Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Morgondagens köp blir en By Malina-blus med öppen rygg och en By Malina-Scampi bikini inför semesterresan
Fråga på temat "rensa ut". Hur gör ni med grejer som ni fått i present men som antingen inte passar så bra eller som ni helt enkelt inte känner att ni kan använda? Har fått en del av mamma i present som jag aldrig använder för att... ja... Vad gör man? Generellt sett gör jag mig inte av med presenter, så gör man bara inte, om det nu inte är så att det är sönder och inte kan lagas såklart, men det är något annat.
Jag har ändrat det tänket. Förut kunde jag se riktigt märkliga plagg och tänka "Vem sjutton skulle köpa det här?! Det GÅR ju inte att få snyggt!". Nu tänker jag alltid "Jösses, det där är sånt där som bara @tornblomma kan ha" (och allt som oftast får jag senare se henne på bild med just det plagget på sig, och det ser alltid skitsnyggt ut)Haha ibland går jag runt i affärer och undrar vem som köper dessa märkliga plagg. Sen ser jag din Instagram (jag följer dig, du vet inte vem jag är hehe) och så lyckas du alltid passa ihop det så himla bra.
Hahaha jag ska också börja tänka så.Jag har ändrat det tänket. Förut kunde jag se riktigt märkliga plagg och tänka "Vem sjutton skulle köpa det här?! Det GÅR ju inte att få snyggt!". Nu tänker jag alltid "Jösses, det där är sånt där som bara @tornblomma kan ha" (och allt som oftast får jag senare se henne på bild med just det plagget på sig, och det ser alltid skitsnyggt ut)
Tycker det är så roligt för din och min stil kunde inte varit mer olika men att se dina outfits får mig alltid på så bra humörHaha tack!
Folk brukar utbrista: "men fyfan vem skulle köpa detta??" och jag bara "jo men jag har hela kollektionen"
Jeans har jag alltid, när jag inte har ridbyxor, i stort sett. Jag har lite svårt att hitta byxor som sitter bra överlag. När det gäller ridbyxor finns just nu ett dyrt och ett mer plånboksvänligt märke som jag tycker funkar. Hittar jag jeans jag gillar, köper jag gärna 2-3 par på en gång. Men jag är mer priskänslig när det gäller civila kläder än ridkläder, eftersom funktionskraven är rätt låga på mina civila kläder. Jag sitter, står och går i dem, i stort sett.Jag tycker att det är svårt med jeans. Dels är det inte riktigt min stil, men det är så jäkla svårt att hitta snygga som passar om man är kurvig. Och nej "jeggings" och dyl är inte aktuellt!
Hittade för ett par år sedan ett par vintage Levis från 90-talet som satt PERFEKT på mig. Har aldrig skett under mitt 35-åriga liv. Tyvärr är de nu en storlek för små..
Min kollega hittade dock ett par riktigt fina på Filippa K tror jag att det var. Hon är också kurvig men LÅNG..
En sådan kvinna trodde jag i min ungdom att jag skulle bli!Jag älskar lager på lager!!! Trikå har jag typ aldrig, känns inte lyxigt och dessutom är det ett så sjukt osmickrande material tycker jag!
Jag tänker mig dig i en cool funky kulturtants-stil! Pratade precis med min foto-kille och sa att jag tänkte köra en Gudrun Sjödén-klänning imorgon på plåtning. Han var MYCKET skeptisk! Vet inte om det är åldern eller vad men jag känner mig som en kvinna som kör lager på lager, mönstermixar, har röda glasögon, dricker vin har femton katter och går på bokcirklar
@nyponros Har samma problem!
Förutom att man (jag/du) behöver jobba på ens självkänsla, så köp en lite mer täckande badräkt?
I år när jag var på semester så badade jag i matchande hipsters och linne, känner mig inte alls bekväm med att visa så mycket hud/ kropp. Det var ingen som sa något om det.
Har länge tänkt att jag ska köpa en snygg/ gammaldags modell av badräkt.
Har jag väl blivit brun så känner mig av någon anledning mer tillfreds, känns som om inte alla ens skavanker syns.
Den från twilfit har jag själv varit inne på. Sedan om man tittar på bikinis 50/60-tals stuk, så är det oftast ordentliga trosor och en bh som passar större byst./
Jag ska leta baddräkt ordentligt! Jag har en bikini som jag köpte för några veckor sedan som sitter okej och den får följa med. Ett par större lite draperade bikinitrosor i större storlek än jag har för att jag verkligen vill undvika att det "väller över" mer än nödvändigt. Hon i kassan frågade mig om jag verkligen skulle ha dem haha. Det känns som det svåraste, jag vill att baddräkten ska hålla in och forma men inte att det ska innebära att det blir en skarp "kant" där tyget slutar av fett. Typ seamless borde finnas i baddräkt...
Funderar på denna
http://m.hm.com/se/product/21854?article=21854-G&variant=044
Eller denna
https://www.twilfit.se/bad/favoriter/baddrakt-diana-balena/
Eller ngt liknande
@nyponros måste bara tillägga att det är många som tycker att det är jobbigt just att gå i bikini, även smala personer. Alla har vi "skavanker" som vi troligen tänker mest på själv!
Min kompis är 1.75 och väger 45 kilo. Hon hatar att visa sig pga att hon ser så utmärglad ut. Folk pratar bakom hennes rygg om att hon har ätstörningar.. och hon har komplex för att hon inte har några former alls.