hämtas ut?
Kommer paketet tillbaka till mig? Måste jag betala retur-returfrakten då också? Vad händer då med pengarna?
Någon med koll? Jag kanske ska ta och maila Blocket också :idea:

Nej det kommer inte till dig. Och pengarna sitter fast hos Blocket. Baksidan med BP.
 
Håller också på att sälja en sadel, lagt mig bra i pris i förhållande till marknaden men finns heller inte så många lika tillsalu.
Första har fått provat den, passade inte. Så får åka en sväng på måndag med den igen så att nästa får prova. Har funkat bra förut, haft turen att den passat på de första som fått prova.
 
Jag skickade iväg min sadel till köparen imorse, håller tummarna för att den kommer fram hel och att affären kan avslutas snabbt och smidigt. Den är inlindad i bubbelplast och täcken och packad i flyttkartong som tejpats flera varv runt med silvertejp, så jag hoppas att den ska överleva frakten :nailbiting:.
 
Jag skickade iväg min sadel till köparen imorse, håller tummarna för att den kommer fram hel och att affären kan avslutas snabbt och smidigt. Den är inlindad i bubbelplast och täcken och packad i flyttkartong som tejpats flera varv runt med silvertejp, så jag hoppas att den ska överleva frakten :nailbiting:.
.. jag ha brukar ha typ ett lager bubbelplast och kila ner sadeln i en så trång låda som möjligt.. köpt och sålt en hel del sadlar beg och aldrig haft en enda repa trots att jag både sålt och köpt får utlandet. Det behövs inte så mycket som man tror :), bara de ligger tight och har lite vaddering mot lådan så klarar de det mesta.
 
Ja, men då borde den rimligtvis ha kommit fram i mint condition :up:. För övrigt kom den fram till köparens ombud (och aviserades) redan igår förmiddag, men inte hämtad än. De fick pruta lite för att snabb och smidig affär utlovades, så jag la halva kvällen på att packa ner den och skickade iväg paketet så fort mitt ombud öppnade morgonen därpå. Och så kan de inte ens hämta ut det samma dag det kommer?:p Men de kanske bara menade att jag som säljare skulle vara snabb och smidig för förmånen att få mindre pengar? :cool:
 
Fått svar från Blocket.
Citerar:
"Om säljaren inte hämtar ut paketet tillfaller det Schenker och pengarna återbetalas er. "
Så det var ju faktiskt goda nyheter :)

Imorgon har det gått två veckor som sadeln legat och väntat på att hämtas ut. Det är lite spännande faktiskt, kommer säljaren hämta ut sadeln, eller inte? :p
Hur som så är det trevligt att jag snart (förhoppningsvis ) får tillbaka mina pengar :)
 
Imorgon har det gått två veckor som sadeln legat och väntat på att hämtas ut. Det är lite spännande faktiskt, kommer säljaren hämta ut sadeln, eller inte? :p
Hur som så är det trevligt att jag snart (förhoppningsvis ) får tillbaka mina pengar :)
Men Gud, vill hon/han inte ha tillbaka sin sadel? Som jag förstod blir väl säljaren utan både sadel och pengar om den inte hämtas ut?
 
Ja, men då borde den rimligtvis ha kommit fram i mint condition :up:. För övrigt kom den fram till köparens ombud (och aviserades) redan igår förmiddag, men inte hämtad än. De fick pruta lite för att snabb och smidig affär utlovades, så jag la halva kvällen på att packa ner den och skickade iväg paketet så fort mitt ombud öppnade morgonen därpå. Och så kan de inte ens hämta ut det samma dag det kommer?:p Men de kanske bara menade att jag som säljare skulle vara snabb och smidig för förmånen att få mindre pengar? :cool:
Snabb och smidig betyder för säljarens del att man får betalt snabbt. Inte att man måste vara så snabb själv egentligen kanske. :p Det är för snabba pengar man minskar summan...
 
Snabb och smidig betyder för säljarens del att man får betalt snabbt. Inte att man måste vara så snabb själv egentligen kanske. :p Det är för snabba pengar man minskar summan...
är därför man aldrig minskar priset då man skickar saker ;). krävs mer tid och pengar för en säljare att skicka saker än att köparen kommer och betalar kontant :p.
emballage kostar, kartong kostar, att ta sig till postkontor tar både tid och kostar.

jag har alltid dhl och postförskott om jag ska skicka ngt, billigt? nej men de hämtar från gården(företag med avtal) och kunden måste betala för att lösa ut det :devil:.
 
Imorgon har det gått två veckor som sadeln legat och väntat på att hämtas ut. Det är lite spännande faktiskt, kommer säljaren hämta ut sadeln, eller inte? :p
Hur som så är det trevligt att jag snart (förhoppningsvis ) får tillbaka mina pengar :)

Kan minnas fel men har för mig säljaren har en månad på sig för retur.

Edit: Kollade och jo det stämmer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 661
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 802
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp