Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på och säljer lite saker nu, både från vårt tidigare badrum som nu är renoverat men även lite hästsaker jag har kvar sen jag hade häst...
Tre miljoner frågor om benlindor trots att allt står i annonsen, samma sak med några pannband jag säljer... Vet inte om jag vågar lägga ut resten. :banghead:

Blir tokig på folk som ska ha saker och sen inte hör av sig förrän man själv jagat dem och då kan de inte betala först om två veckor...
Eller som ni tagit upp tidigare att folk mailar och frågar om saken finns kvar, man ger ett trevligt svar, men sen svarar de inte igen. Är man intresserad eller inte?

Hade en intressant man som mailade i fredags vid 11-tiden på dagen om att jag ska ringa honom för att han var på väg in till stan och ville komma och kolla på sakerna nu.
Saken är att vi inte haft någon kontakt innan och jag jobbar ju på dagarna och kan inte bara rusa ifrån jobbet sådär...
Mailar vid 16 tiden och frågar om vi haft någon kontakt innan och han ba "ja, jag mailade ju att du skulle ringa mig" - det ser inte jag som en kontakt.
Försökte förklara att jag jobbar dagtid och har svårt att ses utan en bestämd tid men det verkade han inte förstå...
Frågade vad det är han är intresserad av eftersom det är ganska mycket olika saker vi har till salu på Blocket och han skriver igen att han är "intresserad av grejorna" och vill komma och kolla på det.
Tre mail senare skriver han vad han är intresserad av att kolla på, en gammal toalett och två handfat som ligger ute på annonsen och som såldes en timme efter att jag fick hans första mail. Han verkar inte heller förstå att jag tycker att det är onödigt att han "bara kommer och kollar på grejorna" utan att veta vad det är han är intresserad av eftersom vissa saker är sålda (hade inte hunnit uppdatera annonsen).
Det finns ett handfat kvar och nu vill han ha med vattenlås och väggfäste till den. HAHA - ett handfat för 200 kr med tillhörande kran (bara den är säkert värd minst 400 kr), GLÖM!

Har några nissar som skriver med VERSALER och vill ATT JAG SKICKAR BILDER PÅ NÅGON SAK JAG HAR TILL SALU. Vet inte folk att det upplevs otrevligt att skriva med enbart stora bokstäver?
 
Moderatorn påpekar att det inte är okej att använda den här tråden som "annons", varken sökes eller finnes!
 
Jag håller på och säljer lite saker nu, både från vårt tidigare badrum som nu är renoverat men även lite hästsaker jag har kvar sen jag hade häst...
Tre miljoner frågor om benlindor trots att allt står i annonsen, samma sak med några pannband jag säljer... Vet inte om jag vågar lägga ut resten. :banghead:

Blir tokig på folk som ska ha saker och sen inte hör av sig förrän man själv jagat dem och då kan de inte betala först om två veckor...
Eller som ni tagit upp tidigare att folk mailar och frågar om saken finns kvar, man ger ett trevligt svar, men sen svarar de inte igen. Är man intresserad eller inte?

Hade en intressant man som mailade i fredags vid 11-tiden på dagen om att jag ska ringa honom för att han var på väg in till stan och ville komma och kolla på sakerna nu.
Saken är att vi inte haft någon kontakt innan och jag jobbar ju på dagarna och kan inte bara rusa ifrån jobbet sådär...
Mailar vid 16 tiden och frågar om vi haft någon kontakt innan och han ba "ja, jag mailade ju att du skulle ringa mig" - det ser inte jag som en kontakt.
Försökte förklara att jag jobbar dagtid och har svårt att ses utan en bestämd tid men det verkade han inte förstå...
Frågade vad det är han är intresserad av eftersom det är ganska mycket olika saker vi har till salu på Blocket och han skriver igen att han är "intresserad av grejorna" och vill komma och kolla på det.
Tre mail senare skriver han vad han är intresserad av att kolla på, en gammal toalett och två handfat som ligger ute på annonsen och som såldes en timme efter att jag fick hans första mail. Han verkar inte heller förstå att jag tycker att det är onödigt att han "bara kommer och kollar på grejorna" utan att veta vad det är han är intresserad av eftersom vissa saker är sålda (hade inte hunnit uppdatera annonsen).
Det finns ett handfat kvar och nu vill han ha med vattenlås och väggfäste till den. HAHA - ett handfat för 200 kr med tillhörande kran (bara den är säkert värd minst 400 kr), GLÖM!

Har några nissar som skriver med VERSALER och vill ATT JAG SKICKAR BILDER PÅ NÅGON SAK JAG HAR TILL SALU. Vet inte folk att det upplevs otrevligt att skriva med enbart stora bokstäver?

Nej vissa verkar inte riktigt ha hajjat det där med versaler.

Jag blir tokanti om jag får ett mail utan varesig hej eller mvh.
Fick t.ex i veckan ett mail med "du får xxx kr inkl frakt" . Inget mer.
Då blir jag grinig. Helst eftersom budet ligger på halva mitt satta pris, och nypriset var mer än dubbla mitt pris. Ett dyrt bett i mycket bra skick.
Nä, då blir det kvar här hemma så får vi se om unghästen blir lika liten i munnen som mamma sin :)
 
Jag behöver hjälp! Vad kan man skriva för drygt svar tillbaka till en som försöker pruta ner vår duschkabin till 1000 kr? Jag iprincip skänker bort den redan för 2000 kr när den är köpt för ett år sen för 9000 kr...
 
Jag behöver hjälp! Vad kan man skriva för drygt svar tillbaka till en som försöker pruta ner vår duschkabin till 1000 kr? Jag iprincip skänker bort den redan för 2000 kr när den är köpt för ett år sen för 9000 kr...

Haha, förstår verkligen känslan. Har tyvärr inget dräpande svar på lager :)
 
Såg för ett tag sen ett sprengerbett till salu (fb) till ett bra begagnat pris. Ihop med andra 'vanliga' bett. Och om nu ett bett är av ett särskilt märke och dessutom dyrare än de andra så är det förmodligen något speciellt, om man nu inte riktigt vet vad just Sprenger är för något.

Men någon tyckte det var ALLDELES för dyrt för ett begagnat bett, men ville få extra bild på bettet i alla fall. Avböjde sen för hon tyckte det var lite opolerat och välanvänt för dom pengarna...:banghead:
Synd det var fel storlek annars hade jag slängt in ett bud med en väl avvägd kommentar.. För bettet hade verkligen ett BRA pris!
 
Senast ändrad:
Jag letar ponny till dottern och härom dagen kom det ut en annons med:
"Ponny, snäll, trevligt. Är riden. "

Joråsåatt.... Ingen info om ålder, kön, ras eller annat. Hur tänker folk?
Så har jag ringt på flera, samt mailat och får som svar, senast igår på en: "vi hade inte hjärta att sälja den.. " kan man inte ta bort sin annons om den är såld/inte ska säljas? Jätteirriterande!
 
Folk som låter superintresserade och 10 mejl går åt och sedan ska man få adressen för å skicka å där dör köparen helt. Eller när man skriver billigare vid SNABB affär.. så tar affären endå 1 vecka totalt.. Det är inte en snabb affär och ändå ska de ha de billigaste priset. Därför skriver jag alltid nu i mina annonser att snabb affär innebär MAX 3 dagar från första kontakt.

Visst skall man pruta när det är privataffärer tycker jag.. de tillhör lite tycker jag=) Svenska folket är överlag dåliga på att pruta.När jag sålde saker påen loppis fick jag nästan börja pruta ÅT folk som kom och kikade. De tittade bara på prislappen och gick för de va för dyrt tyckte de.. meeeeen pruuuuuta dååååå=) haha

Man kan ju inte få mer än ett nej=)
 
Visst skall man pruta när det är privataffärer tycker jag.. de tillhör lite tycker jag=) Svenska folket är överlag dåliga på att pruta.När jag sålde saker påen loppis fick jag nästan börja pruta ÅT folk som kom och kikade. De tittade bara på prislappen och gick för de va för dyrt tyckte de.. meeeeen pruuuuuta dååååå=) haha

Man kan ju inte få mer än ett nej=)
Usch ja, sålde på en loppis där en var intresserad av en svanskappa, knappt använd och i fint än om stelt skick. Ville ha 20 kr, slutade med att jag prutade ner den till 10 kr bara för bli av med den :rofl:.
Var iofs enda loppisen jag sålt mycket på, men fick ha priser på 5-50 kr på allt från gamla sadelgjordar till bett och nya tyglar för att folk ens skulle kolla på det. Så fort man har mer vettiga priser så är det inte intressant, folk vill ha billigast möjligt.
 
Den mest roande överskrift jag har sett på en hästannons var arabsto säljes, eventuellt bytes mot shettis, islandshäst eller Volvo kombi. Eh, jaha, det var ju rätt stor skillnad på en shettis, en islandshäst och en Volvo?
 
Eh, jaha, det var ju rätt stor skillnad på en shettis, en islandshäst och en Volvo?

Kanske inte i prislapp, lite beroende på vilka individer/exemplar man jämför? Eller, islandshästar brukar väl ligga lite högre i pris än så vad jag vet (har inte superbra koll, ska väl erkännas). Men en äldre Volvo kombi kan man få för 10-15k i vettigt skick (och rätt mycket billigare än så, men min erfarenhet är att skicket då är diskuterbart :p) och det räcker ju till en shettis också (de första sidorna på Hästenet ger ett spann på 2-12k).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattunge nästa sommar?
  • Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp