köp eller överta aldrig hund

M

mys19

utan försäkring och sina vaccinationer.:devil: .det kostar mer än det smakar.:eek: . jag gjorde det misstaget.. på sjukdom är 20 dag karens. olycksfall gäller direkt...
 
Sv: köp eller överta aldrig hund

Vaccinationerna är väl inget enormt problem om en hund saknar..Bara att vaccinera snarast :cool:
 
Sv: köp eller överta aldrig hund

Fattar inte varför det ska vara något hinder från att "ta över" hunden..... Kostar mer än det smakar är väl om den skulle bli sjuk under dessa dagar och det händer trots allt inte så ofta.
 
Sv: köp eller överta aldrig hund

Svarar för mys19.. Är precis detta som hänt med hunden.. Hon har fått slänga ut åtskilliga tusenlappar i skara på hunden samt bensin o mediciner... Å detta är ju va hon vill varna för.. hon tog försäkring på hunden så fort han kom i hennes ägo men när hunden blev riktigt sjuk hade de bara gått 14 dagar utav karenstiden.. å ja hunden var sjuk innan hon fick den men ingen som visste/sa något..
O de syntes inte på han

Fattar inte varför det ska vara något hinder från att "ta över" hunden..... Kostar mer än det smakar är väl om den skulle bli sjuk under dessa dagar och det händer trots allt inte så ofta.
 
Sv: köp eller överta aldrig hund

Jag gjorde samma sak, oförsäkrad, ej vaccinerad.

Nu hände inget innan karenstiden var över, dessutom hade jag en hyfsat saftig buffert om det skulle hända något.

Man är ju medveten om karensen, sen har man ett val.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 981
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp