Knivigt värre

Sv: Knivigt värre

Trodde man blev ganska härdad av gymnastik, men det kanske de inte blir.

Smärtskala kan säkert funka, men räkna inte kallt med att bryta armen gör mest ont. Det behöver inte göra speciellt ont alls faktiskt (testade när jag var 12, det blev mest lite konstigt och svullet, chocken gjorde att det tog säkert en halvtimma innan det gjorde mer än värkte och vid det laget var man redan på sjukhuset. Som jag försökte undvika att komma till, eftersom det faktiskt inte gjorde speciellt ont.)

Tror fortfarande det kan vara dålig koll på vad ont är och att jujutsu kanske kunde lösa problemet. Då får man ju känna "lite ont" för att det är kul, enstaka blåmärken av brottning, dunsa i en matta osv. Dessutom brukar jujutsuledarna enl min erfarenhet vara hyggliga på skadebedömning.

Kan man inte testa smärtkänslighet på något sätt?
http://www.nimade.info/laka/2011/10/Vad-ar-smartkanslighet.html
http://fof.se/tidning/2005/4/nar-det-gor-ont-lange

Det verkar finnas apparater som ger små stötar osv som kan ge bedömningar. Kanske går det att övertyga en husläkare om att det kan vara viktigt att veta om hon är sjåpig eller smärtkänslig om någonting verkligen händer. Eller så kanske man kan diskutera smärtskala någon gång när hon inte gjort sig illa och jämföra vad som gjorde mest ont, den gången hon bars hem eller armbrottet eller att få spruta hos sjuksyster.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 976
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.