Någon slags "body" med ben (såna som Trinny och Susannah använder sig av) för att hålla in lite granna, en bra behå, som lyfter och formar behagen. Över det en klänning (t ex den vita på bilden här i tråden) och till det en välsittande kavaj med insvängd midja... Det borde kunna skapa kurvor... Till det ett par bekväma skor, kanske sandaler eller ballerina- modell med ett par cm klack, så du får ett litet "lyft"? Något du kan tänka dig?
Du menar sandaler för kvinnor? Såna kan jag inte ha, har för breda fötter :( Får använda sådana man har på jobbet ni vet, sånna breda. Det har varit ett bekymmer hela mitt liv det här med skor. Snygga skor på damavdelningen passar inte mina fötter. senast för ett par veckor sedan provade jag skor och de gick inte ens på mina fötter! :( Bara att gå till gympadojorna och ta ett par i högen.

Det är över min budget det där med kavaj och allt, så det gäller att hitta något billigare, kavaj är i övrigt nog inte min stil förresten, kom jag på! :D
 
Tror du? :D
Jag höll på att fråga hur du vet det, men jag har ju skvallrat om att mitt hår är lockigt. Rakt till öronhöjd, därefter korkskruvar. Så jag ska inte ha det uppsatt då ;)

Nä jag tror inte, jag vet! ;) :D

Haha självklart ska du ha det utsläppt! En sån där fin klänning och ett par bekväma söta skor till :love:
Då kommer du att vara vacker som en dag :)

Hihi jag blir ju nästan kär i dig när jag ser min egen påhittade bild av hur du skulle se ut :D
 
Precis som den skärningen gör att jag ser lite större ut eftersom den döljer mage/höfter så kan den trolla bort en del kilon om man är större och speciellt om man har en sån där fördelande underklänning under skulle jag tro.

Beror lite på hur hullet är fördelat på kroppen och vad för size bysten har hur fallet blir också. Jag är rätt smal med små bröst och en hyfsat rejäl rumpa. Dessutom kort och därför väljer jag inte klänningar som smiter åt över höfter/rumpa. Ålskinnsklänningar framhäver lite väl mycket om man inte har modellkropp tycker jag personligen.
Jag gillar inte ålskinnsklänningar. Man ska verkligen ha en kropp som den är fördelaktig på. Det har inte jag.
Jag har stora bröst och breda höfter/bred och stor röv och där emellan har jag en midja också och så väger jag en jävla massa kg för mycket, som ger mig tunna-utseendet, så det gäller att hitta något som verkligen inte visar upp allt på mig.
 
Då skulle jag satsa på en modell med sån avskärning under bysten och sen att tyget "flyter ut" och sedan faller lite löst över kroppen. Inte massor med vidd, men inte heller att det sitter åt nånstans under bysten.
 
Nä jag tror inte, jag vet! ;) :D

Haha självklart ska du ha det utsläppt! En sån där fin klänning och ett par bekväma söta skor till :love:
Då kommer du att vara vacker som en dag :)

Hihi jag blir ju nästan kär i dig när jag ser min egen påhittade bild av hur du skulle se ut :D
Vad snäll du är! :)

Mina lockar döljs alltid av luvan i luvtröjorna så jag vet knappt hur jag ser ut ibland (äger ingen spegel) :D

Men din bild är inte verklighetstrogen tyvärr. ;) Söta skor till en med karlafötter finns nog tyvärr inte :D Och så får jag påminna om att karlafötterna sitter på karlaben (den kommentaren har jag fått mer än en gång...) så jag misstänker starkt att jag skulle se rolig ut snarare än söt :D
 
Då skulle jag satsa på en modell med sån avskärning under bysten och sen att tyget "flyter ut" och sedan faller lite löst över kroppen. Inte massor med vidd, men inte heller att det sitter åt nånstans under bysten.
Som den du visade nu senast?
 
Skulle nåt sånt här funka?
image1xl.jpg

Eller:
image1xl.jpg
Den översta är rätt söt, men den understa tycker jag inte alls om :)
 
Vad snäll du är! :)

Mina lockar döljs alltid av luvan i luvtröjorna så jag vet knappt hur jag ser ut ibland (äger ingen spegel) :D

Men din bild är inte verklighetstrogen tyvärr. ;) Söta skor till en med karlafötter finns nog tyvärr inte :D Och så får jag påminna om att karlafötterna sitter på karlaben (den kommentaren har jag fått mer än en gång...) så jag misstänker starkt att jag skulle se rolig ut snarare än söt :D

Hmm bor du fortfarande i Skåneland? I sånt fall vill jag släpa med dig på en shoppingrunda och visa att du visst kan vara jättesöt och riktigt vacker trots överskottskilon och karlaben!

Jag är ju själv rund, med grova ben efter att ha varit tävlingscyklist och alla år med ridning, platta breda grabb fötter har jag också.
Men även vi kan se tjusiga ut i rätt kläder så det så :D
 
Hmm bor du fortfarande i Skåneland? I sånt fall vill jag släpa med dig på en shoppingrunda och visa att du visst kan vara jättesöt och riktigt vacker trots överskottskilon och karlaben!

Jag är ju själv rund, med grova ben efter att ha varit tävlingscyklist och alla år med ridning, platta breda grabb fötter har jag också.
Men även vi kan se tjusiga ut i rätt kläder så det så :D
Japp, jag har inte hunnit fly ännu tyvärr ;)

Det ska vara rätt kläder till rätt prislapp också och där går det bet lite grann tycker jag. Varför är det alltid så?

Visst kan man se fin ut även som tjock och så, det är det som är så konstigt, jag blir så imponerad när det är en tjock person som är så fint klädd!
 
Tyvärr kostar det ju lite mer, men om det går att spara så finns ju möjligheten att köpa ett par som håller länge. Söker man på damskor och bred läst får man bl a upp Ulla Popken som har både kläder och skor för större storlekar och bredare fötter.

---
Flotta damskor extra vida och bekväma
Ulla Popkens skomode är skapat för stora kvinnor. Du kan välja bland många olika modeller – även bland stövlar med vida skaft. Här hittar du skor i stora storlekar och med bekväm lästvidd samt stövlar med skaftvidd XL.
---
 
Jag har ibland klädbekymmer de luxe. Jag HATAR att köpa kläder till mig själv! Får fan nästan ångest av att gå i klädaffärer och plocka ut vad som ska med in i provhytten för att inte få följa med hem ändå. För när jag är färdigprovad är jag på så dåligt humör att jag inte vill se skiten ens. Min barbapapakropp är helt fucked up. Storlekarna är för stora på vissa ställen och för trånga på andra ställen (som armarna). Osv i det stuket. Jag ser tydligen inte ut som andra gör?

Skulle aldrig ta med mig nån som smakråd, för min egen och andras mentala hälsas skull ;) Enda gången jag trivs är när jag köper sportkläder :)

Däremot är jag väldigt förtjust i att handla kläder till dom andra i familjen. Då är det riktigt roligt. Men så har dom riktigt smala kroppar allt passar på.
 
Tyvärr kostar det ju lite mer, men om det går att spara så finns ju möjligheten att köpa ett par som håller länge. Söker man på damskor och bred läst får man bl a upp Ulla Popken som har både kläder och skor för större storlekar och bredare fötter.

---
Flotta damskor extra vida och bekväma
Ulla Popkens skomode är skapat för stora kvinnor. Du kan välja bland många olika modeller – även bland stövlar med vida skaft. Här hittar du skor i stora storlekar och med bekväm lästvidd samt stövlar med skaftvidd XL.
---
Tack för tipset!

Jag är dock hiskeligt ointresserad av skor egentligen och äger två par gympadojor (varav det ena paret två månader gamla har en uppsliten sula så jag halkar så de används inte)och ett par stallskor. Snart ett par sandaler från jobbet, och känner att jag inte behöver fler egentligen.

Examensmiddag är det enda festliga jag ens kommer gå på på evigheter så det känns onödigt. Tycker du att jag är negativ? Ledsen för det, men min budget tillåter inte utsvävningar heller och jag har sedan barnsben vuxit upp med att köpa så billiga skor som möjligt. Mina gympaskor har jag givit 99 kr för på rea och stallskorna 149 kr, det är lagom pris för ett par dojjor :D

Så förlåt om jag uppfattas negativ, det är faktiskt inte meningen.

Jag gillar dock klänningen som Gnist, tror jag, la in och som pulkaskurken tyckte var fin :D
Jag gillar vita kläninngar, det matchar min lite mörkare hudfärg bra :D Om man får skriva så? :o

Jag tror jag måste gå till HM trots allt, de skorna (ballerinamodell) som min vän köpte är jättefina, säkert billiga och jag skulle önska att de passade mig. Måste testa, får inte bli besviken när de inte gör det dock. Måste gå till KapAhl och testa den klänningen där, kanske passar jag den, under har ju skett här i världen, se på Jesus :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 645
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp