könslöst barn

Sv: könslöst barn

*kl*

Givetvis ska man få gilla dom färgerna man vill, men någonstans måste det finnas en gräns!
En liten kille får gärna ha rosa piké på sig (klä sig lite metro som de flesta snygga killar gör nu och även min kille :love:) men om den lilla killen vill ha klänning måste man säga stopp anser jag! Det är ju synd om honom annars, låt honom ha den hemma när ingen ser om du måste, eller uppfostra honom rätt istället... :angel:

Det finns vissa saker som är till för killar och vissa saker som är till för tjejer, låt det få vara så!
(Inom rimliga gränser såklart, inget av könen ska få diskrimineras)

Jag blir bara ledsen över att läsa om dina könsstereotypa åsikter :/

Är det inte bättre att vi motverkar mobbing på alla plan. Vad du än väljer att klä dig i så ska omgivningen acceptera dig för den du är och ge blanka fan i vad du väljer att bära?

Uppfostra honom rätt ? Du menar uppfostra honom till att bli som alla andra, där man ger vika för mobbing och trycker till folk som vågar stå upp för det fria valet.

Nu valde du att missuppfatta mitt inlägg med flit tror jag! :idea:

Jag är EXTREMT EMOT all form av mobbing, det är något av det absolut värsta jag vet!

Jag tycker absolut att man kan få ha på sig vad man vill (bara jag slipper se ;):D) men att tvinga på en pojke en klänning inför hans vänner bara för att visa att man själv är könsneutral, det är så fruktansvärt fel!
Man ska inte ha barn som små pelare för sina åsikter, ta gärna på pojken eller flickan vilken färg du vill på tröja & byxor, men låt det räcka där för barnets skull!

Sen om du själv vill gå runt i kanindräkt dagarna i ända för att visa vilken god människa du är så gör det, men blanda inte i dina barn i dina val, för då får dom ju ändå inte välja själva, eller hur! :idea:

Men vänta nu. Först skriver du att man ska säga stopp om den lilla pojken VILL ha på sig klänning. I nästa inlägg börjar du blanda in att man inte ska TVINGA på en pojke klänning - och det är det väl ingen som tycker?

Vad folk reagerar på är väl att du inte anser att ett barn ska få ha på sig de kläder de själva vill?

Men om pojken själv vill ha klänningen? Då får han ju ha det plagg han vill, inte för att jag ska visa att jag är könsneutral? (Vilket jag inte är, det syns tydligt på mig vilket kön jag är.)

Hur får barnet välja själv för att jag som förälder vägrar honom att ha på sig det han vill?

Hur är jag en bra förälder om jag själv är den första mobbaren?

Eller menar du att det inte är mobbning att tvinga sitt barn att klä sig i kläder hen inte vill ha? (Du förespråkar ju precis att tvinga barn som vill ha på sig klänning i andra kläder.)

Ja nu tycker jag allt att ni rör ihop med, typiskt Buke... :angel:

MEN som sagt, jag anser att killar inte ska bära klänning för dom är faktiskt till för tjejer, visste ni det? :idea::laugh:

Jag kan säga såhär istället då, killar ska ha killkläder och tjejer tjejkläder, men färgerna säger jag inget om!

NU är jag helt förvirrad ska jag säga.

Du är extremt emot mobbing skriver du, ändå tycker du att man ska stöpas i den allmänna formen för annars får man vad, skylla sig själv?
Man ska alltså dölja den man är för omgivningens skull? Som i bebbens fall, pojken tycker om färgen rosa, lila och en himla massa annat men blir retad för valet, är det ett sådant samhälle du vill ha ?

Jag tror du är ute på djupt vatten om du tror att könsdiskussionen handlar om att tvinga sina barn att bära något öht, oavsett om det är klänning eller svarta neutrala byxor.

UMPHF! :mad: Jag skrev ju nyss att pojkar gärna få ha rosa! (Hon skrev inget om klänning, utan om överdelar då han i stort sett alltid har jeans)
Tycker att det är patetiskt och fruktansvärt att han blir mobbad för det, men hade han haft klänning skulle jag förstått det på ett helt annat sätt)

När jag får barn vill jag att det skall synas tydligt vilket kön dom har, mina barn ska vara stolta över sig själva, i sitt eget kön.

Ja nu tycker jag allt att ni rör ihop med, typiskt Buke... :angel:

MEN som sagt, jag anser att killar inte ska bära klänning för dom är faktiskt till för tjejer, visste ni det? :idea::laugh:

Jag kan säga såhär istället då, killar ska ha killkläder och tjejer tjejkläder, men färgerna säger jag inget om!

Jag tycker du ska ta och kolla igenom mitt första inlägg i den här tråden, inlägg 234. Är det killkläder eller tjejkläder på de bilderna? Och att klänning är till för tjejer? Lustigt att samma plagg men med annat namn bärs av män på många håll i världen(och ingen mobbar dem!).

Jag tror inte att jag orkar bläddra tillbaka...:angel:

Klänning är till för tjejer JA, annars heter det något helt annat och är inget plagg jag skulle vilja se på min kille! :crazy:

Tex så har vi ju Thomas Di Leva, han är ju verkligen en normal och poppis kille som alla älskar!

:grin:

Du orkar inte gå tillbaka till förra sidan? Check.

Kan avslöja att ett par av koltbarnen från mitt första inlägg är rätt välkända och oerhört lyckade inom sina gebit - ingen av dem är indiemusiker dock.

Ja ha ja, ja men dom korten går ju inte riktigt att jämföra med, men nog skulle jag kunna ha min bestämda åsikt om vad som är till för killar och tjejer på dom också! Det är väl inte så svårt att se? :crazy:

Mja du vet klänningar, dreads och stora tält är inget för mig, jag är mer inne på skjorta, metro och snygga skor! ;)

Om det inte är svårt att se på de bilderna vilka kläder som är till för killar och vilka som är till för tjejer kan du väl berätta könet på barnen på de gamla fotografierna? Enligt ditt synsätt borde det vara uppenbart.

Om du tittar på bilderna i inlägg #234 så ser du att det "ska" du pratar om är väldigt nytt. Om det är fel att förändra den norm du förespråkar, vad säger att de som slutade med kolt (klänning) på pojkar inte gjorde fel när de förändrade klädnormen att bli den du förespråkar?

För att inte tala om oskicket att kvinnor bär byxor!!! Byxor är till för män, annars skulle det inte heta byxor! :angel:

Fast byxor är en helt annan sak i mina ögon! Kvinnor är snygga i byxor, dock allra snyggast i kjol eller klänning! (enligt mig då)

En man kan inte vara snygg i klänning öht oavsett!

Fast ser du inte att du är otroligt påverkad av vad som är normen just nu? Någon lika fast i normen som du är hade för hundra år sedan rasat mot de kvinnor som bär byxor. Vad säger att inte våra barn kommer att gå i klänning oaktat kön och tycka att vår generation är helmossig som tycker att klänning är för kvinnor?

Du kallar dig fashonista, men du verkar ha sämre koll på mode än vad jag har, för du borde veta att småbarnskläder bara har varit könade en mycket kort tid? Du torde även vara medveten om att byxor på kvinnor har varit en mycket omdebatterat ämne? Det har setts som mycket okvinnligt.
Så jag håller det inte alls för otroligt att kjol och klänning på män kan komma att bli allmänt mode någon dag. På catwalken så syns det med jämna mellanrum och tex blåkläder tillverkar snickarkjolar.

images

http://www.blaklader.com/sv/produkter/hantverk/shorts/85661370-kilt-hantverk/svart-9900/

images

images

Senast ändrad:

Snickarkjolen var ju smart! Den skulle jag vilja köpa till min man, när han klagar på opraktiska aspekter med snickarbyxorna.

Jag har sett åtminstone ett par män med sådana Irl. Jag är personligen inte jätteförtjust i kjol/klänning till vardags, men jag kan tex förstå busschaffören som använde kjol på jobbet eftersom den manliga uniformen inte tillåter shorts när det är varmt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 278
Senast: Enya
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka