Klädinköp

Fråga på temat "rensa ut". Hur gör ni med grejer som ni fått i present men som antingen inte passar så bra eller som ni helt enkelt inte känner att ni kan använda? Har fått en del av mamma i present som jag aldrig använder för att... ja... Vad gör man? Generellt sett gör jag mig inte av med presenter, så gör man bara inte, om det nu inte är så att det är sönder och inte kan lagas såklart, men det är något annat.

Haha @Gimlan och @Dressyrtjejen_97 jag hade faktiskt en stylistkund häromdagen! Men jag är ingen stylist och har inte så mkt tid heller. Jag tror på att experimentera fram sin personliga stil! Som @Aliche sa så handlar ju allt om att vara bekväm i sin stil, samtidigt som jag tror att det kan vara bra att utmana sig själv lite då och då!

Ang basplagg har jag märkt att jag ofta till vardags känner mig bekväm i kjol och blus! Vill jag "klä ner mig" men ändå inte känna mig jättetråkig kör jag oftast en svart enkel kjol tillsammans med en överdel i färg. Typ såhär:

hair2.jpg

Annars hittade jag denna fantastiska yllekjol som jag kommer att ha till ALLT i vinter! Kombinerar den gärna till färgglada blusar och den funkar faktiskt till ALLT! :D

back4.jpg

Haha @Gimlan och @Dressyrtjejen_97 jag hade faktiskt en stylistkund häromdagen! Men jag är ingen stylist och har inte så mkt tid heller. Jag tror på att experimentera fram sin personliga stil! Som @Aliche sa så handlar ju allt om att vara bekväm i sin stil, samtidigt som jag tror att det kan vara bra att utmana sig själv lite då och då!

Ang basplagg har jag märkt att jag ofta till vardags känner mig bekväm i kjol och blus! Vill jag "klä ner mig" men ändå inte känna mig jättetråkig kör jag oftast en svart enkel kjol tillsammans med en överdel i färg. Typ såhär:

hair2.jpg

Annars hittade jag denna fantastiska yllekjol som jag kommer att ha till ALLT i vinter! Kombinerar den gärna till färgglada blusar och den funkar faktiskt till ALLT! :D

back4.jpg
Problemet är att jag skiter i kläder, men behöver se lagom tjänstemannamässig ut OCH synas. Jobbig komb. Men kjol är standard, borde ha mer piffiga toppar/blusar.

Jag tycker tyvärr att det är extremt tråkigt med kläder. Och tråkigt att köpa dem. Jag har vanligtvis mina kläder tills jag slitit ut dem, just därför. Men jag behöver verkligen ett par jeans av någorlunda prydligt slag. Och jag tror att jag behöver ett par boots eller kängor eller nåt. Jag ska inventera garderoben lite nu nån dag. Troligen behöver jag även underkläder och strumpor, för jag kastar gamla och trasiga ideligen just nu.

Problemet är att jag skiter i kläder, men behöver se lagom tjänstemannamässig ut OCH synas. Jobbig komb. Men kjol är standard, borde ha mer piffiga toppar/blusar.

Kolla Rodebjer? Många av mina vänner som jobbar som typ jurister odyl där de behöver hålla en viss "standard" (alltså inte kan gå helt loco :angel: ) kör den grejen! Annars kan ju både HM trend och Zara ha budgetvarianter! Satsa på en svart kjol som sitter BRA och du känner dig bekväm i! Den kan du sedan köra till ALLT!

Jag tycker tyvärr att det är extremt tråkigt med kläder. Och tråkigt att köpa dem. Jag har vanligtvis mina kläder tills jag slitit ut dem, just därför. Men jag behöver verkligen ett par jeans av någorlunda prydligt slag. Och jag tror att jag behöver ett par boots eller kängor eller nåt. Jag ska inventera garderoben lite nu nån dag. Troligen behöver jag även underkläder och strumpor, för jag kastar gamla och trasiga ideligen just nu.

Jag tycker att det är svårt med jeans. Dels är det inte riktigt min stil, men det är så jäkla svårt att hitta snygga som passar om man är kurvig. Och nej "jeggings" och dyl är inte aktuellt! ;)
Hittade för ett par år sedan ett par vintage Levis från 90-talet som satt PERFEKT på mig. Har aldrig skett under mitt 35-åriga liv. Tyvärr är de nu en storlek för små..
Min kollega hittade dock ett par riktigt fina på Filippa K tror jag att det var. Hon är också kurvig men LÅNG..

Fråga på temat "rensa ut". Hur gör ni med grejer som ni fått i present men som antingen inte passar så bra eller som ni helt enkelt inte känner att ni kan använda? Har fått en del av mamma i present som jag aldrig använder för att... ja... Vad gör man? Generellt sett gör jag mig inte av med presenter, så gör man bara inte, om det nu inte är så att det är sönder och inte kan lagas såklart, men det är något annat.
Jag skickar till klädinsamling/lämnar till släkten som får prova. Förut sparade jag, men ser hellre att det kommer till användning hos nån än att det bara ligger hos mig.

Jag skickar till klädinsamling/lämnar till släkten som får prova. Förut sparade jag, men ser hellre att det kommer till användning hos nån än att det bara ligger hos mig.

Jag brukar köra vin/klädbytar-kvällar :D Har många kompisar som jobbar som stylister och de brukar ha massa fint!

Jag har nog allt jag behöver till hösten tror jag. Ska köpa ett (eller två) par nya byxor, av en modell jag redan har men som blivit slitna. Det är från hm, superstretch leggings som ser ut som jeans. Kostar fantastiska 149 kr :D. Tyvärr fanns inte min storlek i mer än nån färg när jag kollade online häromdagen.

Åh Gud! Jag har hur mycket kläder som helst. Dessvärre är jag för tjock för de flesta nu.
Och jag vet inte riktigt om jag vill köpa ny garderob om jag nu går ner till normalvikt snart.

Men jag behöver iaf lite mer kläder jag kan ha tills jag blivit smalare.

Så jag måste köpa några nya BH:ar, ngt par jeans till, någon snygg kjol eller två, fler blusar/toppar och en regnjacka.

Och mer ridkläder/stallkläder i den strl jag har nu.

Jag längtar dock tills jag når min normalvikt. Då kan jag ha så många mer olika plagg och kommer nog shoppa loss lite. Men det dröjer nog lite IOM att jag inte tänker svälta mig eller hetsträna. Men då ska jag handla!

Gah. Det trista med att ha en lite *"annnorlunda" kropp är att man absolut itne kan beställa något som helst från nätet.

Jag har väldigt kort överliv. Helt platt men bred rumpa och bara ett bröst. Plus rejäla överarmar.... Rumpan gör att jag nästan alltid får kommentarer när jag köper trosor. Kvinnan i kassan frågar i 99 fall av 100 om jag är helt säker på storleken.

Jag måste prova och få saker passar. Jag kan se något på galgen och gilla det men när det kommer på ser jag ut som nåt från tivoli.

Exmaken var inte modellsmal precis men hade en kropp som var exakt gjord efter storleksmodellen. Hittade man något snyggt i hans storlek så var det bara att köpa och det satt perfekt. Livet är jäkligt orättvist. :meh:

Drömmer om att ha lager på lager-kläder och långa koftor eller kavajer. Men det finns sällan.
Plus att mycket är i trikå just nu. Trikå när man har generösa valkar är inte att tänka på.

Så - egentligen vet jag vad jag vill ha men det finns inte i affärerna.....

Haha tack! :D :bow:
Folk brukar utbrista: "men fyfan vem skulle köpa detta??" och jag bara "jo men jag har hela kollektionen" :angel::laugh:

På den tiden jag var mer intresserad och hade tid till det så fick jag också ofta höra sånt.
Jag var rätt förtjust i att missmatcha mönster, färger material och stilar.
Men det var ibland folk som tyckte att de själva skulle velat våga/kunna sånt och tyckte det blev en cool mix.

Idag är jag mer tråkig. Hinner och orkar liksom inte.
Men fick lite feeling nu när jag inte bara ska jobba häst. Så när jag blir smal igen så jäklar!

Drömmer om att ha lager på lager-kläder och långa koftor eller kavajer. Men det finns sällan.
Plus att mycket är i trikå just nu. Trikå när man har generösa valkar är inte att tänka på.

Så - egentligen vet jag vad jag vill ha men det finns inte i affärerna.....

Jag älskar lager på lager!!! Trikå har jag typ aldrig, känns inte lyxigt och dessutom är det ett så sjukt osmickrande material tycker jag!
Jag tänker mig dig i en cool funky kulturtants-stil! Pratade precis med min foto-kille och sa att jag tänkte köra en Gudrun Sjödén-klänning imorgon på plåtning. Han var MYCKET skeptisk! ;) Vet inte om det är åldern eller vad men jag känner mig som en kvinna som kör lager på lager, mönstermixar, har röda glasögon, dricker vin har femton katter och går på bokcirklar :D

Jag älskar lager på lager!!! Trikå har jag typ aldrig, känns inte lyxigt och dessutom är det ett så sjukt osmickrande material tycker jag!
Jag tänker mig dig i en cool funky kulturtants-stil! Pratade precis med min foto-kille och sa att jag tänkte köra en Gudrun Sjödén-klänning imorgon på plåtning. Han var MYCKET skeptisk! ;) Vet inte om det är åldern eller vad men jag känner mig som en kvinna som kör lager på lager, mönstermixar, har röda glasögon, dricker vin har femton katter och går på bokcirklar :D
Min bästa vän har till och med varit Gudrun Sjödén-modell.....

Själv har jag aldrig testa nåt. Mest för att min kompis stil inte är min stil. Men vem vet. En vacker dag......

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 609
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar