Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Allt detta är beroende av balans - ryttarens balans
Utifrån din synvinkel.JAIbalnd tänker du så konstigt
Alla tävlar inte för att vinna.
Om alla måste rida fulländat för att få starta L:C, så anser jag att det är tokigt. Men nu är det som tur är inte så.
Sen finns det många fattningar mellan "ridskolefattningar" o svår klassfattningar.
Det är LITE svårt att få en lufsande o framtung travande häst att fatta med samling.
Har alla glömt bort hur det kändes att rida i början o man inte var en exceptionellt begåvad ryttare, som var född på hästryggen.
Hur många trådar finns inte Här om att folk har svårt att sitta ner i traven. Att hitta balansen är inte lätt för alla.
det är även olika på hästars ryggrörelser, för att inte tala om alla hemska sadlar.
Jag kommer ihåg alla mina ridsår från alla Kieffersadlar som man hade på "min"ridskola.
Det var ofta en enda plåga.
Hoppsan, det här blir inte första gången.. Det kanske ligger något i det ovanstående..???The holy grale skrev:Jag påstår inte att man kan vinna tävlingar på enbart känsla.
Jag påstår inte att man kan vinna tävlingar på enbart teoretiska kunnskaper heller....
Om du läser det jag skrev till dig så ser du att jag skrivit att om det blir FÖR teoretiskt så tappar man känslan.
Självklart ska man rida för en tränare som kan se vad som ska ändras på och vad som är bättre.
Varför blir du så avig, när någon försöker att diskutera med dig på ett civiliserat sätt?
Jag tror bara att folk i allmänhet blir förvirrade av för mycket muskelnamn etc i varenda inlägg.
Vissa frågor kanske skulle kunna besvaras på ett enklare sätt.
Med egna ord...
The holy grale skrev:Man börjar tänka FÖR mycket och tappar KÄNSLAN för hur man ska bära sig åt.
The holy grale [QUOTE skrev:Hoppas att ditt sto mår bra nu!
Hon har vari ok i 10 h nu. Det blir en lång natt
Ska ha kameran igång o skruva upp volymen, så att ajg hör om hon börjar rulla runt.
?18 maj?
Jag som trodde att du hängde med
Premiären på heliga Graalen.
Jaaaa!! Jag har till och med läst boken!!axel skrev:Säger Da Vincikoden ig ngt
Ska inte basta ikväll.
Det är så skönt att gnugga av smutsen på lakanen
trowall skrev:Jag skulle inte göra en fattning genom att använda ytterskänkel!!! Vad händer då när du vill rida sluta eller skänkelvikning: jo hästen tror att den ska fatta galopp i stället!
axel skrev:Till S.
Om man är så lyckosam och har sluppit rida på ridskola kan det nog té sig konstigt med ridskolemanér.