Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag misstänker att barn rätt ofta var nakna undertill, i alla fall sommartid och då är ju kolten rätt praktisk.
jag kan hålla med om att det är svårare att hitta kul pojkkläder, och likadant för män. men randigt är ju bäst, så himla fint! Jag har ofta jeanstights till min yngsta, den äldre springer så fort att jeans är det enda som skyddar mot fall och uppskrapade knän.
Sen undrar jag också, många (i min uppfattning) och då i synnerhet mammor som har det här tänket går ändå själv och klär sig med tex rosa klänning, smycken, läppstift, högklackat osv, dvs klär sig sällan så könsneutralt som barnet ska..Ser inte barnet en rollsskillnad då på de vuxna? Eller ska då föräldrarna också klä sig "könsneutralt"? Hur stor uppfattning har ett barn om hur sina föräldrar klär sig/ser ut, ser dom den skillnaden på mamma/pappa?
Vi kör på mjuka baggy jeans från HM med lite resår midjan, men med vanlig knapp och gylf också. De är fina men kanske inte så partysnygga.
Mja du vet klänningar, dreads och stora tält är inget för mig, jag är mer inne på skjorta, metro och snygga skor!
Please note that Bravehearts prefer attire that is entirely and unambiguously masculine. Ideally, it should be completely separate and distinct from skirts and other clothing worn by women. Being a Braveheart has nothing to do with cross-dressing, wearing women's clothes, or adopting "feminine" styles. While we respect those skirt-wearing men who seek to eliminate gender boundaries in clothing, that is not the Bravehearts' mission. Likewise, this has nothing to do with sexual orientation. You will find the same percentages of gays and straights among Bravehearts as you will in the general population. We simply want to reclaim a man's right to wear masculine, unbifurcated garments because they feel good on the legs and provide greater comfort for our male anatomy.
Sådana har vi också. Ibland är det lite opraktiskt med bara tights kom jag på nu och då får man köra det näst bästa helt enkelt. Jeans är ju mer "slitvänligt" om man har en liten apa till unge som jag har
Men jag får gå emot dig, klänning är ju ett jättepraktiskt plagg tycker jag
Min dotter är uppfödd med strumpbyxor(kalasbyxor) som nu är utbytt till vanliga tights och klänning/tunika. Detta ger henne mer rörelsefrihet än om man ska dra på henne byxor. Jag upplever att tights ofta har mjukare och bättre passform..
Så länge man inte skäller på barnen när tightsen går sönder, för de är ju hemskt tunna och klarar inte av värst många fall med knä-skrap.
På min dotters förskoleavslutning förra veckan, fick två tjejer iklädda klänning och tights, uppläxning av sina mammor för att de smutsat ned sig, och att "det går 3-4 tights i veckan", så tjejerna var tvugna "att lugna ned sig".
Jösses, tänkte jag! De fick alltså skäll för att desmutsade ned och sabbade kläderna när de lekte! "Klä på ungarna sånt som tål lek då" hade jag lust att säga till dem. Morr...
jag själv avskydde när plagg knorrade sig under överkläder och rymde tillåmä från dagis när ja var runt 4 för att ingen hjälpte mig att sätta på vanten utan att tröjan knorrade sig.
så jag bara tar för givet att M åxå ogillar det.
men visst är det väl hemskt synd och tråkigt att barn inte får vara barn, utan levande små skyltdockor med vackra kläder?
har en vän vars dotter fällde en så grym kommentar för några år sen.
hon var hos barnvakt, minns inte vem, eller hur väl hon kände personen, men efter att tappat en hel glass i knät och barnvakten blir lite bekymrad över detta, kläcker ungen det glad röst "det gör ingenting, mamma kan tvätta!" och fortsätter som om inget hänt.
Hennes mamma jenny är av den bestämda åsikten att barn är barn, barn bli skitiga och spiller, men att hon alltid kunde få kläderna rena igen, så det var bara att spilla.
Den som egentligen har mest ont utav att inte veta könet är omgivningen. Så dom vet hur dom ska förhålla sig till barnet.