Knabstrupper vänner!

Sv: Knabstrupper vänner!

Jag förstår, du har inte tänkt försäkra då antar jag för isåfall brukar man ju göra en koll vid 40-45dygn också.

Men som du säger, man känner sina ston oftast väldigt väl och kan på så vis faktiskt veta att dom är dräktiga. Många förändras otroligt mycket medans vissa inte gör det alls.

Håller tummarna för båda två =D

kl.

Nu ska ni få en riktigt trevlig bild på bägge mina älsklingar.
För första gången så red min älskade sambo Sakura igår, jag har "tjatat" om att han ska prova gå några steg iaf men har skylt på olika saker tidigare.

Men igår när jag frågade han så sa han "okey", jag blev väldigt paff och fick lov att fråga, sa du ja?... Och jodå, så jag hoppade av och han ställde ifrån sig cykeln (han cyklade med när jag red).
Sedan höll jag i Sakura medans han krångla sig upp på bäsen som för övrigt stod så lugnt och snällt där medans han krånglade... Jag stod och skrattade lite faktiskt :p

Sen gick vi, jag tog cykeln och han red bredvid lr bakom mig, bara skritt då.
Och han red hela vägen hem, säkert 10-15min ca och han flinade flera gånger faktiskt. Tror han kände sig stolt och hon var ju faktiskt inte farlig ;)

Bildbevis från när vi hade kommit till stallet, jag vet, för liten sadel och lite långa läder tror jag men ääh ;)

DavidochSakura130821_zps980974ef.jpg

Men gud, hittade en väldigt trevlig och fin knabstrupperhingst, Filur Horsdal f.1990 dock så han lär väl inte direkt leva nu men är det någon som vet avkommor efter honom?

En sådan hingst skulle jag behöva, lugnet själv och så stabil och fin i psyket!

Men gud, hittade en väldigt trevlig och fin knabstrupperhingst, Filur Horsdal f.1990 dock så han lär väl inte direkt leva nu men är det någon som vet avkommor efter honom?

Sökte lite och hittade att han lever, men är nu helt blind. Åker tydligen fortfarande runt och gör uppvisningar (sök på Bent Branderup)

Tittade även på en film :d

Kan inte hitta några avkommer, men:
u: Bolette Horsdal
e: Benjamin KNN 100
Halvbror: Zeb SKN 2

Men vad kul att han lever, trist med att vara blind dock :(
Men han verkar må bra trots det om han klarar att åka runt osv.

Ska absolut söka vidare, tycker han verkade himla trevlig alltså, som sagt trist att han är så himla gammal.

Tack så mycket för informationen =D

Jasså där ser man =)
Vad kul, gissar på att det stallet ligger långt ifrån mig, hehe

Hade annars mer än gärna åkt dit och bara glott lite på han :o

I halland, så en bit kanske :). Hon som äger honom heter Monika Müller, om jag inte kommer ihåg fel så har han även en egen facebook sida.

Tack!

Ska kika upp lite när jag väl får lite mer tid över, nu är det i princip bara jobb, sova och stallet som gäller om dagarna.

Hur går det, har du kollat om hon är dräktig än?

Har också betäckt med Cisco i år.
Ett varmblod och en korsning knabstrupper/irish cob som konstaterades dräktiga på 21 resp. 17 dygn. :D
Är nu ca 50-60dygn om inget hänt.:nailbiting:

Det slog ett litet hjärta när jag hämtade hem henne:). Ska kolla 90 dagar 20september. Såå spännande :)

Kl

Nej nu har vi väl hamnat för långt bak? Hur går det med era prickar?
Vi tar det piano. Rider mest rakt fram i skogen nu för att få igång framåtandan.

Jag och min storprick har återbesök på kliniken idag.. Förhoppningsvis det sista besöket på ett tag nu..
Fram tills nu har vi tömkört och promenerat i skogen, damen i fråga är superpigg och hade hon utstrålat mer energi och livsglädje när vi gör detta hade hon nog imploderat..:D

Min lillprick har gått och hittat på nåt med ena bogen, så hon går på metacam. De har bara otur min prickar..:wtf:

Mvh Domino_s

Jag och min storprick har återbesök på kliniken idag.. Förhoppningsvis det sista besöket på ett tag nu..
Fram tills nu har vi tömkört och promenerat i skogen, damen i fråga är superpigg och hade hon utstrålat mer energi och livsglädje när vi gör detta hade hon nog imploderat..:D

Min lillprick har gått och hittat på nåt med ena bogen, så hon går på metacam. De har bara otur min prickar..:wtf:

Mvh Domino_s

Jag har nog lyckats missa vad som har hänt men vi håller en tumme för att det ska gå bra ändå!
Ajaj, inte så kul. Jag har haft turen att skippa skador på min än så länge. "Peppar peppar"

Bara bra med min prick :)

970285_10151625973232655_223359808_n_zps0d665d86.jpg

Vi jobbar på med grunderna...rider mest enkla övningar i skritt. Och så tränar vi lite tricks, tex apport:

pt3_zps55338cd3.jpg

Kul att flera här har betäckt med Cisco, ska bli spännande att se vad han lämnar.

Ps, har ni sett att Ciscos brorsa (samma mor, fadern är Ciscos farfar) är till salu? Önskar man hade tid o plats för massor av prickisar :d

Senast ändrad:

Jag har nog lyckats missa vad som har hänt men vi håller en tumme för att det ska gå bra ändå!
Ajaj, inte så kul. Jag har haft turen att skippa skador på min än så länge. "Peppar peppar"

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1193820
Historien om min stora prick, som idag fick ett lyckligt "slut" :)

Ja, det känns som om vi har haft vår beskärd del av otur nu, tycker de kan få hålla sej friska resten av året ialla fall..:p

Mvh Domino_s

Kl.

Kul att tråden spinner vidare här inne =D
Så kul att följa alla!

Jag har inte alls haft tiden att vara in på buke sen jag vet inte när? Känns iaf som en evighet.

Här går det lugnt till just nu, vi var igång fint här ett tag och hoppade även ett hinder på 65cm (stolt), hopprädd eller åtminstone när det höjs men jag var ganska överlycklig att ha klarat den höjden med henne, tror till och med det är hennes högsta med ryttare på!

Hon har stått nästan en vecka pga att jag mått dåligt och sen för att hon fick en tappsko efter att ha bytt till vinterhagarna.

Så vi är igång igen och det går bra, hon kan dock bli ganska dryg emellanåt när hon är sådär överpigg efter att ha stått en sväng men hittills har det bara visats idag ;) Så får hoppas det var en engångsgrej.

Imorgon blir det ev en längre tur med en kompis som kommer med transporten och sin häst, ser fram emot det.
Blir givetvis en lugn tur!

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Fille
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama