Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske inte i prislapp, lite beroende på vilka individer/exemplar man jämför? Eller, islandshästar brukar väl ligga lite högre i pris än så vad jag vet (har inte superbra koll, ska väl erkännas). Men en äldre Volvo kombi kan man få för 10-15k i vettigt skick (och rätt mycket billigare än så, men min erfarenhet är att skicket då är diskuterbart :p) och det räcker ju till en shettis också (de första sidorna på Hästenet ger ett spann på 2-12k).
Ett islandshingstsföl kan man få för 8-15 tusen :) Kanske något de var sugna på? :)
 
Jag håller på å sälja min gård. Blir tokig snart. Har fått skambud fast allt är renoverat.
Hur kan folk tycka att 4868kr/mån är dyrt för ett nyrenoverat hus på 6 rum å kök, med stall, skog å mark. Med gäststuga som man dessutom kan tjäna ca 4000kr/v på sommaren. Med gångavstånd till skola å dagis. Nära till affär å mack. Å bara 15 min till stan med bil?
Gotlandshems lägenheter kostar ungefär lika mycke för en trea. Om ens det. Lycka till! Gah!
 
jag har haft både bra och dåliga erfarenheter av säljare och köpare, men köparna är alltid lite värre.. hade ute min säkerhetsväst på blocket för ett par hundralappar och fick flera svar. vi bestämde tider då de skulle komma förbi och jag såg till att vara hemma (eller min sambo), men alla ställde in, flera gånger vardera. "jag hann inte, kommer ikväll istället." säkerhetsvästen ligger kvar i garderoben och jag funderar allvarligt på att ge bort den gratis för att se om någon öht någonsin kommer att dyka upp.
 
har en tjej som regelbundet kontaktar mig via facebook för att fråga vad jag vill ha för mina ridbyxor. Har svarat samma pris varje gång, varpå hon slutar höra av sig, för att 1-2 månader ställa samma fråga igen, få samma pris, sluta höra av sig.

Visst, jag fattar att hon hör av sig för att kolla om jag kan täna mig att pruta, men jag vill väl inte pruta ÅT folk? Hade jag fått ett svar typ "100 kr billigare och jag hämtar dem imorgon? :)" hade jag ju gått med på det, men åh. Nu börjar det bli dags att hon hör av sig igen. får se om det blir nån prutning denna gång.
 
Jag har svarat två gånger på annons på ett träns. Andra gången nu när annonsen förnyades (med samma pris). Bjöd första gången lite lägre än annonspriset och andra gången undrade jag om hon kunde bjuda på frakten. Tränset är utlagt för 20:- mindre än vad det kostar nytt men har ett annat lite finare pannband.

Men jag får inte ens ett svar. Det tycker jag är lite frustrerande.
 
har en tjej som regelbundet kontaktar mig via facebook för att fråga vad jag vill ha för mina ridbyxor. Har svarat samma pris varje gång, varpå hon slutar höra av sig, för att 1-2 månader ställa samma fråga igen, få samma pris, sluta höra av sig.

Visst, jag fattar att hon hör av sig för att kolla om jag kan täna mig att pruta, men jag vill väl inte pruta ÅT folk? Hade jag fått ett svar typ "100 kr billigare och jag hämtar dem imorgon? :)" hade jag ju gått med på det, men åh. Nu börjar det bli dags att hon hör av sig igen. får se om det blir nån prutning denna gång.

Höj priset varje gång :angel:
 
Jag la ut några annonser idag på enkla trådbackar från IKEA. Skriver att det är 9 stycken trådbackar och att de kostar sisohär från början och att jag vill ha sådär mycket för trådbackarna.
Tre personer har skrivit och frågat om det är en ställning till dem. Hade det varit det hade jag VÄL SKRIVIT DET?! :rage::rage::rage::banghead::banghead::banghead:

Haha! Nu är det tack och lov en som skrev nästan omgående att hon vill ha allihopa så de är paxade, skönt!
 
jag köper å säljer en hel del begagnat på nätet osv...
de jag varit ute för på senare tid är där jag som köpare är ute efter tex ett träns i storlek full.. hittar ett fint träns som jag vill ha.. det står att de är storlek full, svart osv osv.. skitbra! jag köper!..

man får hem tränset... å de är storlek COB!!! :rage: har man inte koll på vad de är för storlek? de står oftast på tränset annars.. har hänt flera gånger vid tränsköp... hände även när jag hittade enny billig tömkörningsgjord.. den var inte ens uppackad ur plasten... å de står full i annonsen.. å de är cob när man får hem de.. tröttsamt:banghead:
 
Jag behöver gnälla lite

En tjej efterlyste ett par bett i en säljgrupp. Jag har 2 av de efterfrågade betten. Hon frågar pris, får prisförslag, frågar om bild, får bilder, frågar var jag finns och får svar. Sen är det dött. Inte ett pip. Ingen annan har svarat i hennes förfrågan och bettstorleken hon sökte är lite större än de vanliga.
Jag har taggat henne typ 3 gånger men inget svar.

Alltså.. är det så jäkla svårt att säga tack men nej tack? :banghead:
 
Nu har jag ju hittat min prins redan och det var helt smärtfritt med en toppen ägare så detta krångel kanske var meningen, men det var ungefär såhär;

Den första hästen vi verkligen var intresserad av var ett 4 årigt varmblodssto, hon ville inte trava ensam utan hade ingen motivation och pga att hennes kropp såg ut som en passande ridhäst så tänkte ägaren att då kan man sälja henne som ridhäst eller till något proffs i travet som kan få henne att springa snabbare. Vi åkte dit, red och hästen var verkligen en stjärna för en nyinriden 4 åring. Hade verkligen ett toppen temperament. Men ägaren var otroligt klurig och första saken hon gjorde när vi kom dit var att snacka skit om allt och alla där i stallet, på travet, förra ägarna osv. :confused: Hästen hade även en knöl på ena frambenet och en gammal skada på bakbenet från när den nuvarande ägaren köpt henne för mindre än ett år sen. Men hur som helst, vi ville gärna ha henne ändå så länge hon gick i genom veterinärbesiktning. Nu till det "roliga"; Hästen var inte vaccinerad, eller hon var det men i en grundvaccinerings kur och ägaren hade inte alls koll på när hon behövde få sin andra spruta. Avmaskad? Nja, "här ser vi om hästen har mask i bajset så skriver veterinären ut maskmedel utan något prov först men hon avmaskades någon gång i alla fall" ja jo, men veterinärbesiktning då? "Veterinärbesiktning? Sånt gör man inte här! INGEN jag känner veterinärbesiktar hästen. Hon är frisk annars hade jag märkt nått!" Ja, men om vi står för veterinärbesiktning och vaccinering då? Ja det gick väl bra... tills dagen innan vi skulle hämta henne då skickar hon ett sms om att det blivit för mycket trassel och att hon inte vill sälja. Så det var bara att avboka transport, veterinär och informera stallägaren att det inte blev någon häst.

Sen var det en annan häst som vi åkte och provred, en 5 åring som också var väldigt trevlig. Ägaren tyckte att hon inte kunde rida henne så mycket som hon ville och utbilda osv (5 årig häst) och hennes dotter var livrädd för hästen så hon kunde inte rida. Jag red, det gick alldeles över förväntan och vi hördes av någon dag senare att vi gärna vill köpa henne. Någon dag senare så ringer ägaren och säger att hennes dotter ångrat sig och vill visst rida hästen nu när den ska åka iväg. Suck.
 
Nu har jag under julen samlat ihop lite ny energi för att köra ett säljrace igen :)

Funderar över om det skulle bli smidigt att lägga ut alla saker på en hemsida och länka dit.
Men hur fixar man en hemsida till sånt? Har aldrig gjort någon så jag har noll koll :)
 
Nu har jag under julen samlat ihop lite ny energi för att köra ett säljrace igen :)

Funderar över om det skulle bli smidigt att lägga ut alla saker på en hemsida och länka dit.
Men hur fixar man en hemsida till sånt? Har aldrig gjort någon så jag har noll koll :)

Enklast är väl kanske att starta en blogg? Det hade jag nog gjort i så fall eftersom jag inte kan göra egna hemsidor :p
 
jag har köpt två saker på blocket på sistone, där jag har behövt köra ganska många mil för att titta på/köpa varan. i det första fallet var det en ridjacka som låg ute i storlek vuxen small. då jag kom fram var den i strl 160, barnstorlek.. eftersom jag kört så långt köpte jag den ändå. I andra fallet hade jag paxat ett täcke i strl 145 som visade sig vara i 135, jag tog det dock ändå och säljaren ursäktade sig mkt.. och täcket passade! Jackan är dock lite kort i ärmarna.
 
jag har köpt två saker på blocket på sistone, där jag har behövt köra ganska många mil för att titta på/köpa varan. i det första fallet var det en ridjacka som låg ute i storlek vuxen small. då jag kom fram var den i strl 160, barnstorlek.. eftersom jag kört så långt köpte jag den ändå. I andra fallet hade jag paxat ett täcke i strl 145 som visade sig vara i 135, jag tog det dock ändå och säljaren ursäktade sig mkt.. och täcket passade! Jackan är dock lite kort i ärmarna.

Så fult gjort av säljaren :(

Jag har kört flera mil till en mötesplats där jag mötte en som ville köpa min wintecsadel.
Väl framme ville hon inte köpa den eftersom hon inte ville ha en syntetsadel..
Ja. Jo. Wintec tillverkar sadlar i syntet.
Sen ville hon plötsligt pruta. Mycket.
Så syntet fungerar alltså ändå?

Jag blev sur och åkte hem. Muttrade och svor alla mil hem över förbannade köpare ^^
 
Så fult gjort av säljaren :(

Jag har kört flera mil till en mötesplats där jag mötte en som ville köpa min wintecsadel.
Väl framme ville hon inte köpa den eftersom hon inte ville ha en syntetsadel..
Ja. Jo. Wintec tillverkar sadlar i syntet.
Sen ville hon plötsligt pruta. Mycket.
Så syntet fungerar alltså ändå?

Jag blev sur och åkte hem. Muttrade och svor alla mil hem över förbannade köpare ^^
:eek: hur kan folk vara så:banghead::banghead:?

Främsta anledningen till att jag inte åker till en köpare med varan, vill de ha den får de minsann komma och hämta den själv. Eller så skickar jag den.
Iofs så köpte jag en wintec sadel av en som hade kört 2h för att lämna den hos mig, hon hade vägarna förbi så var ingen omväg. Och jag varken prutade eller var missnöjd med skicket på sadeln ^_^, Men ovissheten om att köparen inte kommer eller inte vill betala hela summan är nog inte rolig.
 
Främsta anledningen till att jag inte åker till en köpare med varan, vill de ha den får de minsann komma och hämta den själv.

Eller hur! Det där när man vill ha 250 kr för en vara, då vill de ha den för 200 kr INKLUSIVE frakt. Eller när de vill att man ska DELA på frakten eller när man själv ska stå för HELA frakten. :banghead::banghead::banghead:
Herregud. Det är inte mitt fel att du inte bor här i närheten. Vill du ha just den här varan får du allt stå för kostnaden att få den till dig. :banghead::banghead::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 778
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp