garantier,
Tekniskt sett, är det inte så att garanti endast gäller den som köpt varan?
Har bestämt för mig att garantin inte gäller köp i andra hand..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
garantier,
Ingen aning men när jag köpte min teknasadel sa försäljaren uttryckligen att garantibeviset måste följa med sadeln om den säljs vidare. Det finns ett separat papper där det står sadelns serienr samt när den är uttagen.Tekniskt sett, är det inte så att garanti endast gäller den som köpt varan?
När jag säljer sätter jag alltid pris med prutmån.. sedan är de upp till köparen hur mkt de vågar pruta om de gör en bra affär eller ej
Man hos mig lyckas man inte utan dels finess
Fast hur kan man bevisa att det gäller köp i andra hand? Kan ju lika gärna vara en present, då vore det konstigt om garantin bara gällde den som köpte presenten.
När jag fått presenter har jag alltid fått med kvitto och garantibevis.
På vissa varor, tex en del elektronik, vill de ha namn och adress när man köper
Dom vill ha namn och dyl enbart för att kunna överösa en med erbjudanden, inget annat.
Vi har slutat sen ca 10 år med att lämna ut uppgifterna och det har ännu aldrig varit något problem med att köpa varesej elektronik eller annat.
Och då har vi nästan alltid prutat genom att fråga vad är bästa pris vid kontanter här och nu.
Fungerar förvånansvärt ofta.
Samma här.Jag lämnar alltid namn och blir aldrig överöst med erbjudanden.
Å jag som trodde det var för att dom anmälde tv innehav till radiotjänst