Knabstrupper vänner!

Sv: Knabstrupper vänner!

Kör en liten update om mitt busfrö som har energi till tusen för tillfället.
Går inte ens att ha henne vilade två dagar utan att hon exploderar så nu har hon fått jobba på lite dom senaste dagarna vilket gått väldigt bra.

Idag fick jag mig lite rodeo på banan och det är ju en inte lika rolig sak :p
Hon blev rädd när andra tjejen la spö på sin häst som hade ländtäcke på och det beta vidare i en lite skutt serie med huvudet mellan frambena :o

Men annars gick hon ruskigt fint i både skritt och traven idag. Galoppen har vi påbörjat igen eftersom jag inte velat ta den nu när hon varit stel för ett tag sen. Så där går det lite ostabilt kan man säga, gärna lite fart tycker hon.

Känns riktigt bra nu!

Hur går det för er andra?? :D

Tummen har fått helvila nu när underlaget är stenhårt. Har haft henne 8 veckor och hon har blivit riden 5 gånger och löshoppad 4-5 gånger. Så nu blir det en längre vila från ridningen, ev att jag ska åka på någon löshoppning nu i november i ridhus så hon får testa på det.
Här är bild från sista ridturen.
1116175_10151800397543460_402387028_o.jpg

1452510_10151800397223460_1187635762_n.jpg

Jösses vad fina ni är :D
Himla duktig tjej!

Du är en riktigt duktig ryttare, alla dina hästar ser så himla fina och väl ridna ut! Trots så få ggr så ser det ut som ni aldrig gjort annat.

Super kul!

=D

Tackar så mycket! :D Ja hon är jätteduktig och hon tycker det är jättekul att bli riden =) Väldigt social häst!, fast det är nog alla mina hästar och ponnys :p Mattes små grisar ;)

KL

På torsdag blir vi en prick mindre. Min lill-prick blir inte bra och får vandra vidare torsdag morgon/förmiddag.. :( Även om det känns helt rätt så känns det inte rättvist någonstans..:arghh:

Mvh Domino_s

Tackar så mycket! :D Ja hon är jätteduktig och hon tycker det är jättekul att bli riden =) Väldigt social häst!, fast det är nog alla mina hästar och ponnys :p Mattes små grisar ;)

Ja det syns tydligt att hon tycker om det och då är det givetvis mycket roligare att fortsätta framåt.

Härligt, du kanske kan ta emot min surtant och få lite snällvett i skallen på henne ;) Hon har varit riktigt grinig emellanåt nu :S
Här om dagen försökte hon hugga en karl som gick förbi på gången så jag fick hålla i henne så han kunde gå förbi, när han gått förbi så ställde han sig framför och pratade med henne var på hon hoppade fram mot honom och försökte hugga :eek:

Vet inte vad det är för fel på henne!! :(

KL

På torsdag blir vi en prick mindre. Min lill-prick blir inte bra och får vandra vidare torsdag morgon/förmiddag.. :( Även om det känns helt rätt så känns det inte rättvist någonstans..:arghh:

Mvh Domino_s

Nej fy så hemskt och tråkigt :(
Men som du skriver, det är väl det bästa då.

Lider med.

Kul med ridbilder! Hon ser jättefin ut tycker jag.

Min fåntratt häromdagen (som synes varvar vi trickträning med ridning :D )

p17_zpsf5dfa368.jpg

p9_zpsf81e5eab.jpg

p13_zps517e9948.jpg

p12_zps8984fb8d.jpg

Han är nog det coolaste som finns...alltid nyfiken och villig att lära sig nya saker, dessutom en riktig godisgris = perfekt utgångsläge för klickerträning.

Senast ändrad:

Här om dagen försökte hon hugga en karl som gick förbi på gången så jag fick hålla i henne så han kunde gå förbi, när han gått förbi så ställde han sig framför och pratade med henne var på hon hoppade fram mot honom och försökte hugga :eek:

En gång i månaden(mun) hugger jag mot min sambo också fast han inte gjort någonting ;)

Vad stilig han är! =) Vad är det för fiffig leksak du gör apport med?

Tack! Nån slags gummigrej från hundavdelningen :D
innan hade vi en mer korvformad,men då fick han så mycket skräp från banan i munnen när han skulle plocka upp den, så den här funkar bättre.

Kul med ridbilder! Hon ser jättefin ut tycker jag.

Min fåntratt häromdagen (som synes varvar vi trickträning med ridning :D )

Han är nog det coolaste som finns...alltid nyfiken och villig att lära sig nya saker, dessutom en riktig godisgris = perfekt utgångsläge för klickerträning.

Kul med bilder och han ser riktigt trevlig ut också =)
Kul med trickträning, inte bara jag som pysslar lite med sådant.

En gång i månaden(mun) hugger jag mot min sambo också fast han inte gjort någonting ;)

Haha förlåt, lät lite kul ;)

Jo, men jag vet nog problemet.
Hon är ett sto med riktigt häftigt humör så jag har gett munkpeppar sen i sensomras och det hann ta slut innan jag fick hem det nya (beställer) och jag tror det är därför faktiskt, dels iaf.
Men nu är det munkpeppar i maten igen så jag hoppas det vänder och är fallet så så tänker jag ALDRIG sluta med munkpeppar!

Tänk om hon kunde vara sin gulliga sida lite mer än sin suriga sida :angel:

Ojoj så tråden sjunkit neråt!

Puttar upp den med en liten uppdatering från mig.

Står rätt still igen då min fröken blivit sparkad och jag tar det lugnt efter det.
Tur nog ingen hälta eller super allvarligt men ett framben med fint bråddhål där blodet runnit ner och stelnat i hovskägget bland annat och sen ett annat ben där hon fått svullnad och värme samt ett skrapmärke.

Lite stel och ganska öm har hon vart där men det är bättre, har satt henne i egen hage nu för jag vill inte riskera att det händer igen.
Men hon går i en hage precis bredvid den hästen hon gått tillsammans med så ensam, ensam går hon inte men ja... Avskyr detta då jag tycker hästar ska åtminstone ha minst 1 kompis att umgås med.

Men hon har stått själv i två dagar nu och det går bra, hon verkar inte direkt missnöjd, nästan tvärtom. Hon kanske får i sig sitt hö i lugn och ro nu istället för att bli vallad runt hela tiden utav kompisen.

Humöret försvann direkt efter att jag börjat med munkpepparen igen så nu är vi tillbaka till godan ro igen, men fortfarande en pigg och glad tjej att rida ;)

Hur går det för er andra då? =D

Jag har funderat på en sak, skulle man kanske ha gjort en Knabstrupper grupp på facan kanske? :o

Ja, jag vill ha en facebookgrupp! Har hittat lite avelsgrupper utomlands, men ingen direkt svensk grupp. Det saknar jag :)

Ja! En grupp på Facebook vore kul, kan man vara med om man inte har en knabbe än men en halv på gång? (Betäckt mitt korsningsto med Sisco) :)

Svarar båda, då tycker jag vi skapar en ;)

Döper den till Knabstrupper - Hobby och avel!
Eller låter det helt galet? :o

Den får ALLA vara med i, renrasiga, korsningar, kommande osv =D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
940
Senast: Fille
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama