knyta navelsträngen?

Sv: knyta navelsträngen?

Det brukar inte behövas. För det mesta tar tiken hand om det själv. Eller så naggar man av den med tex tumnageln eller en trubbig sax.

okej, var bara nyfiken på om det va några som gjorde det och isåfall varför, själv använder ja en slö sax.

Intressant fråga. På alla de valpfödslar jag varit med på har tiken fixat det som behövts. Gör ni det i rädsla för navelbråck eller varför?

Intressant fråga. På alla de valpfödslar jag varit med på har tiken fixat det som behövts. Gör ni det i rädsla för navelbråck eller varför?

Mm, undrar detsamma!

Jag låter alltid tiken fixa själv. Tycker det känns väldigt "fel" att ta valpen från tiken och börja greja med navel, hinnor, torka o.s.v. Vet att vissa även springer iväg med valpen för att väga den :o. Jag sitter bara bredvid och rör överhuvudtaget inte valpar eller tik..

Liknande trådar

Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 259
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 137
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 933
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 457
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025