Jag köpte två olika klänningar i butik häromdagen och jo, man ser större ut i mer raka klänningar

Alla 3 klänningarna är samma storlek, men nog ser jag "större" ut i dessa

140510-klaumlnning_zps5ea900a5.jpg


klaumlnning_zpsc16678e3.jpg


Jämfört med en som är lite mer åtsmitande

140511-1_zpsd8b21eb5.jpg


Men modellen på klänning nr 1 passar väldigt många kroppsformer iom att den smiter åt enbart under bysten och sen är lite mer böljande.
 
Tack, den passar många kroppstyper och nr 2 får samma fall om man har ett bälte till, annars är den "tältmodell" oavsett vilken storlek man har på kroppen och det är inte smickrande som synes.
 
Se ju bra ut :) Med en sån får man ju in fettvalken på magen också så den fördelar sig på andra delar av kroppen.

Jag har en annan variant men principen handlar om densamma. Att skaffa "glidmedel" till oss med lite grövre lår. Det värsta som finns är när man får skav eller det blir allmänt obekvämt.
 
Kläder finns i alla prisklasser på de allra flesta sidor och de där två är fina, om än inte exakt samma modell som den du hade sett, men ändå :)
 
Jag köpte två olika klänningar i butik häromdagen och jo, man ser större ut i mer raka klänningar

Alla 3 klänningarna är samma storlek, men nog ser jag "större" ut i dessa

140510-klaumlnning_zps5ea900a5.jpg


klaumlnning_zpsc16678e3.jpg


Jämfört med en som är lite mer åtsmitande

140511-1_zpsd8b21eb5.jpg


Men modellen på klänning nr 1 passar väldigt många kroppsformer iom att den smiter åt enbart under bysten och sen är lite mer böljande.
Jag gillar inte den första, du ser bredare ut än vad de två andra visar. Den i mitten gillade jag dock och den understa skulle haft andra färger men den var fin också och du ser smalare ut.

Men den jag gillar, som jag kärat ner mig i, är det en sån som på första? Skulle det göra mig tjockare?
 
Precis som den skärningen gör att jag ser lite större ut eftersom den döljer mage/höfter så kan den trolla bort en del kilon om man är större och speciellt om man har en sån där fördelande underklänning under skulle jag tro.

Beror lite på hur hullet är fördelat på kroppen och vad för size bysten har hur fallet blir också. Jag är rätt smal med små bröst och en hyfsat rejäl rumpa. Dessutom kort och därför väljer jag inte klänningar som smiter åt över höfter/rumpa. Ålskinnsklänningar framhäver lite väl mycket om man inte har modellkropp tycker jag personligen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 625
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 711
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 645
Senast: Stollan
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 156
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp