Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buck: tack för tipset, har en sadel ute som jag köpte beg på distans (vågade chansa) och nu har annons på men inte vet storlek på. Ska kolla sadelnumret! :)
 
för att väga upp lite - är med i en facebookgrupp för beg-grejer. av en händelse kollade jag en dag, såg att samma människa sålde ett bett mamma letat efter, ett bett jag är sugen på att testa och ett superfint fleecetäcke. Allt för 50kr/st.

Grejerna kom typ 2 dagar efter jag fört över pengar och jag är så himla himla nöjd - den här säljaren visste nämligen både storlekar och skick på grejerna OCH skickade snabbt!
 
Jag ska nog också väga upp lite.
För jag fick plötsligt ett par ridbyxor sålda genom annons på fb där jag såg att hon sökte sådana som jag hade.
Skickade över en massa bilder och hon förde över pengarna direkt via Swish.
Ska skicka byxorna imorgon och jag hoppas verkligen hon blir nöjd :bump:
 
Jag har en hel del saker till salu och har haft de annonserade ute ganska länge. Fick svar på en annons om ett bett som jag sänkt priset på från 100 kr till 50 kr för att jag vill bli av med bettet.

Får svar av en tjej som är super intresserad och bor i grann kommunen där jag har hästen uppstallad. Tjejen ville först pruta ganska rejält och var villig att betala 20 kr för bettet. Jag sa nej till budet och sa att jag inte säljer bettet under 50 kr. Hon kom med motbud på 40 kr men jag tackade nej till det med. Tillslut skrev hon att hon egentligen inte har användning för bettet och därför inte ville köpa till utsatt pris. Svarade då tillbaka att då väntar jag hellre på att någon som har användning för bettet samt var villig att betala utsatt pris hör av sig.
Då får jag tillbaka ett argt mejl där hon minsann var först och därför krävde hon att få bettet för 40 kr som va hennes sista bud. Jag svarar tillbaka att jag behåller det hellre själv i så fall. Får då ett nytt mejl någon dag senare att hon var villig att betala utsatt pris om jag kunde möta upp henne på platsen hon ville. Jag kollade upp bussar från min kommun till grann kommunen för att se om det fanns någon som passade. Jag hör av mig och säger att jag kan ta bussen som är inne klockan X men att vi får mötas knappt 800 m från stället hon ville då ja va tvungen att hinna med nästa buss till stallet och gjorde detta bara för att vara snäll. Då skriver hon att hon går på högskolan som ligger vid platsen hon ville mötas på och det var så långt att gå till min hållplats så hon ville fortfarande mötas där hon sa från början. Skrev då tillbaka att det är ju lika långt för mig att gå och att det faktiskt var hon som ville ha bettet så då får hon ju komma och hämta det själv. Jag tyckte jag varit tillräckligt snäll som skulle ta bussen 45 min hemifrån till ett ställe där jag inte annars är plus att jag då även får stå för busspengarna (som skulle gå på 38 kr) så jag sa att jag struntar i detta då jag tycker det blev alldeles för mycket krångel för min del och jag går ju i stort sett back på eländet också. Fick aldrig nått svar på det :cool:

Hur tänker folk egentligen? :confused: :banghead:
 
@Perla
Så du skulle till slut tjäna 12 kr på bettet.
Och lägga ner ungefär två timmar på att leverera det... Oj säger jag bara, hade aldrig aldrig aldrig gått med på det.
 
@Perla
Så du skulle till slut tjäna 12 kr på bettet.
Och lägga ner ungefär två timmar på att leverera det... Oj säger jag bara, hade aldrig aldrig aldrig gått med på det.

Ja precis.. Fattar inte hur folk tänker.. Men jag har hellre kvar bettet än att krångla så enormt :)

Snacka om timpenning där.. Hela 6 kr i timmen ;)
 
Har haft ute diverse prylar på annons och fått de mest konstiga mejlen/samtalen, och en del är ju inte nådigt fräcka med prutning heller.

Nu letar jag inte häst alls för stunden, men fastnar ofta och kikar på annonser ändå. Något jag reagerar på är att en del inte skriver något pris i annonsen utan pris ges endast till seriöst intresserade. Hade jag varit seriöst intresserad hade jag faktiskt inte ens lagt tiden att svara på en sån annons, jag har ju ingen aning om hästen ligger i min prisklass alls. Är det meningen att man ska behöva "störa" säljaren med samtal, diverse frågor, ev provrida och sen få reda på att man inte ens har råd. Förstår inte varför priset ska vara så hemligt för...
 
Nu måste jag berätta några positiva grejer som har hänt de närmsta veckorna för omväxlings skull. Har haft två sadlar på annons. Den första sadeln var en Jeremy Rudge. Det ringde en tjej från Danmark och frågade om sadeln var brun eller svart, för det syndes dåligt på bilden. Den är brun sa jag. Maila dina kontouppgifter sa hon, och några dagar senare satt pengarna på mitt konto. Den andra sadeln är en Amerigo. Det mailade en tjej igår kväll och la ett bud, jag sa okej. Hon bad om mitt kontonummer och nu är pengarna på väg. Ibland kan det faktiskt gå smidigt, så ge inte upp hoppet! :D
 
Och jag är den därlöjliga sadelkunden som ba FOTA! MÄT! PASSAR DEN MIN HÄST???

Nja, inte fullt ut. Får jag dom där bilderna och den ser bra ut sitter ju pengarna på kontot samma dag. men jag KÄNNER mig oändligt jobbig i alla fall...
 
Jag har en positiv historia där jag kunde ha blivit hur blåst som helst.

Annons på hastnet om sele som jag ville ha. Storleken synnerligen anpassningsbar, precis den typ av däckel jag vill ha.
Svarade på annonsen, frågade om den kunde skickas.
Säljaren ville helst att kund kom och tittade för att själv bedöma skicket men 20 mil enkel väg var lite onödigt långt för mig.
Vi kom överens om pris (säljaren fick ange pris inkl frakt och jag tyckte att det var rimligt så jag accepterade).
säljaren ville ha betalt i förskott.
Jag satte in pengarna: tycker att det var en väldigt rimlig önskan med tanke på att det var jag som ville ha skickat.
Fick SMS-avisering och kollinummer.
Fick hem en sele i bättre skick än jag väntat mig, jättenöjd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 617
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp