Knabstrupper vänner!

Sv: Knabstrupper vänner!

Men gör du inte?

Försök igen, den borde komma upp tycker jag, lämnade den öppen för alla så.

Det är bra det oanki ;)

Den som vill och kan kan få göra omslagsbild, nu satte jag en bild på min gris men hade varit kul med något snyggt för alla :)

Nix, ser ut så här vid sök:

(skärmdump)
knbdump_zps4e2c8b2a.jpg

Senast ändrad:

Väldigt mysko, är det från mobilen?
Det kan vara det, vissa har problem då.

Har skickat en länk via pm, det kanske kan funka.

https://www.facebook.com/groups/201407893376110/?fref=ts

Hoppas länken fungerar =)

Jag har spanat på lite knabstrupper hingstar till Tummen men jag har svårt att hitta någon som ser okej ut i kroppen, tycker alla verkar vara jättekorta i ryggen,eller så är dom 150-160cm höga.
Hittade en snygg på danska sidan men då fanns ingen hemsida till den hingsten.:mad:

Godkänns "vad som helst" bara som har prickar eller ? :p
Jag har också spanat in lite rena fullblod samt halvblodshingstar.
Någon som har något tips på hingst? Får inte vara fryst semin. :D

Visste inte om man fick länka över sidan därför skickade jag den via PM... Har svagt minne att man inte får länka men det kanske handlar om andra saker iof :o

Hingstar är intressant, jag är bra sugen jag med!

Haha den är ju inte bortplockad lr något så då är väl den ok ;)

Ang hingstar så har jag bara kikat öppet, eftersom jag inte visat min fjant själv så vet jag inte riktigt för/nackdelar på fröken i fråga.

Men jag vill nog inte ha en för stor hingst, avkomman blir dessutom inte en godkänd korsning i och med att hon själv inte är godkänd men i 3:e led blir det en godkänd knabstrupper (det vill säga om samma regler gäller som förut).

Jag har ingen brådska med hingst heller, just nu satsar jag stort på utbildningen, eller försöker ;) Ska i vår/sommar börja träna igen för instruktör, kanske blir tidigare man vet aldrig.
Men jag vill att det ska kännas bra och vill få Sakura relativt stark och stadig igen innan jag påbörjar mer så.

Sen är tanken att kommande år även ska gå lite till tävlingar i hoppning och ev någon dressyr om vi hinner med den utbildningen.

Men jag är väldigt sugen på en avkomma efter henne!
Få fram en lika fin och trevlig en men med bättre humör möjligtvis så hingsten måste ha riktigt fint psyke och så.

Vad hade du kikat in?

Ok. Ja jag har inte heller bestämt mig om jag ska betäcka nästa år eller året efter. Vi får se hur hon utvecklas. Jag vill ha en större lite lättare hingst, Tummen har ganska små hingstar i stammen + att dom är jättegrova!

ACHILLES KNN 230 är den finaste Knabstrupper-hingsten jag hittat som passar.
Annars är det hopphingstar som jag kollat på.
Balou de Rouet
Nintender

ev något rent fullblod eller någon som har mycket fullblod i sig, finns så mycket hingstar så man blir tokig! ;) =)

Som jag fattar det så kan avkomman registreras som knabstrupp om hingsten är godkänd inom sitt avelsförbund. Tummen har godkända papper.

Jag har haft problem med Sakuras papper sen betäckning men det löste sig iaf men jag tycker det givetvis är lite synd att hon inte är en godkänd korsning hos knabstrupper.

Men å andra sidan förstår jag till viss del att dom inte vill ha in vbltravare som en godkänd inkorsningsras. Men det finns även fina sådana med!

Arabiskt fullblod, är det godkänd inkorsningsras hos knabstrupper?
Nä det kan väl inte vara så va? Angloarab är det har jag för mig iaf, tänkte på om du ville ha lite lättare hingst på henne. Iof inte alltid så stora (Men Tummen är ju stor) :o

Skulle jag betäcka får jag nog tänka ponnyavel med Sakura, ifall det skulle bli att man ev lär sälja så tror jag mer på att en ponny säljs framför en häst.

Min stora dröm är att pyssla med avel, därför jag skaffade min arab men den drömmen lär vänta tills man har tillgång till att hålla sådant och ev när marknaden kanske kommer tillbaka lite mer.
Är lite sugen på knabstrupperarvel, men Sakura är ju såklart fel häst där så isåfall lär jag köpa mig en till :angel: ;)

Ojdå, nu råkade jag spinna iväg lite väl... Ber om ursäkt för det.

Om jag försöker få en uppställningsbild på min madame någon dag så kanske du kan säga vad du tycker av henne? Av det man kan se, det är ju svårt och säga från bild/er och sen utan rörelser men ett litet hum hade varit något :)

Tummen är 157cm just nu så jättestor är hon inte ;)
Jag vet inte riktigt hur det är med araber, jag är så ny inom knabstrupp så jag har inte stenkoll ;) föder upp halvblod i vanliga fall.
Lägg gärna upp bilder =) gärna benen framifrån och bakifrån, då är det lättare att hitta motsatt hingst om man vet stoets svagheter =)

Nej och jag hann mig inte riktigt in på det heller eftersom dom sedan slogs ihop med SH? Men gud, inte ens det minns jag :o

Så jag vet inte riktigt längre, Knabstrupper i Sverige har inte hand om registrering osv längre va av knabstruppern?

Nåja, jag är inte bra på något inom sådant där, jag kan sitta och läsa och läsa men sen försvinner det lika fort i stort sätt :( Inte alls kul.

Då ska jag försöka fixa sådana bilder åt dig, försökte fota lite idag men det blev inte så bra :p

Tack, då har jag rätt på den punkten iaf ;)
Wow en sak som sitter kvar sen dom gjort om allt. haha

Hörni vänner, ni får bomba med skrift och bilder, frågor och ALLT på facan nu.. Kom igen, och kom gärna med en bild som man kan ha =D

Nehepp, vad pysslar ni andra med nu i vinter? Är lite dåligt med uppdateringar tycker jag allt!

Jag longerade Mille för första gången igår. Av bilden att döma så var jag väldigt nöjd med honom ;)
C71B8BA5-1517-477B-A4B1-F9E4CAE5579D_zpsalv23txp.jpg

615b8c9e6e2bb1a3990a7f40faaf532a_zps2fe95425.jpg

Verkligen =D

Jag har tagit det lugnt med min, dels för att jag jobbat skit mycket och sen för att vi listat ut problemet med min tjej :o Hon har kommit in i trotsen igen och denna gången tror jag är för ALLA gånger!

Hon har varit en huggorm mot alla i stallet, ingen har dessutom fått säga åt henne eller visat att hon gör fel osv.
Vissa dagar har inte ens gått och ha henne på gången, man har inte fått borsta henne, lägga sadel och spänna osv.

Hon bet mig i rumpan i torsdags, i hagen. Mitt fel iof när jag vet hur hon varit och jag tänkte mig inte för. Men hon visste då att så får man inte göra när hon for iväg lika snabbt som jag vände mig om mot henne så jag kunde bara skrika på henne i stort sätt :rage:

Men ridningen när vi väl ridit så har det varit bra, jätte trevlig och fin. Pigg men det är så med henne.

Tömkörde henne första gången på en evighet förra veckan med och det blev en hel del glädjesprång efter att vi invigat traven och detta har hon aldrig gjort vid tömkörning någonsin, och jag hoppas hon inte gör om det för vid ett tillfälle höll jag på och få en hov rakt i ansiktet, tur jag reagerade så snabbt som jag gjorde.

Kom en bil förbi och hon vände ut rumpan, men gjorde inget mer men min reaktion var att ta i tyglarna och få henne bort från bilen och därefter gjorde hon ett litet skutt i liften sen for ett bakben rakt mot mig (Som sagt, första gången ever)....

Sen skötte hon sig någorlunda, hon var pigg och glad och hade skitkul... Men ja... Fy fan..

I förrgår hann jag ta en powerwalk med henne med lite inslag av trav (det jag orkade springa).
Hon var superpigg och busig, lite på tårna då hon hoppade för vissa saker (spöken?) osv.

Sedan fick hon fnatt i skogen och skulle trippa bredvid mig men efter några utbrott och utskällningar så skärpte hon till sig lite.

Så att ta det lugnt med denna madame är inte att rekommendera!

Kan meddela att min huggorm var betydligt trevligare idag :)

Hon var dock pigg som fan när jag red, nerverna utanpå så allt var dessutom extra läskigt och jag fick smaka på rejäl passage steg med svansen rakt upp idag också när vi gick igenom en gård.

Lät som en gris och frusta och blåste osv, drog igång ALLA hästar på den gården dessutom och då blev hon ännu mer uppstissad... Jisses, går inte att låta henne vila så mycket :o

Men ridturen gick bra annars, låg på lite väl men lugnade sig emellanåt!
Nu kan man i princip vara på banan igen så man kanske ska göra ett pass där under nästa vecka och se vad som går att göra.

Vi har tappat hållningen och formen lite, även ställning åt sidorna. Så himla trist :(

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
940
Senast: Fille
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama