Sv: Kontraställning
Å vad är förvänd diagonalsluta- baklänges ellerrenvers är f.ö. förvänd diagonalsluta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å vad är förvänd diagonalsluta- baklänges ellerrenvers är f.ö. förvänd diagonalsluta
I vilka gångarter pratar du om då? Skritt?
Har DU gjort det?
I galopp. ej förvänd- då är det vanlig sluta fast i fel varv.
Men jag får det intrycket att det nu pratas om förvänd förvänd sluta-även i galopp- på volt.Renvers är förvänd sluta. Kan naturligtvis ridas i alla gångarter
Om det är syftet är det ngt som hoppryttare gärna använder.Övningen var bland annat lösgörande för bogarna. Och lättare för bakknäna, därför lämpligt om hästen är svag där när man vill introducera öppnan
?Man rider sällan sluta i galopp på spåret o inte heller ngn direkt förvänd sluta iom att problemet oftast är att hästen vill gå lite på dubbla spår.Var det förövrigt det du menade som renvers i galoppen? Därför du tyckte att man inte rider renvers i galopp? *bara så jag hänger med*
Rider man inte förvänd sluta inom vanlig dressyr också i galoppen
hmmm - ok! lad os proeve med et link i stedet:
http://www.pixbox.se/pic_show_id13081035.html
Men inte ens Bent gör de rörelserna jämnt, utan rider ökningar o bytesserier med RAK häst.Inom akademiskt rider man mycket sällan hästen rak. Det skulle vara i piaffer på mittlinjen, terre-á-terre (sedan levader, pesader m.m.) eller annan ridning på mittlinjen. Annar är det ställning/böjning med hela tiden. Så där har vi ett "problem" i diskussionen i så fall; olika mål.
Det håller jag helt med om. Det var mer skillnaden jag var ute efter. Jag tror man börjar tidigare med det inom "traditionell" dressyr och sedan använder det mer.därför bör man FÖRSÖKA att rida rakt. Går det inte så får man träna böjt lite till.
Men inte ens Bent gör de rörelserna jämnt, utan rider ökningar o bytesserier med RAK häst.
-många känner inte av exakt vad som behövs tränas på o jag TROR att det är bättre att träna hästen att bära upp sig på alla 4 ben istället för att jobba med diagonala benpar-hela tiden.
när hästen känns fin i skritten kommer det fram andra problem i trav o galopp som inte visade sig i skritt.
tycker att det är lite synd att man fokuserar sig så mkt på halsen i AR
Inte bara det.Det håller jag helt med om. Och även ju "svårare" rörelser man kommer till desto mer visar det sig vad man missat i grundtubildningen.