Den helvita kjolen var ju fin! Och så kanske lite färg på överdelen? Helvit långklänning blir i mitt tycke lite väl bröllop alt nattsärk ;) Kan ju ha ngn ljus överdel om man ändå vill ha det vita/somriga. Tex gammelrosa eller ljust turkos.
 
Jag var inne och provade en enkel en fin vit klänning på Indiska och även kikade på de andra storlekarna där och det passar inte.
(Den sista klänningen var ful ;) )

Jag gillar vitt faktiskt och just vitt passar mitt hår och min hud fint. Tror jag. Gjorde i alla fall förr. Eller ja, som tonåring..... och det är en jädrans massa år sedan insåg jag ju nu och det behöver inte vara så nu.

Linne går jag inte i, inte ens hemma! Jag har hemskt fula och tjocka överarmar så jag fixar inte att se det eller veta om det :(

Ska jag vara helt ärlig är jag faktiskt lite olycklig över det här. Visst låter det löjligt, men jag, som inte har orkat bry mig om kläder sedan tonårstiden för typ 15 år sedan bryr mig plötsligt och vill vara just fin vid det tillfället. Och när min familj då säger att klänning inte är fint på mig, och jag sen inte hittar någon jag riktigt fastnar för så känner jag mig lite ledsen faktiskt.

Kjol har jag funderat på, men hittar ingen snygg. Tror jag skulle gå och dra i en sådan hela tiden för att jag är ovan så den måste ju verkligen sitta ordentligt så jag inte kan dra i väg den hela tiden.

Min syster sa att hon kanske har någon tunika jag kan låna.

(jag har ont i magen nu och är gnällig, ursäkta för det )
 
Den helvita kjolen var ju fin! Och så kanske lite färg på överdelen? Helvit långklänning blir i mitt tycke lite väl bröllop alt nattsärk ;) Kan ju ha ngn ljus överdel om man ändå vill ha det vita/somriga. Tex gammelrosa eller ljust turkos.
Rosa och Turkos är två färger jag absolut inte passar i, jag ser konstig ut, säger folk :D

Men jag gillar vitt liksom ;) Gult funkar nog också, Men jag avskyr prickigt och randigt och spräckligt, typ.
 
Nooooooooooooooooooo :D

Jag ska se i morgon om jag hinner in nånstans, om jag inte går på Zizis eller vad det heter (får åka en bit) så får jag kolla om jag hittar nåt här hemmavid på KapAhl och Lindex. Kan ju börja där.

Min gröna tunika som påminner om den där långa röda klänningen som inte hinner i tid ( över bröstet med snörningen och så) säger folk ju sitter fint på mig, men jag gillar inte hur tight den sitter över mina armar, men kanske finns det nån liknande. :)
 
Har tråkigt så googlar lite ;)

Finns ngt som heter Klädkompaniet i Höör (står höör på din profil) som ska ha både fest o vardagskläder i stora stl.
Ngt du kollat in?
Såna lite mer okända butiker kan gömma mkt fint :)
 
Har tråkigt så googlar lite ;)

Finns ngt som heter Klädkompaniet i Höör (står höör på din profil) som ska ha både fest o vardagskläder i stora stl.
Ngt du kollat in?
Såna lite mer okända butiker kan gömma mkt fint :)
Höör är dyrt tyvärr och jag har för mig de är dyra :(
Jag får kolla runt lite med andra ord, tänkte googla Lindex först efter tunikor.
 
Jag fastnade för denna

http://www.lindex.com/se/dam/generous-stl-44-56/7131431/Klaenning/?styleId=57386777

För jag tror att ärmen kan göra att du känner dig mindre. Mönstret är ju också bra, och går att bära med vitt för att ljusa upp eller svart för att göra mer dramatisk.
Jag gillar inte sådana ärmar och den är mönstrad som jag inte är förtjust i. Kan inte den svarta klänningen med ärm och något aktigt över vara något? Men hittade inget aktigt att ha över som inte var svart..... och det ser ju ut som om jag ska gå på begravning då. Och vad har man till? Legging, strumpbyxor? Inget ?:arghh: Och mina vita skor... Måste köpa sånt där band till dem, får inte glömma!
 
Jag har också problem med kläder. Är just nu på jakt efter blusar/skjortor som inte glipar mellan tuttarna men det är typ hopplöst. Har stl 58 upptill, 56 glipar om jag inte går ihopkurad och 58 blir som ett tält. :(
Blev tipsad om att Bon' aparte har kläder för rundare kvinnor men de hade ju bara upp till stl 54. :cautious: Har beställt från Bonprix och Ellos nu. De från Ellos har inte kommit ännu men av de från Bonprix passade en blus nätt o jämnt, får väl gå lite ihopkurad. :meh: Kanske skulle satsa på mammakläder? :devil:
*sucka*
 
I "vardagslivet" har jag enorma problem med att hitta byxor och jeans. Har just nu 2 par jeans i samma modell. And that's it.
Problemet i mitt fall är 1: Att jag har så korta ben (bara 73 cm) 2: Att jag har relativt smal midja (66 cm)....3:...men har breda höfter :grin:
Finns ingenting förutom en jeansmodell från Gina som passar.

Kolla efter byxor i D-storlekar, de är korta och breda. Midjan kanske en sömmerska kan ta in åt dig.
 
Inte din första, den gillade jag inte faktiskt. Andra var mer ok, men för dyr. Tredje, mja, ser kort ut och vad ska jag ha till? Mja, kjolen, hm. Inte riktigt.

Fy vd jag är besvärlig ;)
 
Jag har också problem med kläder. Är just nu på jakt efter blusar/skjortor som inte glipar mellan tuttarna men det är typ hopplöst. Har stl 58 upptill, 56 glipar om jag inte går ihopkurad och 58 blir som ett tält. :(
Blev tipsad om att Bon' aparte har kläder för rundare kvinnor men de hade ju bara upp till stl 54.
:cautious: Har beställt från Bonprix och Ellos nu. De från Ellos har inte kommit ännu men av de från Bonprix passade en blus nätt o jämnt, får väl gå lite ihopkurad. :meh: Kanske skulle satsa på mammakläder? :devil:
*sucka*
På vilket sett glipar det? Ett problem jag har är att tröjor/blusar/toppar/tunikor för större människor får stor urringning och många har rund och ed gummiband... typ.... eller vad det heter, där och det ser inte bra ut på mig. Varför blir kläder för större så konstiga?

Mamakläder kan kanske funka, eller vissa av dem? Jag vet inte, men har tänkt tanken ibland!



Jag har faktiskt ett linne som jag använder ju, tänkte inte på det. Har en skjorta/blus över med två knappar knäppta.
 
Tänkte lägga in bild på den enda klänningen jag äger, men den mamma och några syskon och nån annan säger är ful, men fb är ju inte riktigt nånstans jag vill lägga den... och inte på bloggen och orkar inte fixa annan sida.

Men å vad ni är besvärliga (skämtar :D ), vad tycker ni då om den svarta klänningen då? :D Ingen har kommenterat ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 645
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp