Knabstrupper vänner!

Sv: Knabstrupper vänner!

Ja du är duktig du, jag skulle aldrig klara av att rida runt inför en massa folk som dessutom ska bedöma ridningen..

Hoppas på bilder ;)

Vad kul med en liten bebis till nästa år =D
Hingsten du valt ser ut att vara en riktigt fin en också. Vet dock inte mycket om knabstrupper i sig eftersom min är min första och inte ens en godkänd sådan.

Vad är det för korsningssto du har? :)

Mitt sto är Korsning hbl/shire hon är dock reggad som okänd. Hon är inte speciellt stor, bara 156cm nu som treåring.:)

Okey där ser man.
Spännande med föl som sagt.

Liten och liten, tycker det är lagomt ;)
Min ligger runt 156 också och det är precis som jag vill ha det.
Hoppas min arab stannar däromkring med.

Kl.

Får se om jag lyckas få ihop någon film idag.
Har fått hem en ny sadel som jag ska prova och bästa sättet är givetvis och rida på banan då.
Det är en bomlös sadel med lösa paneler under, så den borde passa eftersom den formar sig efter hästen osv. Men sen om jag får plats i den är en annan fråga!

Tar med mig kameran ut iaf så får vi se =)

Kl

Min pojk står mest i hagen och myser men är lika nöjd för det! Så länge matte kommer och kliar någon gång per dag så är han nöjd :)
Passar rätt bra med ett avbrott i inridningen nu så att allt får landa.

P6060648_zps1badbbb0.jpg

P6060643_zps4be23840.jpg

P6060627_zps28c1208f.jpg

Jag har varit lite tråkig här med uppdatering om mina prickar, men det händer inte så mycket spännande.. Stora hästen har varit andra gången hos veterinären och det går framåt! Nästa återbesök är torsdag nästa vecka och sen igen den 10:e september. Sen hoppas vi på att få sätta igång.

Just nu kör vi på snörpromenaden på 35 min varje dag, vilket damen är lagom road av.. :sneaky:

Lillpricken har haft ett allergianfall där hon blev knölig hela hästen.. Stackars liten, hon ska alltid ha otur. :(

Mvh Domino_s

*kl*

Åhh, vad kommer jag in i den här tråden hela tiden och plågar mig för! Gahh, jag vill ha en knabbe!

Kl.

Vad kul med fina bilder på era prickisar... =)

Skönt med lite vila mellan inridningen, inte m¨nga som ger det har jag läst ibland men det är ju viktigt.

Zkold
Jättefina bilder på fin häst!
Sommar, önskar nästan vi hade en aningen mer sommar här i Sverige.

----
Jag tog med mig kameran och ställde in allt för att filma ridningen igår, men jag råkade trycka på FEL knapp vid inspelningen så det blev ingen film, haha
Jag blir inte förvånad faktiskt, men det kanske var ödet.

Hästen i sig var så bråkig och pigg och dryg så det hade inte blivit någon fin film :o
Hon gick klockrent i början med bara lite strul med bettet tror jag, provade nytt träns och bett nämligen.

Sen gick hon kanonfint vissa stunder och i sen kunde hon ligga på som fan och man fick hålla henne...
Sedan när vi började med galoppen var det, ja då blev det värre.. Så något jäkla överpigg var hon kan jag lova. Men hon avslutade med en riktigt fin vänstergalopp tror jag det var, efter att jag hade sagt åt henne.

Nästa gång ska jag se till att film ;)

Det är inte lätt med det tekniska! :p

Ja jag tycker att vilan för unghästarna och minst lika viktig som själva ridningen. Man får inte glömma att det är en stor omställning för dem.
Jag tycker iaf att man får en mer harmonisk, samarbetsvillig och framför allt arbetsvillig häst med denna metod!

Håller med dig i precis allt du skriver :)
Ser fram emot att följa dig och fina prickisen!

Ang det tekniska, jag hade en pigg häst som inte riktigt ville stå still och därför lyckades jag trycka på en liten annan knapp som bara ställer in en sak. Men ibland blir det fel :p klantiga jag, skulle ha kollat den.. haha

Helt sant =D

Delvis kl.

Jag sitter och kikar på hingstar som vanligt när jag har lite tråkigt.
Skulle så gärna vilja ha en liten prick till, men nackdelen blir ju isåfall en till "ej godkänd" sådan och kanske inte det bästa..

Jag ansluter mig här, har betäckt mitt korsning-sto med en knabstrup precis, Sanvic Cisco heter han, så förhoppningsvis kommer det t en liten knabb-korsning till nästa sommar :)

Hur går det, har du kollat om hon är dräktig än?

Har också betäckt med Cisco i år.
Ett varmblod och en korsning knabstrupper/irish cob som konstaterades dräktiga på 21 resp. 17 dygn. :D
Är nu ca 50-60dygn om inget hänt.:nailbiting:

*kl*
Jag och hidde gjorde vara sista start i norrbotten. Vi slog vårat personbästa trots några ryttarmissar. Flera 7or och två 8or. Slutade på 66,6% i LB:3. Tyvärr var det bara en placerad. :) Hursom SUPERNÖJD med hästen efter fina lovord från domaren och åskådare. På söndag flyttar vi till 08a landet :)

Hur går det, har du kollat om hon är dräktig än?

Har också betäckt med Cisco i år.
Ett varmblod och en korsning knabstrupper/irish cob som konstaterades dräktiga på 21 resp. 17 dygn. :D
Är nu ca 50-60dygn om inget hänt.:nailbiting:

Vad kul med bebis =D Håller tummarna för att det fortfarande ligger en liten i magen.
När ska ni kolla nästa gång? 90dygn eller?

*kl*
Jag och hidde gjorde vara sista start i norrbotten. Vi slog vårat personbästa trots några ryttarmissar. Flera 7or och två 8or. Slutade på 66,6% i LB:3. Tyvärr var det bara en placerad. :) Hursom SUPERNÖJD med hästen efter fina lovord från domaren och åskådare. På söndag flyttar vi till 08a landet :)

Men vad kul med personbästa, grattis till er!

Delvis kl.

Idag tog jag in min sötnos och borstade igenom henne medans jag funderade på vad jag skulle hitta på och tösa stod nästan och sov på gången (första gången tror jag?).

Sedan så hämtade jag repgrimman och långsnöret och gick ut i paddocken och lekte lite med henne faktiskt.
Övande mycket från marken, NH. Och det gick sjukt bra :bump:

Blev en del stå still, backa, framåt och sidvärtes typ.
Sedan även att kunna ta med spöet över hela kroppen, vifta med det runt och över henne.
Sen även med att få henne att stå still medans jag backade långt ifrån henne samt även gå runt henne osv (Utan att hålla i långsnöret).

Allt gick verkligen super duper bra, hon ville gäääärna gå med framåt flera ggr men backade alltid tillbaka henne till fasta punkten och hon förstod det snabbt ändå.

Sedan busade vi runt lite på banan men matte blev så himla slut så jag föll ihop på huk en sväng och pusta och stöna och då kom hon ned med huvudet och kollade läget :love: Min älskling!

Avslutade med lite longering i bägge sidor, och longering har aldrig varit våran grej måste jag erkänna. Hon trycker på gasen och totalignorerar mig vid (ptroo).. Men idag fick jag henne lugn och avslappnad i ALLA tre gångarterna i bägge varven, visst lite bus i galoppen och försök till galopp trots jag ville ha trav men hon LYSSNADE kanon och var avslappnad.

Så jag avslutade ganska snabbt och gick en något varv på banan innan vi gick in och hon fick kraft...

SÅ nöjd med min bebis idag!

Ja, väntar med att kolla igen till 90dygn.

Hoppar 45dygn då det ändå är för sent att betäcka om ifall det är tomt.
Dessutom om dom har tappat efter 30dygn är det svårt att få dom i ny brunst i år, enligt vet. Går tydligen inte alltid att spruta igång då.

Men jag tror nog på dräktigt då deras personligheter är helt annorlunda nu.
Varmblodet vill normalt sett gå lite för sig själv (gillar inte unghästarna) och vara den som bestämmer. Men nu går hon med dom andra och är lugnet själv.
Korsningen är normalt mycket tolerant med unghästarna (hönsmamma), men nu har hon inget tålamod och säger ifrån ofta.

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
944
Senast: Fille
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama