Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek: hur kan folk vara så:banghead::banghead:?

Främsta anledningen till att jag inte åker till en köpare med varan, vill de ha den får de minsann komma och hämta den själv. Eller så skickar jag den.
Iofs så köpte jag en wintec sadel av en som hade kört 2h för att lämna den hos mig, hon hade vägarna förbi så var ingen omväg. Och jag varken prutade eller var missnöjd med skicket på sadeln ^_^, Men ovissheten om att köparen inte kommer eller inte vill betala hela summan är nog inte rolig.
Ja jag gör inte det jag heller längre ^^

Nu vill jag bara sälja av det sista så smidigt som möjligt, gör inget om det tar tid bara jag blir av med det. Därför tänkte jag att det skulle vara smidigt med en sida där jag har allt samlat med en massa bilder och information om skick etc. Slippa uppdatera och så :)
 
En av dom sjukaste sakerna jag varit med om var när jag skulle sälja en sadel, en Wintec cair som var i nyskick, prissättningen var låg, en kvinna från söderut, mailade och skulle ha det, kollade upp frakten och meddelade vad det skulle gå på, fick in pengar på kontot, packade allt och sambon tog med till stan för att skicka iväg med bussgods (som överrenskommet) .
Jag jobbade på den här tiden skift, och vaknade tidigt av pipandet i telefonen, så yr i mössan, skrev jag åt kvinnan, Sover, ringer upp senare.
hedde telefonen på ljudlöst å somnade om, vaknade några timmar senare med miljoners missade samtal och ännu fler sms, det var hot om polisanmälning om jag inte skulle svara på en gång osv.

Såg även att min far hade ringt, det hör inte till vanligheterna så jag ringde upp han som hastigaste och får då veta att kvinnan som köpte sadeln hade ringt honom och pratat med honom om huruvida jag var pålitlig eller inte, kan säga att min far tyckte det var väldigt skumt och obehagligt med nån random upprörd kvinna.

Ringer iaf upp kvinnan och känner mig hyfsat skeptisk, hon är typ helt sjövild och har kollat upp mig, min sambo, mina föräldrar (som fö bor på helt annan ort) och hade ringt till bussgods för att höra om jag, sambon, mina föräldrar hade lämnat in något paket under morgonen.

Sambon hade lämnat in paketet via jobbet för att det skulle bli så billigt som möjligt, därav "syntes" inte att något paket var inlämnat, men nummer på paketet osv fick hon så hon kunde följa det, men alltså så SJUK människa, åsså kostade sadeln typ 3500 eller nåt sånt.
Kan väl förstå lite om man skulle skicka efter en beg sadel på typ 20k men nää.. usch, riktigt obehagligt. Hon kan inte haft alla får i fållan..
 
Suck, även jag försöker sälja en wintec. Någon som ville få sadeln för 1100 (allt medföljer). En annan ville jag skulle mäta sitsen (sitsstorlek ÄR utskrivet) och sen inte hört av sig. En tredje ville ha den till en bred häst.
men ingen som mejlar tillbaka trots bilder och mejl :(
 
Händer mig rätt ofta att folk mailar och frågar om tränset eller vad det nu är finns kvar eller är sålt, ja det finns kvar sedan hör man inget mer? Undrar man inte det för att man vill köpa? Varit med om att samma person mailat om samma pryl och undrat om det finns kvar flera gånger... skumt.
värsta är nog när vissa påstår att de betalt fast de inte gjort det, försöker lura en tror att man är så dum att man skickar ändå....
 
Varit med om att samma person mailat om samma pryl och undrat om det finns kvar flera gånger... skumt.

Det här har jag varit med om, visserligen svarade jag inte på första mailet av lite olika anledningar, andra var: jag är jätteintresserad av att köpa finns xx kvar? Jag svarade ja omgående och sen blev det helt tyst....
 
Det här har jag varit med om, visserligen svarade jag inte på första mailet av lite olika anledningar, andra var: jag är jätteintresserad av att köpa finns xx kvar? Jag svarade ja omgående och sen blev det helt tyst....

:banghead: man blir tokig...
-var en som mailade mig häromdagen: Hej, är xx kvar vill jag köpa den.
Jag svarade att den är kvar, betala in här .... och ge mig din adress...

....tyst.... :meh:
 
Nu ska jag inte gnälla, men jag tycker det är jäkligt ironiskt att det ska börja välla in annonssvar NU, när jag precis sålt grejen. Innan dess var det stendött, men nu har flera stycken per dag hört av sig. Jaja, nu är den nerpackad och pengarna lär jag ha på kontot imorgon. Har sålt ett täcke också, nu ska den bara komma fram till köparen som planerat :)
 
Och jag fortsätter muttra :cautious: Läser inte folk annonserna? Funderar på att skriva en annons typ "Sadelmodell för den breda hästen med en ryttare som har liten rumpa".

Senast fick jag mejl om vad det ingick för koppjärn till sadeln. Skickade tillbaka typ "det som ingår är de som står i annonsen". Så är de lite intresserade kan de gå in och läsa igen :p
 
Jag har bara fem :o, men fyra går faktiskt att använda på ponnyn och den femte är antik! :p

Perfekt! Då behövs ju ingen säljas :D

Ena dressyrsadel passar. Den andra kommer passa när hullet minskar och den tredje ska jag faktiskt försöka sälja.
Allroundsadel kommer också passa om hullet minskar, men kan även säljas.
Ena hoppsadeln finns chans att passa unghästen och den andra passar den vuxna hästen :D

Men det hade ju räckt med två sadlar per häst kan jag tycka så två lär väl väck :)
 
Jag måste få hoppa in här och kräka av mig lite..
Min sambo skulle sälja sin volvo 245. Inget jätte bra skick men helt ok för en av -88 års modell. Vi la ut den för fem tusen för då finns där prutmån lixom, då får vi säkert 20 mail där dom vill ge 1500, med argumentet jo men där finns flera stycken i lite bättre skick för dom pengarna!! -JAMEN VA FAN KÖP EN AV DEM DÅ!!!

Sen kan jag verkligen, VERKLIGEN störa mig på folk som inte ens kan va lite trevliga i sina mail.. Vi fick ett mail där han bara skrivit 1500, inget mer vare sig hej eller mvh eller jag bjuder... Man blir ju så trött, kan man inte ens lägga 30 sek på att skriva : hej jag är intresserad av bilen, bjuder 1500 kr mvh ....

för sånt känner jag bara :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::arghh:
 
Jag måste få hoppa in här och kräka av mig lite..
Min sambo skulle sälja sin volvo 245. Inget jätte bra skick men helt ok för en av -88 års modell. Vi la ut den för fem tusen för då finns där prutmån lixom, då får vi säkert 20 mail där dom vill ge 1500, med argumentet jo men där finns flera stycken i lite bättre skick för dom pengarna!! -JAMEN VA FAN KÖP EN AV DEM DÅ!!!

Sen kan jag verkligen, VERKLIGEN störa mig på folk som inte ens kan va lite trevliga i sina mail.. Vi fick ett mail där han bara skrivit 1500, inget mer vare sig hej eller mvh eller jag bjuder... Man blir ju så trött, kan man inte ens lägga 30 sek på att skriva : hej jag är intresserad av bilen, bjuder 1500 kr mvh ....

för sånt känner jag bara :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::arghh:
det värsta är när folk skickar liknande mail för medrytteri.
" t ex, hej ja e 12år, tycker om hoppa och busiga hästar. maila om ja ge intressant. ".... :banghead: har du ens läst min annons?? dvs den annons som du svarat via, och där det står uttryckligen; ej nybörjarhäst, ingen under 18 år och endast promenad ridning...
har tappat räkningen på hur många sånna mejl jag fått :banghead:
 
Jag är ju själv hästtjej som har varit medryttare i olika stall genom åren och ett mail som jag en gång svarade på va så totalt ihop ljögit så jag visste vare sig fram eller tillbaka.. Hästen skulle enligt mailet vara välutbildad skogsmulle som älskar människor och gjorde allt för sin ryttare... asså jag har nog aldrig varit med om en häst där jag satt mer på marken än vad jag satt på hästen..

första som hände var att hästfan attackera när jag skulle hälsa, den bets, sparkades och var allmänt jobbig att ens komma inärheten av. om man mot all förmodan lyckades komma inom räckhåll för att sadla och hoppa upp så hoppade den, den stregra den sparka bakut och om man ff satt kvar la sig hästen ner och försökte rulla av en..

fick reda på av ägaren att så fort hästen började testa så gav ägaren efter = totalt omöjlig, häst då den fick bestämma allt.. tog mig visserligen inte jätte lång tid att "få rätt" på den, men att kunna blåljuga något så enormt är ju bara vansinnigt..
 
Jag får tokfel på alla dessa annonser där det inte finns pris eller storlek, helst får dom gärna skriva vart den finns oxå. Ännu värre när dom sätter ut annonser med intressekoll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 778
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp