Kl
Har inte läst hela tråden... Kolla på House of Lola, där finns tuffa kläder med plats för magar och annat. Bra material och är väldigt eftertraktade i andrahandsvärde. Jag köper kläder därifrån, använder tills jag tröttnar och säljer dem sen på tradera.köper man dem när de har erbjudanden så kan man få tillbaka stort sett hela inköpspriset. Billigare än HM!
 
Även grisar är söta, ännu sötare uppklädda! ;)
Men jag förstår hur du menar, men det finns ju olika grader av uppklädd.
Lite lagom fin borde även du kunna känna dig bekväm i :)
Jag vet inte vad lite lagom fin är, jag känner mig inte ens bekväm i att vara ofinklädd så att säga :D

Nu har jag spanat in min klänning och den passade mycket riktigt inte. Däremot gör det inget då den inte var lika snygg som på bilden faktiskt och tyget på just den gillade jag inte, jag hade känt mig varm i den trots att det knappt var något tyg att tala om! Var inom lite olika affärer och tittade och endast på indiska fanns en jag gillade men den var också för liten. köpt mig dock ett par ballerina skor och just om jag trodde så tappar jag hälarna, så jag ska köpa mig ett snyggt band av nåt slag som passar ihop med dojorna och knyta om skon och vaden/vristen eller vad den delen av benet nu kallas. Det heter ju inte "knölen" trots att jag menar där knölen är :D

Ballerinaskor blev det, men jag är itne bra på att gå med dem, så jag får nog träna lite och mina Kalle Anka fötter ser breda ut i dem, men jag får väl acceptera det....

I dag gjorde mamma mig ledsen när hon sa att jag nog bättre passar i tunika och leggings än i klänning. På vilket sätt skulle jag inte passa i klänning men i tunika och leggings i stället? Jag passar ju inte i något! Inte ens ofinklädd ju!

Jag har en klänning, fick den av min syster och den sitter väl ok på mig, jag har den ibland inne på somrarna då det är nästan 29 grader varmt i mitt hem vissa dagar, som i dag och jag behöver något svalt att vara klädd i. Den är mönstrig, vinrödrosalilaaktig i färgen och min familj utom systern jag fick den av säger att den är ful så den kan jag inte gå ut med i alla fall.

Nu vet jag inte vad jag vill ha längre. Byxor, tröja och luvtröja låter förbenat lockande :(
 
@Enya: Tror du det här är något som du tror att du skulle gilla?
https://holyclothing.com/

Jag är sämst på kläder (gillar mest camo/arbetskläder :D) men jag vet att en släkting plus en kompis med extra kilon (båda i den storlek du sa att du har) har handlat där och varit väldigt nöjda.

Tillägg: Strunta i din mamma, vi vet att du är fin :)
 
@Enya: Tror du det här är något som du tror att du skulle gilla?
https://holyclothing.com/

Jag är sämst på kläder (gillar mest camo/arbetskläder :D) men jag vet att en släkting plus en kompis med extra kilon (båda i den storlek du sa att du har) har handlat där och varit väldigt nöjda.

Tillägg: Strunta i din mamma, vi vet att du är fin :)
Där var fint! Min smak på en del märkte jag. Men lite sent nu, knappt 2 veckor kvar till middagen nu ju och jag förstår inte det där med priser och allt, jag är för trög och för trött i hjärnan för att orka sätta in mig i det. Kan tänka mig att det är lite för dyrt för min plånbok just nu. :(

Jag vill nog ha lång klänning tror jag, och inte den korta jag fastnade för förut här i tråden.
 
@Enya: Nej, jag förstår att det är för kort om tid nu men kanske någon gång i framtiden? Skulle du vilja beställa hjälper jag dig gärna, det är bara att PM:a.

De flesta klänningarna ligger kring $50 (fast en del var ju billigare), det är ca 350kr och portot strax under en hundring. Man betalar bara ett porto oavsett hur mycket man beställer (fast över $99 blir det gratis porto).
 
@Enya: Nej, jag förstår att det är för kort om tid nu men kanske någon gång i framtiden? Skulle du vilja beställa hjälper jag dig gärna, det är bara att PM:a.
Tack så mycket, det ska jag komma ihåg! Där var många fina ju! :) Speciellt en, men den är inte lika fin på tjocka misstänker jag. men fin var den :)
 
Äsch din mamma är ju bara dum! Alla är fina i rätt klänningar, tom karlar!

Men roligt att du hittade ett par fina ballerina skor iaf :)

Skulle inte tex linneklänningar kunna vara något för dig?
De har ju ofta ganska lös och bekväm passform.
Linne är dessutom bra om man har lätt att bli varm för det svalkar skönt och klibbar inte fast :)
Linne fungerar ju bra att både klä upp och ned så man kan ha det till vardags och till fest.
 
På måndag kan jag kolla lokala kappahl om den du fastnade för finns i rätt storlek. Om den finns och du fortfarande är sugen på den så är det bara att hojta till, så löser det sig ska du se.
 
Äsch din mamma är ju bara dum! Alla är fina i rätt klänningar, tom karlar!

Men roligt att du hittade ett par fina ballerina skor iaf :)

Skulle inte tex linneklänningar kunna vara något för dig?
De har ju ofta ganska lös och bekväm passform.
Linne är dessutom bra om man har lätt att bli varm för det svalkar skönt och klibbar inte fast :)
Linne fungerar ju bra att både klä upp och ned så man kan ha det till vardags och till fest.
Jag har ingen aning, tror aldrig jag ägt ett linneplagg ;)

Men är inte det dyrare?
 
På måndag kan jag kolla lokala kappahl om den du fastnade för finns i rätt storlek. Om den finns och du fortfarande är sugen på den så är det bara att hojta till, så löser det sig ska du se.
Jag provade i den största storleken den finns i och den passade inte :( Tack ändå! :)
 
@Enya: Nej, jag förstår att det är för kort om tid nu men kanske någon gång i framtiden? Skulle du vilja beställa hjälper jag dig gärna, det är bara att PM:a.

De flesta klänningarna ligger kring $50 (fast en del var ju billigare), det är ca 350kr och portot strax under en hundring. Man betalar bara ett porto oavsett hur mycket man beställer (fast över $99 blir det gratis porto).
Åhå! Det var ju inte så dumt :D
Jag gillar denna, men den passar inte min kroppsform va?
http://holyclothing.com/index.php/d...n-satin-lace-up-corset-a-line-dress-gown.html
 
Jag har ingen aning, tror aldrig jag ägt ett linneplagg ;)

Men är inte det dyrare?

Jo linne är lite dyrare till ordinarie pris, men det brukar finnas på rea ;)
Dessutom är linne slitstarkt så det tar tid att nöta ut såna plagg så gillar man linne är det prisvärt och är oftast i väldigt klassiska skärningar som aldrig blir riktigt omodernt.
 
Den där skulle du vara fin i!
Kan du inte kolla om det finns expressfrakt?
Jag vet inte, finns det? Tror det fanns något men kostade en del extra, eller hur det var.

Varför tror du jag skulle vara fin i den? Jag tycker om den och om man jämför med tunikan jag hade på mig häromdagen så satt den åt på samma vis över bröstpartiet som den där ser ut att sitta på henne, men mer än ås har jag ingen som helst aning om då min kunskap om klänningar inte är så stor, mer än att jag gillar den typen :D
 
Jo linne är lite dyrare till ordinarie pris, men det brukar finnas på rea ;)
Dessutom är linne slitstarkt så det tar tid att nöta ut såna plagg så gillar man linne är det prisvärt och är oftast i väldigt klassiska skärningar som aldrig blir riktigt omodernt.
Jag har nog aldrig tänkt på att det kan finnas linnekläningar. Jag ska spana in det :)
 
Jag vet inte, finns det? Tror det fanns något men kostade en del extra, eller hur det var.

Varför tror du jag skulle vara fin i den? Jag tycker om den och om man jämför med tunikan jag hade på mig häromdagen så satt den åt på samma vis över bröstpartiet som den där ser ut att sitta på henne, men mer än ås har jag ingen som helst aning om då min kunskap om klänningar inte är så stor, mer än att jag gillar den typen :D

För att den ser ut att ha smock (resår) i ryggen = mjukt och förlåtande för formerna och så blir den inte stum så du bekvämt kan röra dig.
Modellen på klänningen framhäver fina former men döljer skavanker och hade en jättebra urringning som brukar vara sååå fin på större personer.
 
Hinner den verkligen komma till den 30 maj?Usch tänk om det blir nåt fel och den kommer till de n28 augusti istället ;)

Haha usa är oftast sjukt snabba! Inte ovanligt att paket därifrån kommer fortare än när man beställt något här hemma som ska skickas med posten...
Har aldrig krånglat för mig och sambon iaf och vi har nog handlat några tusen paket därifrån nu...:o
 
För att den ser ut att ha smock (resår) i ryggen = mjukt och förlåtande för formerna och så blir den inte stum så du bekvämt kan röra dig.
Modellen på klänningen framhäver fina former men döljer skavanker och hade en jättebra urringning som brukar vara sååå fin på större personer.
Ja jag tyckte också att den verkar dölja lite magparti lite grann. Svårt att veta storleken dock. Men min nya favorit! Undrar om det fanns några vita klänningar där, jag hann inte kolla så mycket innan jag fastnade :D

På tal om urringning... hade en tröja i går med stor sådan och det var ett helvete för jag är inte van. Fick den av min syster för att hon inte tyckte om den och har använt den en gång förut och drog i den då också för att det inte kändes så bekvämt med urringat. I går glömde jag mig när jag skulle knyta skorna.... :D

Hoppas att du har rätt angående frakten :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 646
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp