Jag har ibland klädbekymmer de luxe. Jag HATAR att köpa kläder till mig själv! Får fan nästan ångest av att gå i klädaffärer och plocka ut vad som ska med in i provhytten för att inte få följa med hem ändå. För när jag är färdigprovad är jag på så dåligt humör att jag inte vill se skiten ens. Min barbapapakropp är helt fucked up. Storlekarna är för stora på vissa ställen och för trånga på andra ställen (som armarna). Osv i det stuket. Jag ser tydligen inte ut som andra gör?

Skulle aldrig ta med mig nån som smakråd, för min egen och andras mentala hälsas skull ;) Enda gången jag trivs är när jag köper sportkläder :)

Däremot är jag väldigt förtjust i att handla kläder till dom andra i familjen. Då är det riktigt roligt. Men så har dom riktigt smala kroppar allt passar på.
Oh, känner igen det! Att handla till barnen 'älskar jag, de är så fina i allt och det är så kul att kunna välja ut en massa, speciellt på REA! Men till mig själv rotar jag igenom och hittar nåt bara för att, provar och tar en större storlek och hoppas den passar, betalar och går :D

Jag gillar ...hur ska jag beskriva min smak? Säger jag hippie så passar det nog inte in riktigt, lite för mycket. Vintage gillar jag. Lilla huset på prärien-stuket gillar jag. Spets? Ja jag vet inte. Den klänningen jag visade är ju lite i spets och så. Och så vit, det är fint. Svårt att hålla rent dock!

Och allt detta krockar med grova kängor med stålhätta, jeans eller liknande och skjorta, lite militär över det, klädde mig så som tonåring.

Och det krockar med skjorta, jeans och boots, ni vet sånna med fint snirkligt mönster på a la western och så hatt på det.

Klänning är med andra ord inte min grej egentligen, har aldrig passat min personlighet, även om jag har haft kropp en gång i tiden som kunnat bära upp sånt jättefint p.g.a. min midja och höfter. Jag vet att jag som 20 åring bar en vit figursydd klänning med en stor blå blomma längs ena sidan när jag träffade min make första gången. Var nog därför han valde att gifta sig med mig! :o Men det var innan barn och innan hormonerna började bråka med mig och innan jag gick upp i vikt och innan jag fick beskedet att jag inte kommer kunna gå ner i vikt av egen maskin p.g.a. mina hormoner som inte samarbetar.

Japp, just nu i klänningdjungeln och önskan om att vara fin som alla andra:arghh::arghh: så är jag lite bitter! det går över när klänningönskan lagt sig och jag inte har ägglossning mer och försöker mig på att vara kvinnlig :D:p:o
 
Japp, jag har inte hunnit fly ännu tyvärr ;)

Det ska vara rätt kläder till rätt prislapp också och där går det bet lite grann tycker jag. Varför är det alltid så?

Visst kan man se fin ut även som tjock och så, det är det som är så konstigt, jag blir så imponerad när det är en tjock person som är så fint klädd!

Enklaste är ju att prova kläder tex i ett shoppingcenter för att se vilka modeller man passar i.
När man klurat ut vilka modeller som generellt går hem så sätter man sig vid datorn och letar på rea alt ebay och liknande.
Då kan man komma undan ruskigt billigt :)
 
Tack för tipset!

Jag är dock hiskeligt ointresserad av skor egentligen och äger två par gympadojor (varav det ena paret två månader gamla har en uppsliten sula så jag halkar så de används inte)och ett par stallskor. Snart ett par sandaler från jobbet, och känner att jag inte behöver fler egentligen.

Examensmiddag är det enda festliga jag ens kommer gå på på evigheter så det känns onödigt. Tycker du att jag är negativ? Ledsen för det, men min budget tillåter inte utsvävningar heller och jag har sedan barnsben vuxit upp med att köpa så billiga skor som möjligt. Mina gympaskor har jag givit 99 kr för på rea och stallskorna 149 kr, det är lagom pris för ett par dojjor :D

Så förlåt om jag uppfattas negativ, det är faktiskt inte meningen.

Jag gillar dock klänningen som Gnist, tror jag, la in och som pulkaskurken tyckte var fin :D
Jag gillar vita kläninngar, det matchar min lite mörkare hudfärg bra :D Om man får skriva så? :o

Jag tror jag måste gå till HM trots allt, de skorna (ballerinamodell) som min vän köpte är jättefina, säkert billiga och jag skulle önska att de passade mig. Måste testa, får inte bli besviken när de inte gör det dock. Måste gå till KapAhl och testa den klänningen där, kanske passar jag den, under har ju skett här i världen, se på Jesus :D

Gillar du inte att klä upp dig?
Tänker att man kan ju skapa tillfällen att vara fin på.
För mig ger det iaf ett lyft för självkänslan att känna mig fin i fina kläder så jag ser till att skapa såna tillfällen.

En fundering, får du inte hiskeligt ont i fötterna/benen/ryggen av så billiga skor?
Tänker att så billiga skor sällan är så bra uppbyggda.

Varför skulle man inte få säga att man har mörk hud? O_o

Hoppas att klänningen och skorna passar :)
Hoppas även att du visar en bild på dig finklädd, vore så kul att se slut resultatet :)
 
Det bästa är ju att gå till en butik där det finns vettiga storlekar för dig, be om hjälp att få prova och hitta en stil som passar dig. När du provat klart säger du att du vill gå hem och fundera lite, och så gör du det.

Att ha ett par finare skor i garderoben kanske ändå kan vara något att fundera på inför framtiden, för att kunna klä upp sig. Det behöver ju inte vara högklackat, ballerina i någon användbar färg med ett par inlägg kan fungera nog så bra och vara bekväma.
 
Enklaste är ju att prova kläder tex i ett shoppingcenter för att se vilka modeller man passar i.
När man klurat ut vilka modeller som generellt går hem så sätter man sig vid datorn och letar på rea alt ebay och liknande.
Då kan man komma undan ruskigt billigt :)
Men det tar ju tiiiid. Tänk om jag fastnar för något :D Alltså i affären :D Fan att jag inte kan åka i väg i dag! Kanske kan sluta lite tidigare i morgon så jag hinner in om kapahl... hm får fråga pluggkamraten i morgon....
 
Men det tar ju tiiiid. Tänk om jag fastnar för något :D Alltså i affären :D Fan att jag inte kan åka i väg i dag! Kanske kan sluta lite tidigare i morgon så jag hinner in om kapahl... hm får fråga pluggkamraten i morgon....

Allt tar tid ;)
Sen när du gjort grundarbetet så vet du ju vad du ska leta efter :)

Ibland hittar man ett plagg som man bara älskar och då får man överväga om det går att planera om budgeten för att lösa problemet.
 
Gillar du inte att klä upp dig?
Tänker att man kan ju skapa tillfällen att vara fin på.
För mig ger det iaf ett lyft för självkänslan att känna mig fin i fina kläder så jag ser till att skapa såna tillfällen.

En fundering, får du inte hiskeligt ont i fötterna/benen/ryggen av så billiga skor?
Tänker att så billiga skor sällan är så bra uppbyggda.

Varför skulle man inte få säga att man har mörk hud? O_o

Hoppas att klänningen och skorna passar :)
Hoppas även att du visar en bild på dig finklädd, vore så kul att se slut resultatet :)
Nej, jag känner mig så malplacerad liksom. sitter just nu med en tunika som lyfter och pressar brösten lite och det känns lite obekvämt även om jag vet att tight över just brösten passar mig, säger folk. Men jag går och drar i den hela tiden. Men i dag har jag givit mig fan på att använda den faktiskt, det bara ÄR så :D Men jag känner mig inte fin i fina kläder, jag kan på något vis inte klä mig fint, om du förstår hur jag menar? Lite som att klä upp en gris.

Nej varken fötterna eller ryggen värker p.g.a. skorna. Vet att jag har hemskt ont i fötter, ben och ryggen när jag jobbat men det är så med alla skor så jag tror det är rörelser och golvet kanske som mina fötter inte fixar. Betonggolv med plastmatta, inget konstigt egentligen, men alla skor jag haft inklusive jobbets får mina fötter och kropp att värka, detta trots att jag kan vandra omkring i en stad eller grusväg hur långt som helst utan värk annars.
 
Senast ändrad:
Allt tar tid ;)
Sen när du gjort grundarbetet så vet du ju vad du ska leta efter :)

Ibland hittar man ett plagg som man bara älskar och då får man överväga om det går att planera om budgeten för att lösa problemet.
Jag vet, vilket mög med för lite tid på dygnet! ;)

Du har en poäng! Ska kolla in det faktiskt!
 
Enklaste är ju att prova kläder tex i ett shoppingcenter för att se vilka modeller man passar i.
När man klurat ut vilka modeller som generellt går hem så sätter man sig vid datorn och letar på rea alt ebay och liknande.
Då kan man komma undan ruskigt billigt :)

Ja det går faktiskt att göra riktiga klipp på ebay och Tradera. Tradera är lite farligt för mig för hittar så mycket kul där. Det bara dyker upp och oftast behöver jag inte sitta och leta.
Förutom klänning har jag fyndat Ecco snaeakers, en antik kina tallrik och en handknuten matta de senaste dagarna:)
 
Det bästa är ju att gå till en butik där det finns vettiga storlekar för dig, be om hjälp att få prova och hitta en stil som passar dig. När du provat klart säger du att du vill gå hem och fundera lite, och så gör du det.

Att ha ett par finare skor i garderoben kanske ändå kan vara något att fundera på inför framtiden, för att kunna klä upp sig. Det behöver ju inte vara högklackat, ballerina i någon användbar färg med ett par inlägg kan fungera nog så bra och vara bekväma.
Mja, varför skulle jag ha finskor så att säga? Det händer så sällan jag går på festligheter och klär upp mig. Vet inte när det sker nästa gång, typ aldrig i livet kanske :D

Jag vet inte, är jag en sådan person? Jag vet inte vad jag är.....
 
Tradera är livsfarligt! Många roliga grejor, och några av mina favoritkläder all-times har jag köpt där för under 100-lappen inkl. frakt.
Där kanske är någon typ vintageaktig klänning.....

Nej fan, jag ska ju göra skolarbete, har såååååååå mycket att göra och så sitter jag och glor kläder. Ajsing bajsing på mig ;) :D

Farligt, JA! :D
 
Nej, jag känner mig så malplacerad liksom. sitter just nu med en tunika som lyfter och pressar brösten lite och det känns lite obekvämt även om jag vet att tight över just brösten passar mig, säger folk. Men jag går och drar i den hela tiden. Men i dag har jag givit mig fan på att använda den faktiskt, det bara ÄR så :D Men jag känner mig inte fin i fina kläder, jag kan på något vis inte klä mig fint, om du förstår hur jag menar? Lite som att klä upp en gris.

Nej varken fötterna eller ryggen värker p.g.a. skorna. Vet att jag har hemskt ont i fötter, ben och ryggen när jag jobbat men det är så med alla skor så jag tror det är rörelser och golvet kanske som mina fötter inte fixar. Betonggolv med plastmatta, inget konstigt egentligen, men alla skor jag haft inklusive jobbets får mina fötter och kropp att värka, detta trots att jag kan vandra omkring i en stad eller grusväg hur långt som helst utan värk annars.

Även grisar är söta, ännu sötare uppklädda! ;)
Men jag förstår hur du menar, men det finns ju olika grader av uppklädd.
Lite lagom fin borde även du kunna känna dig bekväm i :)
 
Tanken var att det citerade skulle vart med i inlägget ovanför (försökte skriva "nytt försök, det citerade skulle vara med :)) men av någon anledning så händer det ibland i mina inlägg att bokstäverna går från höger till vänster och jag blev helt matt.
 
Nej, jag känner mig så malplacerad liksom. sitter just nu med en tunika som lyfter och pressar brösten lite och det känns lite obekvämt även om jag vet att tight över just brösten passar mig, säger folk. Men jag går och drar i den hela tiden. Men i dag har jag givit mig fan på att använda den faktiskt, det bara ÄR så :D Men jag känner mig inte fin i fina kläder, jag kan på något vis inte klä mig fint, om du förstår hur jag menar? Lite som att klä upp en gris.

Nej varken fötterna eller ryggen värker p.g.a. skorna. Vet att jag har hemskt ont i fötter, ben och ryggen när jag jobbat men det är så med alla skor så jag tror det är rörelser och golvet kanske som mina fötter inte fixar. Betonggolv med plastmatta, inget konstigt egentligen, men alla skor jag haft inklusive jobbets får mina fötter och kropp att värka, detta trots att jag kan vandra omkring i en stad eller grusväg hur långt som helst utan värk annars.

Det är jättemånga nu som är finklädda men med skor till av typen Converse. (Det finns billigare varianter som ser likadana ut!) Jag känner en tjej som gifte sig i rosa Converse och det var jättefint till klänningen!

Jag kan inte heller ha eleganta små skor eftersom jag har breda fotblad, som K Anka ungefär. Alla dessa nätta små Italienska damskor får jag inte ens ner tårna i. Ecco-sandaler är ungefär det finaste jag kan få på mig.......
 
Jag kan inte heller ha eleganta små skor eftersom jag har breda fotblad, som K Anka ungefär. Alla dessa nätta små Italienska damskor får jag inte ens ner tårna i. Ecco-sandaler är ungefär det finaste jag kan få på mig.......

En till med Kalle Ankafötter! Jag har breda fotblad och alla tårna slutar samtidigt. :p

Gissa hur många fin-skor jag har där det är tomt framme i tån.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 646
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp