Konferans/kick off

Lill76

Trådstartare
Det kom inbjudan till konferans över en helg på jobbet o jag har inte det minsta lust att gå. Får man tacka nej till sånt? Vi är nog dryga 100 anställda i region syd och jag får ångest över att vara i stora sällskap - jag undviker det i största möjliga mån även privat. Stora fester är INGET för mig.....jag är väl lite folkskygg och mår fruktansvärt dåligt över att sådana tillställningar.
På "mitt" kontor är vi 6 st och jag har väl inte så mycket gemenstamt med någon där egentligen och om någon minns har jag tidigare skrivit att jag inte alls trivs med mitt jobb, därför känns det här ännu mindre lockande. Så för mig är det egentligen självklart att tacka nej - men jag är jämt rädd för vad andra ska tycka o tänka..... och vet inte om man "får" avstå sådana här saker utan giltigt skäl.... ??
 
Eftersom jag antar att konferensen tar din fritid i anspråk så har du all rätt att tacka nej. Hade konferensen legat under normal arbetstid kanske det inte hade varit lika lätt att slippa undan.
Så tacka du nej med gott samvete.
 
Svårt att svara på. Även de saker som är på ens fritid kan vara "obligatoriska"... Jag hade försökt få en liten susning om hur många som tänker följa med. Om i princip alla åker så kan det verka väldigt underligt om du inte följer med, även om det inte finns något egentligt "tvång". Du tror inte att det skulle kunna hjälpa dig att trivas bättre, ifall du följde med på konferensen? Vad är upplägget - jobb eller trivsel/fest/avkoppling med kollegor? Jag skulle fundera, och luska lite, innan jag sa bestämt "nej" :) !
 
Dt är skillnad på inbjudan och kallelse - så att säga.... ;)

Som flera andra säger - kolla vad programmet är. Får ni betalt eller är det ren fritid?

Om det är ren fritid så skulle jag tänka lika som en vän till mig brukar säga - se det bara som en möjlighet. Dvs gå om du vill. Stanna hemma om du vill det.
 
Upplägget är väl lite jobb o sen fest/trivsel.. o jag är såpass gammal så jag vet vad det betyder för många - sup tills du vacklar och försök få en kollega med på rummet..... ;);)
 
Dt är skillnad på inbjudan och kallelse - så att säga.... ;)

Som flera andra säger - kolla vad programmet är. Får ni betalt eller är det ren fritid?

Om det är ren fritid så skulle jag tänka lika som en vän till mig brukar säga - se det bara som en möjlighet. Dvs gå om du vill. Stanna hemma om du vill det.
Vi får inte betalt, det är helt o hållet på fritiden
 
Vi får inte betalt, det är helt o hållet på fritiden

Fast då låter det väl mysko att det skulle vara jobb på programmet också?

Som sagt, jag hade försökt kolla upp om det verkar som om majoriteten ska följa med, och i så fall övervägt att hänga på. Ibland är saker inte lika frivilliga som de verkar...
 
Kan du inte skylla på något annat, jag är inbjuden till ett bröllop redan, Sååååå synd att jag inte kan gå...
 
Fast då låter det väl mysko att det skulle vara jobb på programmet också?

Som sagt, jag hade försökt kolla upp om det verkar som om majoriteten ska följa med, och i så fall övervägt att hänga på. Ibland är saker inte lika frivilliga som de verkar...

Alltså inte jobb, jobb, men sånt där prat om verksamheten och mål och siffror o sånt.
 
Det kom inbjudan till konferans över en helg på jobbet o jag har inte det minsta lust att gå. Får man tacka nej till sånt? Vi är nog dryga 100 anställda i region syd och jag får ångest över att vara i stora sällskap - jag undviker det i största möjliga mån även privat. Stora fester är INGET för mig.....jag är väl lite folkskygg och mår fruktansvärt dåligt över att sådana tillställningar.
På "mitt" kontor är vi 6 st och jag har väl inte så mycket gemenstamt med någon där egentligen och om någon minns har jag tidigare skrivit att jag inte alls trivs med mitt jobb, därför känns det här ännu mindre lockande. Så för mig är det egentligen självklart att tacka nej - men jag är jämt rädd för vad andra ska tycka o tänka..... och vet inte om man "får" avstå sådana här saker utan giltigt skäl.... ??
De konferenser jag varit på har aldrig förlagts över helger.
Jag kände mig mer eller mindre tvingad att deltaga, men åkte alltid hem över natten när det obligatoriska var slut så jag slapp dessa middagar och "kvällsnöjen".
 
Sånt där är svårt. Vi ska ha en kick off här på mitt jobb på fredag men det finns ett par skillnader. Det är endast fredag kväll som är berörd och dessutom är vi på orten. Hos oss är det väldigt vettigt att lägga denna typ av aktivitet eftersom företaget bytt ägare. Endel ställen verkar lägga kickoffer osv bara för att… Hos oss ses det inte med possitv syn om man avstår.
Att lägga en obligatorisk aktivitet över en hel helg tycker jag är ganska oförskämt. Jag tvivlar på attt jag skulle orka med att gå på en sådan och sen jobba veckan efter. Jag drar mig även för att åka iväg på helhelgsaktiviteter rent privat av samma anledning
 
Eller så är man ärlig och säger som det är; att man inte all trivs med och är obekväm med en massa främmande och troligtvis med tiden dessutom onyktra människor omkring sig :idea:
Ja, det är väl det allra bästa egentligen! Pratade faktiskt nyligen med en av platscheferna på ett av dom andra kontoren, och sa precis så till honom - att jag känner mig väldigt obekväm! Han sa att dom ville att så många som möjligt skulle med såklart, men att ingen var "tvingad".
 
Jag tror på ärlighet i alla lägen och ljuger typ aldrig själv och vet de om hur du känner för såna aktiviteter så underlättar det ju en hel del för din del om det dyker upp framtida dylika sammankomster också då de redan vet att det inte är din cup of tea :)
 
Jag har tackat nej flera gånger till sådana här jippon. Jag säger helt enkelt att jag har svårt att trivas på kommando.
 
Eller så är man ärlig och säger som det är; att man inte all trivs med och är obekväm med en massa främmande och troligtvis med tiden dessutom onyktra människor omkring sig :idea:

Det är absolut det bästa, däremot hade jag kunnat tänja på sanningen för att slippa åka. Det låter ju inte som att det är något återkommande med helgaktiviteter på ts jobb. Hade det varit det hade hon ju vunnit mera på att vara helt ärlig med varför man avstår.

Det verkar vara ovanligt i tråden, man jag ska till Malta på kick-off och ser verkligen fram emot det :) träffa trevliga kollegor, äta/dricka gott, göra roliga saker och vi BLIR ett bättre team på jobbet när vi känner varandra bättre privat. Har inte något emot att spendera en del av min fritid på kick-off
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb (På förhand, sorry för wall of text.) Kära bukefalos, jag behöver er hjälp så jag inte tjatar hål i huvudet på mina stackars vänner...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: Wysiwyg
·
Äldre Jag och några vänner planerar stor gemensam 30-års fest. Jag sitter och stirrar på min gästlista och får bara ångest av eländet...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 454
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 515
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp