konstig annons

Sv: konstig annons

Nej, jag vet det inte heller, men jag antar att de läser anmälan, kollar annonsen, och sedan antingen tar bort den eller lämnar kvar den, i vissa fall kontaktar anmälaren eller annonsören, eller om det handlar om något allvarligare anmäler till polisen och andra berörda instanser. Jag tittade på hemsidan, men formuläret verkar vara enda sättet att kontakta dem... När anmälde du? Har de väldigt mycket att göra kanske de inte ens har kommit så långt som till ditt fall, tyvärr.

I går mailade blocket till mig och bad om info om polis och dyligt, så att de kan kolla. Jag gav dem diarie nr om polisanmälan ang olaga hot och kvitto nr från min stämningsansökan.
Men vad händer? Anonnsen ÄR KVAR!!! :confused: Jag blir så less på det här.
Valparna blev ju 8 v igår så de är kanske borta nu. Men jag är rädd att de forslar undan tiken också nu så jag aldrig får se henne mer. :cry:

Álin skrev:
Jo, Sverak är ju Svenska Raskattföreningen (typ) :confused:
Mysko.

Sveriges Kattklubbars Riksförbund ska det vara.

Blå Bergen: Hoppas att det löser sig och att du får tillbaka din hund.

De på blocket sa att de inte kunde ta bort annonsen pga att det inte finns ett juridiskt beslut om vem som äger valparna...! :mad:
Så den är kvar och valparna kanske sålda.

*kl*

Ser ofta i annonser att det står "säljes enligt SKK:s regler". Vilket inte automatiskt betyder att hundarna är reggade där och att uppfödaren är medlem i SKK. Vet en människa här uppe som skriver så i annonser men sen så skriver h*n bara egna stamtavlor. Många har blivit lurade när de köpt valp där.

:eek: Ska man skratta eller gråta...Valparna är nu prissänkta...!
Från 8000 kr till 7000 kr och nu sist till 6500 kr.

http://www.blocket.se/vi/7461412.htm?ca=17_s

De har passerat 11 veckor. Ingen som vill ha oreggade JR valpar med osäkert lynne? :devil:
Jag väntar fortfarande på tingsrättens utlåtande.

Senast ändrad av en moderator:

Har du pratat med hon som har din tik och valparna..Vet hon om att du vet att det finns valpar från din tik?? och vad säger hon som försvar??

lånar en knapp..
tycker att allt detta är fruktansvärt och oseriöst, hoppas att hunden kommer tillbaka till rätt ägare.
men tänkte skriva varför det står sverkas regler...
om man annonserar på Blocket så måste man skriva i att man följer skks eller sverkas regler att inte lämna ut kattungar eller hundvalpar tidigare än vid 8 och 12 v ålder, annars kan man inte annonsera där. Antagligen därför, dessa människor vet väl inte vad skillnaden är och kryssade i sveraks...:D

Ja säkert men dessvärre är vi ju på praktik just nu så jag träffar henne inte. Men jag blir helt chockad av att läsa det?! :eek:

Hon är hur trevlig och gullig som helst i klassen. Så jag blir jättechockad :(

antiloop8 skrev:
Hon är hur trevlig och gullig som helst i klassen. Så jag blir jättechockad :(

Just därför blev jag så lurad av människan, jag gick på det.
Min version är så sann som att jag sitter här.
JAG är ingen psykopat.
Nu är jag bara så trött på allt detta, aldrig mer en hund hos mig som inte är skk reggad.

Nä, tyvärr verkar psykopater ha en tendens att va översociala, och nästan lite fööööör bra för att vara sanna... Såg på ngt tv-program för ngn vecka sen, där de gick igenom hur en psykopat fungerar.

De har liksom ingen empati... Synd att hundar skall dras in i deras liv bara...

Hoppas verkligen du får din röst hörd i tingsrätten!!

Usch ja, jag förstår dig :(
Men hon har alltså avlat på din hund utan lov? Har jag fattat det rätt då?
Sen var det ju nåt om att hon tar hem hundar från skåne/utlandet? Eller har jag fattat fel?

Jag känner att jag inte har fattat allt riktigt?!

antiloop8- Ja hon parade min hund efter 3,5 mån. Och talade inte om det för mig. Det snacket om "fostervalpar" kallas lögner som hon tog till för att förhala det hela. Sedan parades hon på varje löp utan hänsyn till tiken, eller för den delen att hon inte äger tiken.
Lättförtjänta pengar!!!!:mad:

Sofie.S- Det är inlämnat till tingsrätten, läs det andra om du vill.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 622
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 590
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar