Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har nu forskat vidare om nedärvning och det verkar som "färgade" homozygoter ger mindre färg än heterozygoter (om anlaget nedärvs). Så homozygot ger 100% tigrerade, dock mest minimaltigrerade / shabraktigrerade. Heterozygoter ger 50% tigrerade, men "strörre chans" för loepardtigrerad. Sen finns det även helvita homozygoter och dessa verkar ge mest färg. Var finns dom? Känner bara till Konrad (ej godkänd, även kallad hertigen), men vet inte om han finns kvar eller i så fall var han är.
Så helvit knabstrupperhingst sökes!
Vad kallar ni denna färg?Nu har jag varit oaktiv här igen känner jag, hur är det med alla och hur mår era prickar?
Min Prick (också kallad) och jag börjar hitta varandra nu, har gått ett år sedan jag köpte henne oinriden och trotsig 3-åring. Nu är hon inriden vill jag nog säga, har hoppat 80 cm (vi är dressyrare eg) och hon går hyffsat ok på banan utan större konster!
Vi har fortsatt att lastträna, där vi haft det svåraste bekymret. Igår gick hon rätt på flera gånger så det är väl bara att hålla det vid liv nu då!
I eftermiddag åker vi till en tränare igen för andra gången!
Uppdaterar en del på bloggen ifall ni är intresserade http://zkold.se/
Här är några bilder på stumpan.
Jag skulle kalla det leopardtigrerad. En schabraktigrerad sträcker sig fram till manken som max och blir det mer, som i det här fallet, är det en leopardtigrerad.Vad kallar ni denna färg?
Tack för svar. Har en nybliven ettåring hemma som reggades som mörkbrun schabraktigrerad men nu när hon fäller är hon snarare "stickelhårig" eller melerad(?) med svarta prickar i som finns ända framme på bog/hals. Hon har inte riktigt fällt klart än så det ska bli spännande att se resultatet. Jag borde kunna dra slutsatsen att det står fel i passet då?Jag skulle kalla det leopardtigrerad. En schabraktigrerad sträcker sig fram till manken som max och blir det mer, som i det här fallet, är det en leopardtigrerad.
Är det korrekt färgbenämning? Jag har noll koll så det är därför jag frågar :-). Min som håller på att fälla börjar likna din :-) Häftig färg!Hon står reggad som brun tigrerad leopard.
Har en nybliven ettåring hemma som reggades som mörkbrun schabraktigrerad men nu när hon fäller är hon snarare "stickelhårig" eller melerad(?) med svarta prickar i som finns ända framme på bog/hals. Hon har inte riktigt fällt klart än så det ska bli spännande att se resultatet. Jag borde kunna dra slutsatsen att det står fel i passet då?
Jag vet faktiskt inte men hon har ljusnat väldigt mkt, var brun och prickig när hon föddes!Är det korrekt färgbenämning? Jag har noll koll så det är därför jag frågar :-). Min som håller på att fälla börjar likna din :-) Häftig färg!