Klädinköp

*varning för svamlande inlägg*
Hörrni (och mig själv)!!
Det är INTE era kroppar det är fel på, det är fel på kläderna som produceras och säljs i affärerna. Vem är dessa kläder gjorda för egentligen och enligt vilken standard?! Storlek X skiljer sig beroende på plagg, affär, design, utförande.. För mig skiljer storleken på sko beroende på typ (klack vs balett) och det är ju inte mina fötter det är fel på då de bara fysiskt kan vara en storlek. Alla ser olika ut och därför är det helt sjukt att inte fler tillverkare tar efter exempelvis att ha olika längd på byxbenen i samma modell..
För att citera min vän "kläder i affärer är inte gjorda för någon att ha på sig".

(Och för att vara ännu tydligare, vill inte hoppa på någon utan mest belysa att det i en tråd som handlar om att uppdatera garderoben har flera inlägg med inlägg där ens kropp måste förändras för att passa kläder och jag ska verkligen inte sätta mig själv på någon hög häst //masqueradee med exakt lika många hjärnspöken som alla andra)

För mig handlar det om att jag varit sjuk flera år och lagt på mig. Jag är för tung för min kropp ska må bra. Och för att jsg ska kunna göra mitt fysiska jobb bra.

Och jag kommer gå ner. Då vill jag inte köpa för mkt som sen måste bort.

Jag går utan prob på stranden i bikini tex.

Men med den här vikten ändras min kroppsform så att jag som annars kan ha det mesta knappt hittar ngt.
Jag får för stora bröst främst.

Har konstaterat att mina stora vader återigen ställer till det för mig och att jag får nöja mig med de kortare stövlarna från ilse Jacobsen.

Frågan är vilken färg man ska ha? Hade jag kunnat ha de långa hade det blivit bruna eller svarta men nu med korta så är även vita aktuellt. O_o

Hur ska jag tänka? Kommer ju ha dem i många år och de ska funka både på lekplatsen och på jobb (kontor). Kommer troligtvis enbart ta jeans och stickad tröja till + antingen regnkappa eller tjockare väst beroende på väder.

För mig handlar det om att jag varit sjuk flera år och lagt på mig. Jag är för tung för min kropp ska må bra. Och för att jsg ska kunna göra mitt fysiska jobb bra.

Och jag kommer gå ner. Då vill jag inte köpa för mkt som sen måste bort.

Jag går utan prob på stranden i bikini tex.

Men med den här vikten ändras min kroppsform så att jag som annars kan ha det mesta knappt hittar ngt.
Jag får för stora bröst främst.
Det var inte riktat till dig, eller någon i denna tråd generellt, utan bara ett påpekande över hur kläder typ faktiskt inte är till för att passa.. Någon.
Vill inte vrida denna (min egna ^^) OT-diskussion till en kroppsrelaterad diskussion om hur, varför man ser ut som man gör då min idé med mitt inlägg var att belysa klädutbudet, INTE våra kroppar. Det är bara intressant att i en tråd med vad man ser fram emot att shoppa i höst dyker upp inlägg på inlägg med kommentarer om hur "fel" ens kroppar är.

Har rensat ur garderoben på kläder jag inte använder. Mest för små toppar och t-shirts. Har beställt en ny topp (rea) Day Birger et Mikkelsen, Day refreshing.
På tal om gummistövlar har jag ett par Hunter i färgen Navy brit. Står mest, så kanske nåt man bör sälja.

När brukar förresten höstkollektionerna dyka upp på typ Lindex/H&M? :)
När jag jobbade i butik fick vi Pre-fall i typ början på Juli och Fall början/mitten på Augusti, vi hängde fram den lite beroende på hur mycket sommar-rea som var kvar så det kan nog skifta lite mellan butiker. Men jag hoppas snart! Jag älskar höstmode:)

/

Jag ska leta baddräkt ordentligt! Jag har en bikini som jag köpte för några veckor sedan som sitter okej och den får följa med. Ett par större lite draperade bikinitrosor i större storlek än jag har för att jag verkligen vill undvika att det "väller över" mer än nödvändigt. Hon i kassan frågade mig om jag verkligen skulle ha dem haha. Det känns som det svåraste, jag vill att baddräkten ska hålla in och forma men inte att det ska innebära att det blir en skarp "kant" där tyget slutar av fett. Typ seamless borde finnas i baddräkt...

Funderar på denna
http://m.hm.com/se/product/21854?article=21854-G&variant=044

Eller denna

https://www.twilfit.se/bad/favoriter/baddrakt-diana-balena/

Eller ngt liknande
Jag har en baddräkt som liknar den från Twilfit(köpte min på Change), den modellen är superfin! Jag är en 44 just nu och känner mig supersnygg i den:) Blir inga kanter av den.

Jag har inte riktigt kommit på vad jag vill ha för kläder i höst, men nya klänningar står garanterat på listan :D och ett par snygga stövlar med låg klack att ha till vardags... Är superförtjust i Sko-forums skor men det är lite för hög prisklass just nu :(
Perfekt med den här tråden så man får lite inspiration :)

HIttade denna klänning på Zara och måste nog testa den imorgon. Tänker mig den med stora blingiga guldiga smycken. Återstår att se om den är snygg IRL...

7935610500_1_1_1.jpg

Dessa örhängen var snygga också!

1856215050_2_1_1.jpg

Köp byxor från Rodebjer! Det är de enda byxor jag kan ha. Sini är en modell med hyfsat hög midja, men vida ben. Har inte sett dom sitta dåligt på någon, oavsett kroppsform!
Dock kan du kanske behöva lägga upp dom lite på längden, mina sitter bra med klackar..

Tror du verkligen det? Ser du över huvud taget några som är omkring 166 cm, har en rund mage och inte så förfärligt långa ben? :p Jag är i akut behov av snyggare byxor, har annars alltid klänning när jag inte är friluftsklädd.

Boots/stövletter och strumpbyxor. Jag har ramlat in på kjol/klänningar. Då funkar inte mina fula joggingskor längre och i höst behöver jag nog ha något på benen under.

Tror du verkligen det? Ser du över huvud taget några som är omkring 166 cm, har en rund mage och inte så förfärligt långa ben? :p Jag är i akut behov av snyggare byxor, har annars alltid klänning när jag inte är friluftsklädd.

Ja!! :D Har du möjlighet att testa dom i ngn butik? Rodebjer har många återförsäljare runt om i landet!

Ja!! :D Har du möjlighet att testa dom i ngn butik? Rodebjer har många återförsäljare runt om i landet!

Låter hoppfullt, även om jag har mina vaga aningar om att jag kommer motbevisa dig. :p Alltså jag vill inte det, jag behöver finbyxor, som det skulle bli i mitt fall, men jag passar fan aldrig i byxor. Ska masa mig in till city nån dag den här veckan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 609
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter