D
darkoskille
Oh yes. Desto värre gäller det mig själv. Jag har en distansrelation och min pojkvän har en hund som jag har oerhört styvmoderliga känslor för. Känns desto värre då jag borde veta bättre, jag tycker ju om hundar och djur i allmänhet. Jag har iaf kommit så långt att jag identifierat att bekymret bottnar sig i att vi har rätt skild uppfattning om hur hundar ska fostras, tränas och aktiveras överlag och att hans hund i mina ögon är odräglig (även om jag försökt säga det på ett snyggare sätt).
Jag och pojkvännen kan öht inte diskutera hundträning och uppfostran annat än i mkt allmän mening, utan att det blir dålig stämning. Jag har under en period försökt ta mig an hunden i form av aktivering, men min pojkvän tog detta som direkt kritik mot hur han sköter sin hund. Vi blev så osams att jag i princip inte befattar mig öht med hunden mer än att jag klappar den ibland och ger den mat och vatten.
Nu är detta inte ett problem i min vardag då vi bor så långt ifrån varandra och inga planer finns att flytta ihop än många år, och min outtalade inställning är att vi aldrig kommer bli sambo så länge denna hund är med i bilden. Men det är helt klart en konflikt kring ett hundrelaterat problem.
Åh vad jag lider med dig Förstår verkligen att det måste vara jobbigt och att det nu blivit ett så känsloladdat ämne Tråkigt att killen tog det som kritik.
Han ville inte göra saken tillsammans? Aktiveringen?
Förhoppningsvis mår vovven bra ändå? Jobbigt det där ibland när man måste ta ett steg tillbaka och bita sig i tungan