Hade en granne som nästan alltid trasslade in sig på samma ställe i Fur Elise, men en gång på 30 så tog hen sig förbi det och fortsatte med till halva förändringen och gav upp sedan, man satt liksom och höll tummarna! I många många många år. Hen spelade inte jätteofta och ihärdigt dock och aldrig någon annan sång.Påminner mig om min sista lägenhet. Det var underförstått att det var okej med ljud och man hörde ändå inte så mycket om i lägenheterna trots att folk hade fester så det dånade i trapphuset. Passade mig perfekt som ibland får lust att städa mitt i natten
Men vi hade en kille som blivit dumpad av sin tjej och spelade samma låt om och om igen i ett halvår. Basen gick in i de andra lägenheterna så man hörde samma bastoner om och om igen.
Och så hade vi killen som tydligen skulle lära sig spela elgitarr. 3 ackord kunde han. 1 år senare kunde han fortfarande bara dessa 3 ackord. "dum-da-dam" om och om igen. Funderade på att ge honom presentkort på musikskolan
En annan granne, överst, hade party ca en gång i månaden och då sjöng alla med till ABBA, det var ganska trevligt.
(Det var alltså verkligen inte något problem något av dem.)