Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Schenker har egna plast fickor o limma på kartongen det borde ju finnas i butiken. Man klistrar på plast fickan o lägger i lappen man skrivit ut så inga speciella klisterlappar behövs. Fick själv med mig en bunt sådana hem från mitt ombud då jag skickar en del grejer så jag kunde förbereda allt hemma (plus schenker tejp jätte bra o smidigt) men det beror nog på hur engagerade ombuden är.
Ja jag fick en platsficka med klister på (men fick fråga efter en). Annars kan man ju tejpa fast lappen i värsta fall, behöver inte vara nåt speciellt
 
När jag jobbade i butik tejpade vi fast helt vanliga A4 på lådorna. En radda tejp på varje sida bara, inget i mitten så att det skulle gå att scanna. Fick aldrig några klagomål O_o
 
Jag gör likadant, tejpar fast. Skrivaren (köpt för scanningfunktionen) kostade 299 kr på Elgiganten, inkl. första omgång bläckpatron.
 
Vi köpte också en billig skrivare med scanner. 499 kr på Ica för två år sedan, går som en klocka.
Väl värt pengarna och räcker bra för husbehovet. Dvs främst paketlappar :p
 
Jag tycker jag har varit med om väldigt många förvirrade själar när jag har försökt sälja saker via Blocket. Här kommer en av mina många historier som jag har på lager.

För ett par månader sedan sålde jag min 32"-TV eftersom jag fick en ny i julklapp. Lade ut den för 1300 kr med DVD, alla manualer och i princip repfri. Då fanns en prutmån på 300 kr som jag hade släppt allt för. Telefonen gick varm och den ena skummare än den andra.

I ett av samtalen ville en kille ha TVn för 700 kr, med anledning av att hans flickvän egentligen ville ha en större och de hade bara så mycket att lägga. Jag sa bestämt att 1300 kr var det som gällde och då hörde man hans flickvän psykskrika i bakgrunden om att jag var en snål människa. Jag undrar bara varför de ska få köpa något billigt och dessutom med hemleverans, bara för att den är för liten för deras sovrum? Köp en annan TV? :confused: :rofl:

I det andra samtalet ringde det en gubbe som sa att TVn var en sån han hade letat efter och att han skulle kommit nu på en gång om han haft någon som kunde köra honom. Han malde på i säkert 20 minuter om hur fin TVn var och bla, bla, bla. Han ville att jag skulle köra 6 mil enkel väg klockan tio på kvällen en tisdag för att han skulle kunna få köpa min TV för 500 kr, och givetvis inte betala någon form av bensinpengar. Svarade att jag hade bättre saker för mig och ville han ha TVn fick han komma och hämta den själv :)

Tvn blev till slut såld till en trevlig kvinna som bodde 10 mil från mig. Hennes sambo kom och hämtade allting, betalade fullt pris och de var så nöjda med TVn som skulle stå i deras barns rum :bow:
 
Har försökt sälja mitt släp, men ger f-n upp.
Det är i toppskick och bara några få år gammalt. Priset är redan bra och helt i linje eller under andra liknande släp. ÄNDÅ ska folk pruta helt skamlöst och typ 70% av mejlsvaren frågar efter vikterna, trots att det står listat exakt på kilot i annonsen.
Läs annonsen och svara inte om du inte har råd utan att pruta 25%.:arghh:
 
Har försökt sälja mitt släp, men ger f-n upp.
Det är i toppskick och bara några få år gammalt. Priset är redan bra och helt i linje eller under andra liknande släp. ÄNDÅ ska folk pruta helt skamlöst och typ 70% av mejlsvaren frågar efter vikterna, trots att det står listat exakt på kilot i annonsen.
Läs annonsen och svara inte om du inte har råd utan att pruta 25%.:arghh:

Nu vet ju jag inte vad du har för släp eller hur länge du försökt sälja men det låter ju som att du hållit på ett tag och om det är så vanligt att folk prutar så mycket och du inte får sålt det kanske du helt enkelt begär för mycket?
Jag säger inte att släpet inte är värt summan du satt men det betyder ju (tyvärr) inte att det finns en efterfrågan och då blir ju marknadspriset automatiskt lägre.

Hoppas inte du tar det för personligt då jag som sagt inte alls vet vad du säljer men jag tycker att jag själv ser så otroligt många annonser i alla möjliga kategorier där priserna helt enkelt är för höga för att folk rimligen ska vara intresserade. Inte för att varan i sig är för högt prissatt utan för att det finns flera andra billigare alternativ där eventuella skavanker/fel väger upp för de extra pengarna.

Att folk hör av sig och prutar är ju en chansning, jag har själv gjort det på saker jag ser legat ute ett tag och tycker är lite för dyra. Kanske är säljaren less och kan tänka sig att gå ner i pris, man förlorar ju inget på att chansa liksom ;)
 
Nu vet ju jag inte vad du har för släp eller hur länge du försökt sälja men det låter ju som att du hållit på ett tag och om det är så vanligt att folk prutar så mycket och du inte får sålt det kanske du helt enkelt begär för mycket?
Jag säger inte att släpet inte är värt summan du satt men det betyder ju (tyvärr) inte att det finns en efterfrågan och då blir ju marknadspriset automatiskt lägre.

Hoppas inte du tar det för personligt då jag som sagt inte alls vet vad du säljer men jag tycker att jag själv ser så otroligt många annonser i alla möjliga kategorier där priserna helt enkelt är för höga för att folk rimligen ska vara intresserade. Inte för att varan i sig är för högt prissatt utan för att det finns flera andra billigare alternativ där eventuella skavanker/fel väger upp för de extra pengarna.

Att folk hör av sig och prutar är ju en chansning, jag har själv gjort det på saker jag ser legat ute ett tag och tycker är lite för dyra. Kanske är säljaren less och kan tänka sig att gå ner i pris, man förlorar ju inget på att chansa liksom ;)

Nä, en månad kanske? Tror att det är den höga totalvikten som kräver BE-kort som skrämmer bort den stora skaran köpare och de som varit seriöst intresserade har bott för långt bort. .60% av nypris på ett 4 år gammalt släp i nyskick är inte orimligt nånstans. Sen liite prutmån på det, absolut, men INTE 25% av utsatt pris. Då behåller jag det :p
 
Nä, en månad kanske? Tror att det är den höga totalvikten som kräver BE-kort som skrämmer bort den stora skaran köpare och de som varit seriöst intresserade har bott för långt bort. .60% av nypris på ett 4 år gammalt släp i nyskick är inte orimligt nånstans. Sen liite prutmån på det, absolut, men INTE 25% av utsatt pris. Då behåller jag det :p

Jag har aldrig haft problem med att sälja tunga släp. Nuförtiden har ju kundskaran ökat också (om totalvikten inte är väldigt hög), för det är ju många som har tagit B96.
 
Jag har aldrig haft problem med att sälja tunga släp. Nuförtiden har ju kundskaran ökat också (om totalvikten inte är väldigt hög), för det är ju många som har tagit B96.

Totalvikten är 2600kg. Hur som haver, jag må få behålla mitt släp ett tag till, men jag stör mig ändå när folk öppnar med "vad är ditt bästa pris" utan att ens ha sett varan i verkligheten och sen svara "jaha, jag bjuder så här mycket". Eller "får jag dra det med b-kort" vilket de själva hade fattat att det inte går om de hade brytt sig om att läsa ordentligt.
 
Gjort bort mig, jag felbudade på ett bett som är tre cm för långt till hästen. Blandade ihop det med ett annat jag tänkt lägga bud på, var lite stressad och tittade inte ordentligt när jag snabb-lade ett bud via appen..
Självklart vann jag :cautious: , så nu har jag betalat och väntar hem ett alldeles för stort bett som jag inte kommer ha någon användning för :rofl:

Någon med stor kuse med 15 cm i bettstrl som vill ha ett bett? ^^
 
Gjort bort mig, jag felbudade på ett bett som är tre cm för långt till hästen. Blandade ihop det med ett annat jag tänkt lägga bud på, var lite stressad och tittade inte ordentligt när jag snabb-lade ett bud via appen..
Självklart vann jag :cautious: , så nu har jag betalat och väntar hem ett alldeles för stort bett som jag inte kommer ha någon användning för :rofl:

Någon med stor kuse med 15 cm i bettstrl som vill ha ett bett? ^^
Gå med i någon shiregrupp på fejjan och annonsera ut det där? :)
 
Gjort bort mig, jag felbudade på ett bett som är tre cm för långt till hästen. Blandade ihop det med ett annat jag tänkt lägga bud på, var lite stressad och tittade inte ordentligt när jag snabb-lade ett bud via appen..
Självklart vann jag :cautious: , så nu har jag betalat och väntar hem ett alldeles för stort bett som jag inte kommer ha någon användning för :rofl:

Någon med stor kuse med 15 cm i bettstrl som vill ha ett bett? ^^

Vad är det för bett?
 
Jag hittade precis en sadel på fb som en bukare säljer. Ett ovanligt märke från Börjes. 8000kr inkl frakt begärs för sadeln och jag kollade upp nypriset på sadeln i nämda butik - 8450kr. Sadeln är ett år gammal och perfekt skött enligt säljaren.

Jag hade inte gett det priset för en ett år gammal sadel oavsett hur den är skött. Då köper jag hellre en ny och får alla garantier :meh: (tur jag redan hittat sadlar till vettiga priser)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 671
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 802
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp