Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så förundrad över människor som köper begagnade saker för småpengar och betalar lite mindre än nypris och sedan betalar frakten så att i slutändan så blir det mer än nypriset..?
Jag har sålt massor via hästnet och är väldigt förskonad då det alltid fungerat bra! :)
jag blir mer förundrad över folk som inte vill betala något alls och blir arga över att de inte fick bättre kvalitet. Som om man skulle få högkvalitetsträns för 70 spänn liksom. Vem väntar sig det? Är kvaliteten viktig får man ju betala för sig, så fungerar det ju.
 
hahahaha Vad sa han? Förlåt att jag är sen.

Jag har nyss lagt upp en icke-hästgrej på Blocket. Jag hoppas att den blir såld, och jag hoppas absolut att det inte blir något krångel.
 
Jag kan ju säga att senast idag gjorde jag ett smidigt köp :) en i princip aldrig använd ridhjälm för att ha som extrahjälm ifall något hände med min vanliga.

köpte via en annons på facebook. hade mejlkontakt i några dagar om skick och storlek osv. skickade iväg när jag var i stallet om jag kunde komma och kolla om ca 1 timme. Självklart var svaret. allt gick lätt och smidigt och betalade ca halva nypriset.
 
Och inte ett ljud från piab-sadel-försäljaren något mer så hon drog sig väl ur på det otroligt trevliga sättet; skita i att höra av sig.
 
Kan som en parantes varmt rekommendera Postens Skicka-Lätt brev när det är hyggligt lätta grejor. Då har man i alla fall en logg man kan följa, så det syns att säljaren lämnat in prylarna.

Inte fullt så dyrt som paket, upp till ett kg 54 kr, upp till två kg 89 kr. Jag tycker det är smidigt, men det ska ju lämnas in på försäljningsställe.
 
Skicka lätt ???

Aldrig hört talas om något sådant. ...
Jag skickar med vanligt A-post när jag skickar med posten.
 
Jag har en hel del grejor som jag rensat ut som ska säljas.
Måste säga att det gått löjligt fort och enkelt att bli av med en hel del :)
Förvånande minst sagt, de som krånglst mest är nog vänner som ska hämta saker -segosar! :)

Dock fått svar från några drygosar som vill att jag ska skicka med annat än posten för att spara typ 3 kr och sånt orkar jag inte med så dem skit jag i.

Såå himla skönt att bli av med prylar :banana:
 
@pulkaskurk härligt! :bump:

Vad har du använt dig av för sälj -kanal?

Jag borde göra ett säljryck igen men har inte riktigt lust eftersom det gått så segt och bara varit en massa krångel senaste tiden när jag försökt sälja saker.
Fick Iofs sålt ett träns nyss, nästan nyskick, nypris 800 utsatt 400 bud 300 som jag godtog.
Ingen ekonomisk bra affär för mig men det fick vara så :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 617
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp