Sv: Knabstrupper vänner!
Ojoj vilken duktig liten tjej.
En hoppehäst, minns inte vad hon var avlad för?
Btw, foton du lägger ut är riktigt fina. Du är duktig på att fotografera
Kl.
Kan väl skriva en liten rad om min tjej med, det har gått upp och ner då jag inte alls känt för ridning vissa dagar, bland annat för väder tex men sen också för att jag kommit ut så sent vissa dagar.
Det får min prinsessa tyvärr stå ut men och hon uppskattar inte det så mycket.
Hon blir grinig när hon inte får aktiveras eller få komma in och hanteras liksom, men nu försöker jag hålla igång och hoppas jag kan orka det.
Tror ärligt jag får lite depressions attacker ibland och det tynger ner en ganska mycket och då hamnar tyvärr hästen i lä
Inget jag vill givetvis men jag blir lite såhär vid hösten och våren och ibland lite titt som tätt men nåja jag ska inte prata om mig
Sakura har fått för sig att jag är lite farlig vid longeringen sen sist jag longerade, jag borde för det första inte ha longerat henne då för hon hade stått två dagar på rak (då blir hon explosiv).
Men jag tog ut henne på banan och började lite NH grejs först vilket gick bra så jag trodde även longeringen skulle det.
Gick emellanåt men slutade med att hon inte lyssna och när jag visade henne ut på volten så antingen backade hon eller försökte springa undan åt fel håll.
Slutade med att jag fick ta henne in på väldigt liten volt runt mig där jag kunde ha mer fokus och då gick det bra.
Hon flög i luften mer än på marken vilket resulterade med ett broddhål på ena ballen på vänster framhov. Skönt nog är det läkt och ingen infektion blev av det trots leran.
Sen har hon kommit ut i skog och mark och jag red ett väldigt härligt dressyrpass på banan i söndags, hjälp vad fin hon var. Strulade till ibland men det löste vi ut, missförstånd.
Idag provade jag longera igen vilket gick bättre MEN hon vägrade stanna på mitt kommando (ptroo), vilket hon ALLTID gjort och hon ville inte riktigt gå ut på volten när jag bad igen, utan antingen kom hon emot mig eller så backade hon.
Vet inte vad hon fått för sig men hon ser livrädd ut för mig :S
Har alltid spö med i handen och jag ändrade den och gömde den mer och då gick det bättre, sen fick jag prata med henne hela tiden i princip och berömma i överdrift (precis som i början vid skolning av unghästar).
Jag vette tusan?
Testar hon mig eller, hon är trots allt 5½ ca...