Klädinköp

har alldeles för mycket kläder i fel storlek, så mitt mål är att inte köpa fler kläder utan jobba på att komma i de kläder jag redan har :o
Måste dock kanske köpa ett par övergångsjeans eftersom jag precis fått slänga ut två par....

Lite OT kanske men har skrattat halva dagen åt denna:

friend-its-just-gonna-be-a-casual-event-no-need-26346175.png

Jag håller på att storrensa min garderob (mycket terapeutiskt efter mitt förhållande tog slut!) Och sparar bara sånt som jag verkligen använder, allt "bra att ha" och "det kanske passar igen snart" ryker.
Jag har precis investerat i nya svarta jeans, ny svart skinnjacka (fusk), 2 randiga skjortor och en draperad kofta i fuskmocka.
Har intentionen att skapa en stilren och väldigt användbar och mix-vänlig garderob och sen komplettera inför varje säsong med färre nyckelplagg som typ kavajer i accentfärger, kappor/jackor, skor, smycken osv. Men att man behöver byta ut mindre antal plagg och att man alltid har nåt att ta på sig!
Det är tanken :)
Ska dessutom sätta upp fler hyllor (med någon form av belysning) att ha alla mina snygga skor på så jag ser allt jag har, nu är de inklämda i en skohylla och jag tar mest samma par.. Ska också fixa bättre och snyggare förvaring för väskor och smycken, huller om buller i glasskålar är inte speciellt effektivt..

Jag håller på att storrensa min garderob (mycket terapeutiskt efter mitt förhållande tog slut!) Och sparar bara sånt som jag verkligen använder, allt "bra att ha" och "det kanske passar igen snart" ryker.
Jag har precis investerat i nya svarta jeans, ny svart skinnjacka (fusk), 2 randiga skjortor och en draperad kofta i fuskmocka.
Har intentionen att skapa en stilren och väldigt användbar och mix-vänlig garderob och sen komplettera inför varje säsong med färre nyckelplagg som typ kavajer i accentfärger, kappor/jackor, skor, smycken osv. Men att man behöver byta ut mindre antal plagg och att man alltid har nåt att ta på sig!
Ska dessutom sätta upp fler hyllor (med någon form av belysning) att ha alla mina snygga skor på så jag ser allt jag har, nu är de inklämda i en skohylla och jag tar mest samma par.. Ska också fixa bättre och snyggare förvaring för väskor och smycken, huller om buller i glasskålar är inte speciellt effektivt..

Det är så skönt att få undan och skapa ordning!!!

Själv flyttade jag mitt kök in i vardagsrummet (så det är nu vardagsrum och kök i samma) för att få mer klädförvaring :angel: Dåvarande köket är alltså nu... garderob :rofl:

Det är så skönt att få undan och skapa ordning!!!

Själv flyttade jag mitt kök in i vardagsrummet (så det är nu vardagsrum och kök i samma) för att få mer klädförvaring :angel: Dåvarande köket är alltså nu... garderob :rofl:
Jag önskar att min hyresrätt var en bostadsrätt (utan att jag behövde betala för den dock..) så jag kunde göra om här hemma!

Gah.

jag kommer att behöva köpa byxor. Har svällt med vätska så att det enbart är "fladderbyxor" som funkar. Alla mina tidigare byxor sitter som korvskinn och det är både otäckt och fult.

Så detta året blir det nya kläder som sitter löst.

Vill hitta kläder i färg! De vanligaste kedjorna är normalt så fega och utsläade. Hittar något emellanåt bara. Fann en orange och blommig klänning på HM och den bara älskar jag.

Jag har mina kläder länge. Så det behöver vara "rätt" när jag köper.

Gah.

jag kommer att behöva köpa byxor. Har svällt med vätska så att det enbart är "fladderbyxor" som funkar. Alla mina tidigare byxor sitter som korvskinn och det är både otäckt och fult.

Så detta året blir det nya kläder som sitter löst.

Vill hitta kläder i färg! De vanligaste kedjorna är normalt så fega och utsläade. Hittar något emellanåt bara. Fann en orange och blommig klänning på HM och den bara älskar jag.

Jag har mina kläder länge. Så det behöver vara "rätt" när jag köper.

Köp byxor från Rodebjer! Det är de enda byxor jag kan ha. Sini är en modell med hyfsat hög midja, men vida ben. Har inte sett dom sitta dåligt på någon, oavsett kroppsform!
Dock kan du kanske behöva lägga upp dom lite på längden, mina sitter bra med klackar..

Köp byxor från Rodebjer! Det är de enda byxor jag kan ha. Sini är en modell med hyfsat hög midja, men vida ben. Har inte sett dom sitta dåligt på någon, oavsett kroppsform!
Dock kan du kanske behöva lägga upp dom lite på längden, mina sitter bra med klackar..
Låter lovande! Jag har konstant för korta byxben. Har minimalt kort överkropp och överlånga ben.

Är högt kluven som de säger här i trakten :rofl:

Ska kolla. Får leta upp en butik som säljer. :up:

Låter lovande! Jag har konstant för korta byxben. Har minimalt kort överkropp och överlånga ben.

Då borde de vara perfekta för dig! Jag och E har exakt samma byxor i samma storlek. På mig sitter de i midjan, lite tight över rumpan och sen går de ut i vida ben. Mkt smickrande för figuren. På E som är lång modell ala catwalk och supertunn så är de helt vida hela vägen, även över rumpan men sitter snyggt på höften. Som sagt, alla jag sett har klätt i denna modell!

Låter som den rensning jag gjort. Har iofs kvar för små kläder (nerpackat) eftersom jag precis fått barn och tänkte komma tillbaka i den storleken igen. Men oavsett storlek har jag bara sparat kläder jag verkligen känner mig fin i. Alla kläder med fel passform, ful färg, dåliga panikinköp eller liknande har åkt ut. Tror 2 tredjedelar åkte ut.

Jag ska inte köpa något. Ska. Inte. Köpa. Något. Garderoben är överfull, hinner inte använda allt. Garderobsrensning påbörjad, hej Erikshjälpen, hejsan Tradera... :)

Å visst handlade jag lite mera kläder förra veckan, när jag besökte den större staden. BH (som var det enda som behövdes), byxor, två toppar. Och en överljuvlig jacka/kavaj som hade kostat en förmögenhet men nu var det 70% rabatt såatteh. GAH!

Jag har hittat jeans med långa ben men har gett upp på kostymbyxor och kommer börja sy egna sen när föräldraledigheten närmar sig slutet. Har redan sytt några kjolar och håller på med en klänning till ett bröllop. :up:
Så mycket kläder jag till slut har tvingats panikköpa och mått dåligt i för att de är för korta. :( Ankellånga byxor och kortkorta kjolar blir nu ett minne blott. :)

Allt ligger just nu på min säng och över stolar men jag har 3 högar:

* Behålla, sånt som passar nu och som jag känner mig fin i och sånt jag faktiskt använder!
* Göra av med, allt som inte passar längre och som jag behållit för det är "säkert bra och ha" och "jag gillade den av sentimentala skäl men jag kan inte riktigt komma ihåg varför" eller sånt som jag köpt för jag har tänkt att jag ska vara cool och annorlunda men som aldrig har blivit använt. Ever.
* Spara, sånt som jag verkligen älskar men som inte riktigt passar just nu, men som inte krävs mer än -1 storlek för att passa igen m.a.o sånt som inte kräver en helt ny kropp för att funka.

Det blir så tydligt vad jag faktiskt gillar för kläder, vad jag passar i och vad jag använder. Det är ingen idé att försöka tvinga sig på nån stil som inte är jag. Det blir inte bra och inte använt!
Att vara bekväm i sin stil behöver inte betyda att man är tråkig.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 609
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar