Kontakt med andra när man är i förhållande

Men vad sysslar du med? Karln är ju helt uppenbarligen helt galen som jagar en annan kvinna på det sättet och inte kan låta bli....om han dessutom gillar allt på Facebook hela tiden ......galet. Du är inte knäpp, du är inne i en vansinnig normaliseringsprocess. Run Forrest Run som någon skrev, typ redan igår.

Ja men det var det lilla kära du :). Och ja, man behöver få höra få andra om nåt är vansinnigt för det är så lätt att vilja ursäkta den man älskar.

För min del hade jag mycket lättare förlåtit om han hade flirtat och haft sig med ett ex som flirtade tillbaka och uppskattade det. Då hade jag blivit svartsjuk men kunnat hantera det om vi kunde prata om det. Men en snubbe som jagar efter ett stackars ex som vill bli lämnad i fred? Skitobehagligt och definitivt inte en människa jag skulle vilja leva med.
Ja det är riktigt otäckt. Jag brukar resonera som att det är ett bra tecken om en partner har en bra relation med sina ex. Lite kvalitetsstämpel så att säga. Men det här är mer som en stor fet varningstriangel!

Jag tror nog att det ligger lite djupare saker bakom än att han ser kvinnor som sport. Troligtvis stora problem med självkänsla, enormt bekräftelsebehov och oförmögen att släppa taget.

Men är det en man du ska stanna hos? Nej, det tycker jag inte. Det är en sak att vara vän med ex, en annan att stalka dem i många år efter att det tagit slut.

Usch, du vet vad du har att vänta dig... När du gör slut måste du även blocka honom på sociala medier och på mobilen!

Fattar inte att exet inte blockat eller anmält honom. Fast hon kanske tycker det är smickrande...

Det tycker jag är onödigt att förutsätta.
Nja jag har bekanta som fungerar så, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Inte helt osannolikt att det är så i det här fallet eftersom det pågått så länge utan reaktion. Men jag förutsätter inte att det är så, men att det kanske kan vara en förklaring.

Själv har jag hotat med polisanmälan för ofredande ganska direkt när ex inte låtit mig vara ifred. Det funkar.

Det räcker ju uppenbarligen inte att ignorera denna mannen så ts måste ta grepp om hon inte vill hamna i samma sits som hans första ex.

Det räcker ju uppenbarligen inte att ignorera denna mannen så ts måste ta grepp om hon inte vill hamna i samma sits som hans första ex.
Det är ju en annan fråga än den som @niphredil pekar på. Det är helt onödigt att spekulera i TS partners fd flickvän och vad hon känner sig smickrad av.

Vidare tycker jag också att det är fullständigt onödigt och ointressant att spekulera i varför TS partner håller på som han gör. Det verkar lite konstigt att uttala sig om "självkänslan" hos en person man endast känner genom beskrivning av vissa handlingar på nätet, och dessutom meningslöst.

Det får du ju tycka om du vill. Ordet är fritt. Själv tycker jag det är konstigt att bastant uttala att mannen ser kvinnor som byten, offer, sport etc utifrån den info som getts här, dvs att han skickar meddelanden till sitt ex. Verkligheten är ytterst sällan så enkel. Personer som uppvisar det beteendet ts man gör är oftare osäkra och har abandonment issues än läskiga psykopater som måste hålla stenkoll på alla sina ex.

Överlag så urartar nästan varenda relationsfråga här till att mannen är galen, dum, idiot, psykopat, farlig etc och hur kan ts vara så korkad och förblindad att hon inte ser vilken hemsk person han är.

Alla män som gör fel i ett förhållande är inte ondskan själv. Jag tycker det är viktigt att ha lite nyans och inte bara låta drevet gå, därför måste jag ge en annan synvinkel.

Ts man kanske är jätteläskig och hon bör springa så fort benen bär, men han kan lika gärna vara en osäker fegis som inte kan släppa människor. Det går inte att bedöma utifrån den informationen som getts. Men sistnämnda är iaf mycket vanligare så jag förstår inte varför ni automatiskt tror det värsta?

Därmed inte sagt att ts eller någon annan ska stanna i ett förhållande där hon inte är lycklig!!

Det får du ju tycka om du vill. Ordet är fritt. Själv tycker jag det är konstigt att bastant uttala att mannen ser kvinnor som byten, offer, sport etc utifrån den info som getts här, dvs att han skickar meddelanden till sitt ex. Verkligheten är ytterst sällan så enkel. Personer som uppvisar det beteendet ts man gör är oftare osäkra och har abandonment issues än läskiga psykopater som måste hålla stenkoll på alla sina ex.

Överlag så urartar nästan varenda relationsfråga här till att mannen är galen, dum, idiot, psykopat, farlig etc och hur kan ts vara så korkad och förblindad att hon inte ser vilken hemsk person han är.

Alla män som gör fel i ett förhållande är inte ondskan själv. Jag tycker det är viktigt att ha lite nyans och inte bara låta drevet gå, därför måste jag ge en annan synvinkel.

Ts man kanske är jätteläskig och hon bör springa så fort benen bär, men han kan lika gärna vara en osäker fegis som inte kan släppa människor. Det går inte att bedöma utifrån den informationen som getts. Men sistnämnda är iaf mycket vanligare så jag förstår inte varför ni automatiskt tror det värsta?

Därmed inte sagt att ts eller någon annan ska stanna i ett förhållande där hon inte är lycklig!!

Ja, vi får alla tycka vad vi vill. Jag ser ingen mening med att du berättar det, ens.

Ingen har väl ens varit i närheten av att beskriva den här mannen i någon av de termer du tar upp. Själv tror jag att jag aldrig i mitt liv har påstått att någon är psykopat, tex.

Det där med sport och utmaning kommer ju från vad TS återger att han säger. Orsakerna till att han säger så - om det är för att han är ondskans inkarnation på jorden eller bara lite socialt klumpig - spelar för vår del ingen som helst roll.

@Centaur Jag tycker tvärtom som du, att det är sunt och bra att identifiera dåliga mönster. Speciellt eftersom det i allmänhet tolereras så jädra mycket skit i förhållanden att det är helt sanslöst. Målet är att Hålla Ihop Relationen och Förklara (ofta) Mannens Beteenden istället för att bara lämna situationen och bli lycklig själv.

Och enligt min erfarenhet så har män som beter sig som TS beskriver absolut noll och ingen respekt för kvinnors integritet. De ska diktera bestämmelserna för hur förhållandet ska se ut och kvinnans ramar eller önskemål respekteras ej. Exempel på detta som TS beskrivit är hur han kontaktar motvilliga ex samt håller koll på TS korrespondens. Sådant kan aldrig bortförklaras som normalt oavsett hur osäker någon är.

Senast ändrad:
Jag tycker det är onödigt att finna ursäkter till vuxna människor som behandlar andra illa.

Ja, den här mannen ger onekligen ett mycket obehagligt intryck. Att en man behandlar en kvinna illa behöver(tyvärr) inte alls betyda att han är psykopat. Oftast är han bara en av de ohyggligt många män i vårt samhälle som inte ser kvinnor som lika mycket värda som män. Män med dålig kvinnosyn. Män som är en del av ett systematiskt förtryck.

Det är mycket vanligt att män behandlar kvinnor illa, ja.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 526
Senast: vallhund
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 476
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V