Kontakt med andra när man är i förhållande

Tack för alla kommenterar och vinklingar! Behövde dem! Av alla sorter, inte bara de som "håller med".

Har bestämt mig för att jag inte vill vara en svartsjuk kontrollerande partner och inte heller kan jag leva med en man som kör privat flirtande vid sidan av (vi snackar till den grad att motparten tror de är på väg in i ett gemensamt förhållande, inte lite vardagsflörtande för att det är roligt och båda blir glada av det samtidigt man öppnar dörren för den andra t.ex) så jag har meddelat mannen att jag delegerar det där ansvaret till honom. Han får givetvis välja att bete sig hur som helst, messa, mejla, chatta osv precis som han vill men om det kommer fram en till gång att han sysslat med sånt så tackar jag och är glad för den tid vi haft tillsammans och så fortsätter jag åt eget håll.

och jag räknar kallt med att om han sysslar med sånt kommer det fram förr eller senare utan att jag håller på och kontrollerar på något vis.

Tack för alla kommenterar och vinklingar! Behövde dem! Av alla sorter, inte bara de som "håller med".

Har bestämt mig för att jag inte vill vara en svartsjuk kontrollerande partner och inte heller kan jag leva med en man som kör privat flirtande vid sidan av (vi snackar till den grad att motparten tror de är på väg in i ett gemensamt förhållande, inte lite vardagsflörtande för att det är roligt och båda blir glada av det samtidigt man öppnar dörren för den andra t.ex) så jag har meddelat mannen att jag delegerar det där ansvaret till honom. Han får givetvis välja att bete sig hur som helst, messa, mejla, chatta osv precis som han vill men om det kommer fram en till gång att han sysslat med sånt så tackar jag och är glad för den tid vi haft tillsammans och så fortsätter jag åt eget håll.

och jag räknar kallt med att om han sysslar med sånt kommer det fram förr eller senare utan att jag håller på och kontrollerar på något vis.
Sant. Det kommer fram förr eller senare om någon skulle strula
Att gå runt och övervaka förpestar bara vardagen för en själv

Jag skulle vara mest nyfiken på varför exet skulle hata honom. Vad han har gjort för att förtjäna det. Och, viktigast, utvärdera om jag själv har en risk att hamna i samma situation.

Jag hoppas att ditt beslut kan ge dig sinnesro, så att du inte går och är misstänksam och letar efter tecken hela tiden.

Så var det dags igen då. Mannen skickade mig en screenshot från sin dator idag. När jag tittade på de andra flikarna i explorern var ett chattfönster till Ex-fästmön öppet. Hon bor ca 5 timmar härifrån och har ingen anknytning varken hit eller till honom.Han hade alltså åter igen hittat en orsak att försöka hålla kontakten med henne. Utöver "gilla" på allt på facebook. Hon är vidare helt ointresserad vad det verkar, inte så mycket som ett "gilla" på fb från henne. Så ingen dialog eller "kompisar" från hennes sida.

Har inte på något vis "hållit koll" sen den här tråden skapades utan tänkte att fortsätter han flitigt kommer det fram förr eller senare. Och här kom det.

Romantisk helg för oss två i stuga var planen för inkommande helg. Tappade ju minst sagt lusten.

Och givetvis älskar han mig så då är det ok från hans sida.

Var riktigt givande att läsa igenom den här gamla tråden som skapades i höstas.

Vad är det han vinner på att ha relationen med ex-fästmön vid liv?
Har du konfronterat honom med detta? Beviset ligger ju i printscreenen, så inte så att du har snokat och är jobbig som frågar.

Vad är det han vinner på att ha relationen med ex-fästmön vid liv?
Har du konfronterat honom med detta? Beviset ligger ju i printscreenen, så inte så att du har snokat och är jobbig som frågar.

Ringade in fliken med chattfönstret till ex-fästmön (som inte vill ha nån kontakt med honom) och skickade tillbaka direkt. Han hade bara gratulerat henne för att hon blivit uppmärksammad på sitt jobb skrev han. Jag blockade honom efter det, måste landa i mina egna känslor så jag inte kör över mig själv!

Enligt honom har han ingen kontakt med "andra kvinnor" så det är en icke-fråga säger han. Min personliga gissning är att det handlar om bekräftelse. Hon är en utmaning som inte håller igång någon dialog med honom.Jack pot för honom skulle vara, gissar jag, att få henne att vilja ha honom igen.

Tror inte alls han är ute efter att lämna mig utan det handlar om bekräftelse, på både andra kvinnans och min bekostnad då.

Vad vinner du på att ha en relation med honom? Du verkar mår ju uppenbart dåligt av hur han beter sig.

En otroligt bra fråga som jag ställer mig själv som bäst! Just nu kan jag inte komma på nåt bra, dessvärre. Det är me,myself and I från hans sida, för att låna uttrycket från en annan tråd :)

Vi är förlovade, sen i somras, så det gör det hela större för mig att bryta. Men inte omöjligt!

@JennyABC Jag tycker precis samma sak som när jag läste den här tråden första gången: din partner verkar helt fruktansvärt obehaglig. Han går ju uppenbart igång på att jaga efter nån som uppenbart inte vill att han ska kontakta henne?? Att se kvinnor som "utmaningar" är ju snorläskigt!

Så var det dags igen då. Mannen skickade mig en screenshot från sin dator idag. När jag tittade på de andra flikarna i explorern var ett chattfönster till Ex-fästmön öppet. Hon bor ca 5 timmar härifrån och har ingen anknytning varken hit eller till honom.Han hade alltså åter igen hittat en orsak att försöka hålla kontakten med henne. Utöver "gilla" på allt på facebook. Hon är vidare helt ointresserad vad det verkar, inte så mycket som ett "gilla" på fb från henne. Så ingen dialog eller "kompisar" från hennes sida.

Har inte på något vis "hållit koll" sen den här tråden skapades utan tänkte att fortsätter han flitigt kommer det fram förr eller senare. Och här kom det.

Romantisk helg för oss två i stuga var planen för inkommande helg. Tappade ju minst sagt lusten.

Och givetvis älskar han mig så då är det ok från hans sida.

Var riktigt givande att läsa igenom den här gamla tråden som skapades i höstas.

Jösses, är du kvar i det här förhållandet än? Varför? Du var ju inte precis överraskad av någon ny aspekt av hans personlighet då heller, inte heller verkade du tro att han skulle förändra sig. Och så är det dags igen som du skriver, fast jag hade väl snarare sagt fortfarande.

Jag begriper inte vad du väntar dig?

Och jag tycker karln är läskig som försöker tvinga sig på någon som absolut inte vill ha kontakt, och så ohyggligt envetet.

@JennyABC Jag tycker precis samma sak som när jag läste den här tråden första gången: din partner verkar helt fruktansvärt obehaglig. Han går ju uppenbart igång på att jaga efter nån som uppenbart inte vill att han ska kontakta henne?? Att se kvinnor som "utmaningar" är ju snorläskigt!

Tack för att du skriver det! Jag behöver få höra det från andra håll också, för att inte börja slå bort för mig själv att jag "överreagerar" och så vidare.

Tack för att du skriver det! Jag behöver få höra det från andra håll också, för att inte börja slå bort för mig själv att jag "överreagerar" och så vidare.
Ja men det var det lilla kära du :). Och ja, man behöver få höra få andra om nåt är vansinnigt för det är så lätt att vilja ursäkta den man älskar.

För min del hade jag mycket lättare förlåtit om han hade flirtat och haft sig med ett ex som flirtade tillbaka och uppskattade det. Då hade jag blivit svartsjuk men kunnat hantera det om vi kunde prata om det. Men en snubbe som jagar efter ett stackars ex som vill bli lämnad i fred? Skitobehagligt och definitivt inte en människa jag skulle vilja leva med.

Jösses, är du kvar i det här förhållandet än? Varför? Du var ju inte precis överraskad av någon ny aspekt av hans personlighet då heller, inte heller verkade du tro att han skulle förändra sig. Och så är det dags igen som du skriver, fast jag hade väl snarare sagt fortfarande.

Jag begriper inte vad du väntar dig?

Och jag tycker karln är läskig som försöker tvinga sig på någon som absolut inte vill ha kontakt, och så ohyggligt envetet.

Jaaa, varför i hela fridens dar är jag kvar?!?! Jag måste ju faktiskt inte!! Har egen gård, eget barn och egen ekonomi så förlorar inget praktiskt heller på att traska vidare själv.

Men han är inte lätt att bryta upp med, enveten som sagt.

Jag kan egentligen bara se ett enda möjligt problem jag skulle kunna ha när det gäller min partners kontakt med andra personer. Och det vore om han behandlade andra människor illa på något sätt, om han var respektlös mot andra. (Han behöver inte vara trevlig mot alla, men han behöver bete sig som folk.) Om han var respektlös och jag visste om det, skulle jag ha svårt att fortsätta tillsammans med honom. Jag vill leva med en schysst person. Det räcker inte att han enbart behandlar mig väl, han ska även behandla andra väl. Annars är han inte en schysst person.

Just precis det är ju vad din partner inte gör. Han beter sig ju helt djävla respektlöst mot sitt ex. Pratet om "utmaning" ger mig kalla kårar.

Att det dessutom gäller just ett ex, skulle göra mig rätt bekymrad om det var min partner. Det betyder ju att man riskerar att aldrig bli av med honom när/om man får nog.

En otroligt bra fråga som jag ställer mig själv som bäst! Just nu kan jag inte komma på nåt bra, dessvärre. Det är me,myself and I från hans sida, för att låna uttrycket från en annan tråd :)

Vi är förlovade, sen i somras, så det gör det hela större för mig att bryta. Men inte omöjligt!
Utan att veta något om dig så känner jag spontant att det verkar väldigt tråkigt att du ska ägna ditt liv åt någon där det skaver så. Man lever bara en gång och allt det där.

En förlovning är en erfarenhet, inget mer. Du har säkert mängder med andra erfarenheter som präglar ditt liv desto mer.

Jaaa, varför i hela fridens dar är jag kvar?!?! Jag måste ju faktiskt inte!! Har egen gård, eget barn och egen ekonomi så förlorar inget praktiskt heller på att traska vidare själv.

Men han är inte lätt att bryta upp med, enveten som sagt.

Men du kan ju inte stanna för att du vill slippa att han blir ett jobbigt ex? Det lär han ju tyvärr bli (:wtf:) men det "löser" du ju inte genom att hålla ihop...

Låter jättebra att det inte är några praktiska hinder i vägen - jag hade tyckt det vore rätt sak att bryta ändå, men det skadar sannerligen inte att det inte vänder hela livet över ända. :up:

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 526
Senast: vallhund
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 476
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V