Tänkte lägga in bild på den enda klänningen jag äger, men den mamma och några syskon och nån annan säger är ful, men fb är ju inte riktigt nånstans jag vill lägga den... och inte på bloggen och orkar inte fixa annan sida.

Men å vad ni är besvärliga (skämtar :D ), vad tycker ni då om den svarta klänningen då? :D Ingen har kommenterat ;)
Men gillar du klänningen då? Känner du dig fin i den?
 
Den svarta klänningen var ju dödstråkig...

Men lägg upp den på fb men gör så att bara du kan se den och sen lägger du upp bilden här.
Det syns ändå :D

Hm jag tänker på att du ratar ju nästan alla förslag, du har inte funderat på att testa sånt du inte tycker är snyggt på bild?
För det som kan se fult ut på galgen eller på bild ser ofta helt annorlunda ut när det väl sitter på.
 
Den svarta klänningen var ju dödstråkig...

Men lägg upp den på fb men gör så att bara du kan se den och sen lägger du upp bilden här.
Det syns ändå :D

Hm jag tänker på att du ratar ju nästan alla förslag, du har inte funderat på att testa sånt du inte tycker är snyggt på bild?
För det som kan se fult ut på galgen eller på bild ser ofta helt annorlunda ut när det väl sitter på.
Smart, ska göra det!

Men dödstråkig, de spräckliga med olika färger och fluffärmar är ju inte riktigt min grej, jag gillar enfärgat- i stort sett. Men vita dojor, vita leggings och nåt vit över axlarna?

Ja jag ratar, men det är det som är problemet, kläder är ofta fula och det jag fastnar för är ofta besvärligt, dyrt eller konstigt på annat vis. Jag fastnade för den där klänningen, den röda som skulle beställas. Den är fin, den skulle jag känna mig fin i. Andra konstigt mönstrade, skurna på nåt skumt vis, med konstiga ärmar osv är ju inte likt ens ;)

Nej det har jag inte tänkt på faktiskt, risken är att det sitter ok, är fult och jag köper det i brist på annat och slutligen blir det byxor och tröja och luvtröja som jag fått från kommunen som arbetströja (med kommunnamnet på...). För det är mer jag liksom. Ska jag ha på mig något jag tycker har gräslig färg, gräsligt mönster, gräsligt ärmar osv så känner jag mig bara utspökad. Det är så jag ofta har gjort.
 
Alltså vad du än har på dig så kommer ju folk alltid ha en åsikt.
Det någon tycker är sååå fint tycker någon annan är såå fult.
Så det enda som spelar någon roll är att du själv tycker att du är fin i det du har på dig.

Å vet du inte vad du tycker att du är fin i så provar du alla möjliga färger och modeller så kommer du att hitta färger och modeller du tycker att du är fin i och gillar.
Men som sagt det som ser fult ut på galgen ser ofta helt annorlunda ut på.
För mig brukar det vara så att det som ser fult ut på galge är det jag passar i och det som är fint på galgen är asfult på...
 
Jag har ingen som helst aning, men vill ju inte gå i nåt andra tycker är fullt liksom.

Men fin? Vad är jag fin i? Det är det jag inte vet ens. Så jag kan inte svara på det. :)
Min poäng var mest - spela roll vad de tycker! Välj nåt DU gillar, nåt du känner dig bekväm i. Och fin var fel ord, menade mer bekväm och bra liksom.
 
Smart, ska göra det!

Men dödstråkig, de spräckliga med olika färger och fluffärmar är ju inte riktigt min grej, jag gillar enfärgat- i stort sett. Men vita dojor, vita leggings och nåt vit över axlarna?

Ja jag ratar, men det är det som är problemet, kläder är ofta fula och det jag fastnar för är ofta besvärligt, dyrt eller konstigt på annat vis. Jag fastnade för den där klänningen, den röda som skulle beställas. Den är fin, den skulle jag känna mig fin i. Andra konstigt mönstrade, skurna på nåt skumt vis, med konstiga ärmar osv är ju inte likt ens ;)

Nej det har jag inte tänkt på faktiskt, risken är att det sitter ok, är fult och jag köper det i brist på annat och slutligen blir det byxor och tröja och luvtröja som jag fått från kommunen som arbetströja (med kommunnamnet på...). För det är mer jag liksom. Ska jag ha på mig något jag tycker har gräslig färg, gräsligt mönster, gräsligt ärmar osv så känner jag mig bara utspökad. Det är så jag ofta har gjort.

Det finns ju mellanting på spräckliga i allsköns färger med puffärmar och svart i mina ögon dödstråkig klänning.
Den svarta klänningen hade varit mycket trevligare i typ vilken färg som helst utom svart.
Men det är ju MIN smak, om du tycker att den är fin ska du köra på den!
Jag kommer ju inte ens att se dig liksom ;)

Men har du ens provat modellen på tunika och klänning som @Lovisaleonora visade?
Den är faktiskt väldigt smickrande för figuren och inte alls puffig, såna brukar finnas även i enfärgat om du föredrar det.
Köp inga fula kläder, det är kapitalförstöring!
Å du får inte gå med jobbartröja heller! ;)
Då får du köpa dig en annan luvtröja utan kommunnamn om det ska vara på det viset ;)
 
Min poäng var mest - spela roll vad de tycker! Välj nåt DU gillar, nåt du känner dig bekväm i. Och fin var fel ord, menade mer bekväm och bra liksom.
Och det är det jag vill komma ifrån lite, för det är inte så värst snyggt att komma i byxor och luvtröja- det är det jag brukar ha. Men om det är enda alternativet att ha på mig så går jag liksom inte.

Så vad jag är bekväm i, ja inget annat än det jag brukar ha, men jag vill ju testa annat.

Jag tycker att det är viktigt att folk inte dissar mina kläder alldeles. Jag menar, om många anser att det är fult och sitter fult på mig så är det nog så också och så vill jag ju inte att det ska vara. För jag vet ju inte om det är fult egentligen eftersom jag nog anser att allt är fult på mig. Därför känns det lättare att klä sig neutralt och börja där.

Det var lättare att klä sig lite mer utmanande och i egen stil när jag var smal. Vad vikten har med saken att göra kan man fundera på men jag tycker inte att jag är fin i mina kg och blir då inte fin i något. Jag vet inte, men så konstig smak på kläder har jag ju inte.

Jag tycker bara inte om att det är 100 olika färger och mönster på kläder, jag gillar enfärgat och mörkt och vitt :) Neutralt. Tänk grå mus, tänk att inte väcka uppmärksamhet och inte synas. ;)
 
Åh , jag känner så väl igen mig
Är heller ingen klänningsmänniska men hittade denna som jag blev så kär i :love:

13032733-HZgi57Jg.jpg
 
Det finns ju mellanting på spräckliga i allsköns färger med puffärmar och svart i mina ögon dödstråkig klänning.
Den svarta klänningen hade varit mycket trevligare i typ vilken färg som helst utom svart.
Men det är ju MIN smak, om du tycker att den är fin ska du köra på den!
Jag kommer ju inte ens att se dig liksom ;)

Men har du ens provat modellen på tunika och klänning som @Lovisaleonora visade?
Den är faktiskt väldigt smickrande för figuren och inte alls puffig, såna brukar finnas även i enfärgat om du föredrar det.
Köp inga fula kläder, det är kapitalförstöring!
Å du får inte gå med jobbartröja heller! ;)
Då får du köpa dig en annan luvtröja utan kommunnamn om det ska vara på det viset ;)
Nej jag har inte provat den modellen av kläder hon visade. Jag gillar inte utformningen med ärmarna och så och gillar jag inte det med ögonen känns det fel att köpa. Jag vill ha vanliga ärmar :D Lite längre än sånna korta som tydligen är modernt nuförtiden.

Ja fula kläder blir ju inte använda, sådana har jag så det räcker och bli över. Jag har fått en del av min syster, varierande blommigt, stort, nattlinnelikt, konstigt utseende osv och jag använder de väldigt sällan just för att jag inte trivs i det.

Det är synd att klänningen är svart, hade varit bättre i annan färg, men om man gå på avdelningar för tjocka på tex kapahl och lindex så är det antingen svart eller blommigt/tantigt. Det är konstigt!
 
Men svart, skulle du inte på bröllop, eller minns jag fel nu? Jag gillar svart - men inte till bröllop. Det ger lite begravningsvibbar, precis som du säger.

Det är omöjligt att bara se kläder på bild, man måste se dem på och känna hur de känns. Så åk en runda och se vad du hittar, ta hjälp av butikspersonal och skit sen i vad andra säger.
 
Nej jag har inte provat den modellen av kläder hon visade. Jag gillar inte utformningen med ärmarna och så och gillar jag inte det med ögonen känns det fel att köpa. Jag vill ha vanliga ärmar :D Lite längre än sånna korta som tydligen är modernt nuförtiden.

Ja fula kläder blir ju inte använda, sådana har jag så det räcker och bli över. Jag har fått en del av min syster, varierande blommigt, stort, nattlinnelikt, konstigt utseende osv och jag använder de väldigt sällan just för att jag inte trivs i det.

Det är synd att klänningen är svart, hade varit bättre i annan färg, men om man gå på avdelningar för tjocka på tex kapahl och lindex så är det antingen svart eller blommigt/tantigt. Det är konstigt!

Fast hur vet du att du tycker att den är ful när den sitter på dig?
Förlåt att jag tjatar, men det som är snyggt på bild och vise versa är verkligen inte alltid så när kläderna väl sitter på.
Känns jättedumt att du inte ens ger kläder en chans genom att prova dem.
Då blir ju allting liksom onödigt svårt.
 
@Linda8142 aha då förstår jag, vet precis! Men jag fattar inte varför et blir så!

@Karfitsa Nej inte bröllop, då hade jag tackat nej om jag blivit bjuden! Det är inte min grej, för alldeles uppklätt! Mitt eget bröllop var inte ens så uppklätt.


kl

10411936_10152153985558877_8288247611486935416_n.jpg


Den är inte så ljus egentligen, det är blixten och galgen är för liten för klänningen. Den brukar jag ha hemma när jag håller på att då av värmeslag ungefär.


10402677_10152153985743877_4782184207831448678_n.jpg


Jag. Röd luvtröja.... röd jacka jag ändå aldrig kunnat knäppa, men det gör inget jag håller på att dö av värmeslag...nåja nästan... på vintern ändå. Tröjan under luvtröjan är stor och jag trivs inte i den, men har testat nu i alla fall. Det var den som var urringad och jag som knöt skorna....

Arbetströjan är mörkblå med tryck på bröstet... :D Det är ungefär så här jag ser ut. Blå luvtröja/röd luvtröja och svarta byxor/vita byxor. Och ibland svart linne med vinröd skjorta utanpå.

Nu har jag gjort bort mig på tid och evighet på buke genom att visa hur jag ser ut. Men jag misstänker att det här är den enda bilden på mig som hela jag syns på och inte bara ett öga här och var som jag tagit för att dölja min stora näsa och stora läppar, som alltid varit stora.

@pulkaskurk Jag vet ju att om jag inte tycker om färgerna eller ärmarna eller hur den annars ser ut, så kommer jag aldrig tycka om den på mig. Spelar ingen roll om den sitter bra om det är något i det jag inte gillar. Det är ju inte bra sitta bra jag är ute efter.
 
Men Enya .. :love: ....skönhet sitter i betraktarens ögon och har man en vacker själ så har man en vacker utsida o insida oavsett , du kanske inte ser ut som en fotomodell men vem fan gör det liksom . De flesta har massa saker att klaga på hos sig själva som inte partnern/vännerna/familjen ens ser
 
Det har bara råkat bli så tror jag. :D En tröja är ju en tröja och samma med jacka, bättre än inget så jag har inte lagt någon energi på valet där. Slumpen så att säga. rött var favvofärgen som liten men nu är rött inte det finaste alltså, snarare svart ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 645
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp