Sv: Knabstrupper vänner!
Verkligen =D
Jag har tagit det lugnt med min, dels för att jag jobbat skit mycket och sen för att vi listat ut problemet med min tjej
Hon har kommit in i trotsen igen och denna gången tror jag är för ALLA gånger!
Hon har varit en huggorm mot alla i stallet, ingen har dessutom fått säga åt henne eller visat att hon gör fel osv.
Vissa dagar har inte ens gått och ha henne på gången, man har inte fått borsta henne, lägga sadel och spänna osv.
Hon bet mig i rumpan i torsdags, i hagen. Mitt fel iof när jag vet hur hon varit och jag tänkte mig inte för. Men hon visste då att så får man inte göra när hon for iväg lika snabbt som jag vände mig om mot henne så jag kunde bara skrika på henne i stort sätt
Men ridningen när vi väl ridit så har det varit bra, jätte trevlig och fin. Pigg men det är så med henne.
Tömkörde henne första gången på en evighet förra veckan med och det blev en hel del glädjesprång efter att vi invigat traven och detta har hon aldrig gjort vid tömkörning någonsin, och jag hoppas hon inte gör om det för vid ett tillfälle höll jag på och få en hov rakt i ansiktet, tur jag reagerade så snabbt som jag gjorde.
Kom en bil förbi och hon vände ut rumpan, men gjorde inget mer men min reaktion var att ta i tyglarna och få henne bort från bilen och därefter gjorde hon ett litet skutt i liften sen for ett bakben rakt mot mig (Som sagt, första gången ever)....
Sen skötte hon sig någorlunda, hon var pigg och glad och hade skitkul... Men ja... Fy fan..
I förrgår hann jag ta en powerwalk med henne med lite inslag av trav (det jag orkade springa).
Hon var superpigg och busig, lite på tårna då hon hoppade för vissa saker (spöken?) osv.
Sedan fick hon fnatt i skogen och skulle trippa bredvid mig men efter några utbrott och utskällningar så skärpte hon till sig lite.
Så att ta det lugnt med denna madame är inte att rekommendera!