Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh ja låter ungefär host som de grannar jag har just nu minus hundenMåste vara gubben som hade någon stor typ karelsk björnhund (?) som skällde konstant! Gubben beskyllde oss för att knarka (för att vi var unga) att vi rökte inomhus (aldrig gjort!) att vi festade varje helg (inte en enda gång under dom 10 månaderna vi bodde där) att tanten under beklagade sig för honom för att vi väsnades så mycket (tanten var i princip heldöv, jag var t.o.m. ner och frågade henne om vi verkligen störde, för i sånt fall skulle vi ju försöka bättra oss såklart, men hon hörde inte vad jag sa trots att jag nästan skrek)…
En dag kom grannen bredvid oss in och bad om ursäkt för att hon hade hört av gubben att vi hade klagat på volymen på hennes tv (vilket vi aldrig gjort!).
Gubben parkerade alltid strax utanför porten och kunde stå där i några dagar, när vi körde in och ställde oss utanför porten EN gång för att vi hade för mycket att bära kom han ut och hyttade med käppen, slog näven på motorhuven och pekade på skylten att man inte fick köra in där. När dåvarande sambon sa ”Det gör ju du flera dagar i veckan! Vi ska bara lasta ur bilen sen ställer vi oss på parkeringen!” fick vi åter igen höra att vi var knarkare och ligister, och han hade minsann bott där i 30 år så han hade förmåner. Att vi ville förgifta han inne i lägenheten med avgaserna.
En dag kom jag hem från jobbet (cyklade) och han kom utspringandes och sa att min hund stått och skällt heeeeela dagen så han hade inte ens kunnat sova! ”Det var då lustigt, hunden har varit hos mamma i 3 dagar nu!” Då var jag åter igen en knarkare.
Kom hem från jobbet en annan gång, då står han och plingar och dunkar frenetiskt på våran dörr och min hund står såklart och skäller på andra sidan. Jag frågar vad han håller på med, då kollar han på mig och springer förbi mig och vidare ner till sig.
Han tog ofta sin hund och gick ut och ställde sig 20 meter från porten och kunde stå där med hunden i upp till en halvtimme, sen gick dom in igen.
Han var enda anledningen till att vi flyttade!
Bor just nu granne med ett 55+ boende (det huset ligger alltså på andra sidan gatan, jag är inte 55+). De flesta som bor där verkar faktiskt vara väldigt trevliga människor, lättpratade och vänliga när man är ute med hunden.Lite OT men har en stilla undran hur det är på ställen där det är 55+ boenden.
Förut tänkte jag att det låter bra och känns käckt men "ofta" är det ju de äldre som klagar känns det som.
Känns nog som det är bra att bo lite uppblandat i åldrar för att inte bli för bittert.
Där jag bodde som barn hade vi ett gäng intressanta grannar.
Vägg i vägg med oss var en studentlägenhet/kollektiv. Fyra-fem rum och kök, ingen student hade råd att bo där någon längre tid så det bytte folk i den lägenheten ofta. Varenda en som flyttade in i lägenheten verkade borra minst fem hål i betongväggen som skiljde lägenheterna åt. Vi började fundera om väggen en dag skulle få ett hål för mycket och rasa..
Någon granne fick för sig att stjäla allas morgontidningar. Tillslut avslöjades det vem tjuven var och det uppdagades att han var tvungen att läsa allas tidningar för det fanns hemliga meddelanden till honom i tidningarna.
En annan granne var gammal knarkare och fick delirium då och då. Jag mötte honom när jag var ute med hunden. Då kom han, klädd i frack, bärandes på en pizzakartong. Det var Nobeldagen så han trodde förmodligen att han serverade på Nobelmiddagen.
Förmodligen drygade han ut kassan lite med att sälja diverse substanser för ibland rörde det sig skumt folk i hans lägenhet.
Han var på mittuppslaget i Norrbottens Kuriren (tror jag det var) för att han hade lyckats se en mycket ovanlig hackspett! Det var alldeles fantastiskt att han som fågelskådat i så många år lyckats få se denna ovanliga hackspett!! Några dagar senare fanns en notis i tidningen att någon sådan hackspett existerar inte någonstans i världen.![]()
Lite OT men har en stilla undran hur det är på ställen där det är 55+ boenden.
Förut tänkte jag att det låter bra och känns käckt men "ofta" är det ju de äldre som klagar känns det som.
Känns nog som det är bra att bo lite uppblandat i åldrar för att inte bli för bittert.
Känner igen den där. Man vet alltid när personen lämnar hemmet för det rycks så fruktansvärt hårt i handtaget femtielva gånger.