köns fråga

lovehorses

Trådstartare
Min son på snart 3 år har börjat intresserat sig på det kvinnliga och manliga könsorganen.
Men jag e litet levande frågetecken nu.
Det manliga kallar vi för snopp.
Bröst har blivit tissar
men det kvnnliga vad ska men kalla det?
har funderat länge men inte kommit på något bra ord!

vad kallar ni de?
 
Sv: köns fråga

Här heter det snopp, bröst eller tuttar, och slida.
Ibland kan man höra ett grövre ord för snopp som börjar k och slutar uk, av 6-åringen. Har dock sagt att det inte är nåt trevligt ord så för det mesta heter det snopp
 
Sv: köns fråga

Vad jag hört så ska "snippa" vara motsvarigheten till snopp. Men jag är så inkörd på "kissen", så även om jag tänkt säga snippa så blir det kissen!

/Timsetim
 
Sv: köns fråga

Snopp, tuttar, snippa.....

Har en vän som säger "framstjärt" om det kvinnliga könsorganet, å vad jag ogillar det :crazy: :D
 
Sv: köns fråga

ha ha framstjärt är ju jätteroligt :)

Tycker snippa låter hemskt, vet inte varför ?
 
Sv: köns fråga

snopp, snippa,

bröst? har inte tänkt så mkt på vad vi använder där.

Det blev snippa i brist på annat. Så länge vi bara hade sonen behövde vi inte konfronteras med ett ordval, han var aldrig intresserad. Med en dotter nu så valde vi snippa, eller ja, tvingades pga att ngt måste vi ju ha. Men vilken vånda det var.


Muppan var f.ö. ett bra namn oxå.
Slidan är så kliniskt, förknippat med insidan för mig.
Framstjärt, låter för mig bakvänt. :D
 
Sv: köns fråga

*kl*

Snopp, snipa och bröst (tuttar).

Förr tyckte jag att pulla var ett ganska gulligt och harmlöst ord, men det verkar nästan ha övergått till något snuskord, så det har jag valt bort.
 
Sv: köns fråga

Brösten heter tuttar

snopp och sedan har dottern själv börjat kalla det framrumpa

sonen kallar det för vad som kommer ut, helt könsneutral för kiss.:p
alltsp alla har en rumpa och en "kiss"
 
Sv: köns fråga

Vår son på 22 månader började visa intresse för sånt här för ett par månader sedan ungefär. Att han har en snopp och att det heter snopp har han däremot vetat ganska länge nu. Eller snoppedoppe som han säger. :D

Första gången han "upptäckte" att mamma var snopplös var obeskrivligt. Hans chockade och förvirrade min när han insåg att jag inte hade nån var obetalbar. Han frågade efter mammas snopp och när jag förkarade att mammor inte har någon snopp, så såg han helt förfärad ut, trodde inte på det. Jag och sambon säger att mammor och flickor har snippa, men jag har även hört andra säga snäppa. Vet inte vilket som är rätt, men vi har fastnat för snippa i alla fall. Han verkar ha smält att det bara är pappor och pojkar som har snopp nu i alla fall. :D

Bröst är ju ett svårt ord, så vi säger boppe och boppar. Det ordet har han kunnat ganska länge. Och han vet att det bara är små bebisar som äter boppe. Men ibland skojar han om det och säger att han också vill äta boppe (med en stooor glimt i båda ögonen) och sen garvar han när jag säger nej med låtsas-förfärad min. :rofl:

Men, vid vilken ålder brukar de "upptäcka" snoppar och snippor? Jag tycker det känns väldigt tidigt att vår son la märke till det här redan som dryg 1½-åring? Men jag har inget att relatera till, så jag vet inte. Det var lite jobbigt ett tag, när han blev så oroad över att jag inte har nån snopp, men nu verkar han ha accpeterat det helt och hållet och kan ibland peka och säga snippa och sen förklara att han och pappa har snopp.

Ifall någon undrar, så är jag inte så generad av mig att jag inte klarar av att duscha eller bada tillsammans med sonen eller inte vågar visa mig för honom när jag klär på/av mig. Han har vetat ett tag vad BH är och vad den är bra för, nämligen att klä på bopparna så de inte fryser. :cool: :D

Det värsta ordet för bröst är pattar. Jag avskyr verkligen det ordet och själv har jag aldrig haft pattar.
 
Sv: köns fråga

Jag och sambon säger att mammor och flickor har snippa, men jag har även hört andra säga snäppa.

Jag var på en föreläsning för ett par år sedan då en liten del av den handlade om just detta med könsord och föreläsaren sa snipa.
Så därför blev det det för mig också.

Har hört snippa och även snäcka!
 
Sv: köns fråga

vet inte, det kanske är nåt värmlänskt!? Själv tycker ja att tuttar, det kallar man ju napparna för, så det kan det ju inte heta! ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 850
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 799
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 456
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 132
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp