Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får krupp på alla som lagt ut annonser och sedan inte svarar på mail/sms. Varan finns inte kvar? Fine, skicka ett svar och skriv det men svara för fan!

Håller helt med dig!
Handlar egentligen inte mycket begagnat men har varit på jakt efter täcken till pållarna under vintern.
Har mailat på minst 5 annonser där det saknats telefonnummer.
Har jag fått svar på någon av dessa fem?? Nej! :meh:
Så himla störigt. Och annonserna ligger kvar..
Har varit tydlig med att jag velat köpa såvida varan funnits kvar. Har alltså inte försökt att idiotpruta.
Men ändå inget svar.. :banghead:
 
Håller helt med dig!
Handlar egentligen inte mycket begagnat men har varit på jakt efter täcken till pållarna under vintern.
Har mailat på minst 5 annonser där det saknats telefonnummer.
Har jag fått svar på någon av dessa fem?? Nej! :meh:
Så himla störigt. Och annonserna ligger kvar..
Har varit tydlig med att jag velat köpa såvida varan funnits kvar. Har alltså inte försökt att idiotpruta.
Men ändå inget svar.. :banghead:
Eller när de svarar en gång och sedan dött. Gaaah!! :banghead:
 
:banghead:Jag blev så äckligt förbannad för ett tag sen när vi skulle köpa bildelar till sambons bil. Det är en äldre bil av lite "ovanlig" modell, finns ingen begagnat marknad om man inte köper en hel bil till, så vi åker in och ska köpa ett nytt avgassystem, jajamensan säger killen i affären men vi måste beställa från Danmark! Okej säger vi men vi kan lämna tillbaka om det blir fel eller?!? Jajamensan bara kom in så ordnar vi det! Jaha kommer hem, passar ju inte för fem ören, så vi åker tillbaka ett par dagar senare och ska lämna tillbaka det, nja det gick ju inte då det va specialbeställt från utlandet och dem tar inte tillbaka delarna.. Nähä men ni sa ju att det skulle gå bra?! - Näääää deeeet haar vii aldrig sagt!!

VAFAN!!! :rage::rage::rage::rage::rage: 2679kr åt helvete och delar vi inte kan använda..... Efter en massa om och men så svetsade vi fast skiten ändå, inte vackert men det funkar! Jävla försäljare ibland asså!:banghead::banghead::rage::rage:
 
När man läser alla dessa stories så förstår jag nu att jag gör ganska smart som endast svarar på annonser i närheten så att jag kan åka och hämta samt se produkten live och då betala samtidigt. Och när jag säljer nåt så gäller endast kontantbetalning vid hämtning. Annars kan jag lika gärna behålla varan tills någon kan köpa på detta villkor. Känns inte värt med allt strul som verkar förekomma.
 
:banghead:Jag blev så äckligt förbannad för ett tag sen när vi skulle köpa bildelar till sambons bil. Det är en äldre bil av lite "ovanlig" modell, finns ingen begagnat marknad om man inte köper en hel bil till, så vi åker in och ska köpa ett nytt avgassystem, jajamensan säger killen i affären men vi måste beställa från Danmark! Okej säger vi men vi kan lämna tillbaka om det blir fel eller?!? Jajamensan bara kom in så ordnar vi det! Jaha kommer hem, passar ju inte för fem ören, så vi åker tillbaka ett par dagar senare och ska lämna tillbaka det, nja det gick ju inte då det va specialbeställt från utlandet och dem tar inte tillbaka delarna.. Nähä men ni sa ju att det skulle gå bra?! - Näääää deeeet haar vii aldrig sagt!!

VAFAN!!! :rage::rage::rage::rage::rage: 2679kr åt helvete och delar vi inte kan använda..... Efter en massa om och men så svetsade vi fast skiten ändå, inte vackert men det funkar! Jävla försäljare ibland asså!:banghead::banghead::rage::rage:
Det är såna gånger man ska ha inspelning på telefonen på. Om det går.:idea:
 
Eller dem som svarar på en (mina) annonser men inte dubbelkollar SIN mailadress så man inte kan svara 5 minuter efter deras svar :(

Har medryttarannons ute och på 1 vecka kom det svar från 3 olika som lät mycket intressanta, MEN, det gick inte att få kontakt med dem. Mina svarsmail kom tillbaka med meddelandet att mailadressen var felaktig.

Men för 17, bifoga åtminstone ett nummer så man kan ringa eller sms:a!:banghead:
 
Apropå Tradera...

Budar på ett 3.7 m ledrep. Vinner auktionen, minns inte exakt tid men säg måndag kl 10.00. Jag försöker betala kl 10.05 men säljaren har skrivit fel nummer för swish. Mailar säljaren om detta, får svar direkt. Swishbetalning genomförd 10,20. Säljaren mailar och tackar för betalningen samt säger att hen skickar "i eftermiddag". Super, snabbt skickat där, alltid trevligt.

Men det kommer ingen vara. Så jag mailar på onsdagen och bara påtalar att det inte dykt upp någon. Säljaren svarar att det var konstigt, alla andra har fått sina varor, skulle den inte kommit dagen efter skulle jag få fraktsedeln. Jag undrade lite varför jag inte bara fick den direkt, men men...På torsdagen kommer ingen vara, och jag mailar säljaren. Som nu inte svarar. På fredagen blir jag irriterad och mailar ganska skarpt att jag vill ha endera ett kollinummer eller pengarna tillbaka.

Får svar med ett kollinummer. Som visar att paketet är skickat - på torsdagen. Då är inget konstigt alls det inte kommit fram ju. Jag mailar säljaren ett tack för numret och säger att iom att det var skickat först på torsdagen är det ju inte konstigt att det inte kommit fram, men jag räknade ju med att det var skickat på måndagen.

Får tillbaka ett mail om vad jag egentligen begär, auktionen slutade ju på måndagen, jag kan inte begära hen ska skicka då, nu får jag ge mig. Jag svarar med en kopia av hens mail där hen skriver att det skickas mån eftermiddag. Där någonstans dog vidare dialog...

Varan kommer. Jag hämtar den. Det är ett jättefint ledrep helt enligt beskrivning. Med ett "litet" undantag. Det är 7,2 meter och inte 3.7 m... Vet ni hur långt 7 jävla meter är? Det är ganska oanvändbart för det jag tänkt ha det till. Och jag bara orkar inte...
Sälj det på Tradera... :angel:
 
Jag har upplevt att det är svårast att sälja billiga slit och släng prylar. Det är dom sakerna som drar till sig köpare som inte ens verkar ha varit i närheten av en häst eller hästutrustning alls :confused: Skulle sälja en gammal lågprissadel och innehållet i helhet såg väl ut såhär "Continental Allroundsadel 17", x-vid pris: 800 kr" kunde inte lägga in bild så skrev att jag kunde skicka vid intresse, fick en intressent och skickade bild men fick tillbaka ett mejl där hon förklarade att hon var ute efter en Continental westernsadel. Okej tänkte jag, lätt hänt att blanda ihop.. Tills jag av nyfikenhet kollade upp westernsadlarna (har ingen koll alls på det planet) och såg att begagnatpriset ligger på 10-15 000 kr, trodde människan seriöst att jag skulle sälja en sadel med nypris för runt 20 papp för 800 kr? O_o:banghead::eek:
 
Jag har upplevt att det är svårast att sälja billiga slit och släng prylar. Det är dom sakerna som drar till sig köpare som inte ens verkar ha varit i närheten av en häst eller hästutrustning alls :confused: Skulle sälja en gammal lågprissadel och innehållet i helhet såg väl ut såhär "Continental Allroundsadel 17", x-vid pris: 800 kr" kunde inte lägga in bild så skrev att jag kunde skicka vid intresse, fick en intressent och skickade bild men fick tillbaka ett mejl där hon förklarade att hon var ute efter en Continental westernsadel. Okej tänkte jag, lätt hänt att blanda ihop.. Tills jag av nyfikenhet kollade upp westernsadlarna (har ingen koll alls på det planet) och såg att begagnatpriset ligger på 10-15 000 kr, trodde människan seriöst att jag skulle sälja en sadel med nypris för runt 20 papp för 800 kr? O_o:banghead::eek:
En del tror sånt. Sålde en märkeslös sadel med rimlig prissättning, skickade bilder, köparen blir arg när hen får sadeln pga hallå den är MÄRKESLÖS?! Såg tydligen ut som nån märkessadel för denne, så hen ville ha pengar tillbaka.
 
En del tror sånt. Sålde en märkeslös sadel med rimlig prissättning, skickade bilder, köparen blir arg när hen får sadeln pga hallå den är MÄRKESLÖS?! Såg tydligen ut som nån märkessadel för denne, så hen ville ha pengar tillbaka.
Känns ju inte så konstigt att folk blir lurade på pengar hejvilt efter att ha köpt saker som inte ens existerar :meh:
 
Har medryttarannons ute och på 1 vecka kom det svar från 3 olika som lät mycket intressanta, MEN, det gick inte att få kontakt med dem. Mina svarsmail kom tillbaka med meddelandet att mailadressen var felaktig.

Men för 17, bifoga åtminstone ett nummer så man kan ringa eller sms:a!:banghead:
Råkade ut för samma sak tills jag upptäckte att jag råkat svara till själva annonssidan, då det var från dem mailet kom och jag tryckte bara på besvara xD
 
Dumma Schenker, det står fortfarande att det är på väg till sortering. Det borde ha sorterats nu tycker jag. Vill gärna att hon får paketet denna veckan. Det borde väl gå? Lämnade in det i söndags kväll.
 
Jag kan ju bjuda på en pinsam och klantig grej jag själv gjort som säljare.

Jag skulle sälja en dressyrsadel för flera år sedan, då min häst vuxit ur den. Jag fick tag i en köpare, och vi kom överens om att vi skulle mötas några mil bort och hon skulle få ta den på öppet köp för att kunna prova. Sadeln användes inte sedan en tid tillbaka, utan hängde i en del av stallet med flera andra gamla sadlar och andra saker som inte användes.

Jag packade in sadeln i bilen och åkte och mötte tjejen, lämnade över den och fick pengar. En stund senare ringde hon, jättearg: "Vad är det för sadel jag har fått, det är inte samma som i annonsen? Det är inte ens en dressyrsadel!"
Jag fattade ingenting. Tillbaka i stallet insåg jag mitt misstag när jag såg min sadel hänga kvar i stallet. Jag hade tagit fel. Hon hade fått min kompis gamla allround-syntetsadel från Hööks som hon hade haft för att rida in sin unghäst. De hade hängt intill varandra med likadana sadelöverdrag och jag, mitt pucko, hade inte dubbelkollat så att jag tog rätt :banghead:

Det var bara att vända tillbaka, den här gången med rätt sadel och be tusen gånger om ursäkt...
 
Dumma Schenker, det står fortfarande att det är på väg till sortering. Det borde ha sorterats nu tycker jag. Vill gärna att hon får paketet denna veckan. Det borde väl gå? Lämnade in det i söndags kväll.
När jag använde schenker härom veckan tog det över en vecka för det att komma fram .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 652
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 789
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Ta sig från Sturup till Malmö
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färg
  • Mål o Planer 2024
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp